Pizza betalen met Tikkie

21 december 2018 | Thijs Jacobs

‘Stuur jij een Tikkie?’ Dat is inmiddels een vaak gehoorde slotzin na een gezellig diner of avondje borrelen. Het is dan ook niet verrassend dat ‘samen eten’ in de top vijf staat van belangrijkste redenen om Tikkie te gebruiken. Domino’s integreert Tikkie in haar bestelproces. Zo wordt het nog gemakkelijker om na het plaatsen van een online bestelling, direct een betaalverzoek te versturen. Ideaal voor mensen die regelmatig voor meerdere mensen bestellen. Denk aan een lunch voor collega’s of vrienden die gezamenlijk pizza bestellen.

25% groei in online bestellingen

In het afgelopen jaar werden er bij Domino’s miljoenen bestellingen online geplaatst. Een stijging van bijna 25% ten opzichte van vorig jaar. Het merendeel van deze online bestellingen werd direct via de website betaald. Redenen genoeg om een betaalverzoek via Tikkie mogelijk te maken. Marianne Kemps van Domino’s vertelt: “wat je bestelt, wanneer je bestelt of voor wie je bestelt, we willen het online bestellen en betalen zo gemakkelijker mogelijk maken. ‘Offline’ zijn we het al gewend om bijvoorbeeld na een etentje een Tikkie te sturen. Steeds meer mensen bestellen ook gezamenlijk hun eten online. Voor hen is het nu mogelijk om direct een betaalverzoek via Tikkie te sturen.” Domino’s is één van de eerste maaltijdbezorgers die het mogelijk maakt om direct na het plaatsen van een gezamenlijke bestelling de rekening te delen met anderen.

Hoe het werkt

Het sturen van een Tikkie werkt heel gemakkelijk. Zodra de online bestelling is geplaatst, verschijnt onder het orderbedrag het bekende Tikkie icoon. Door hier op te klikken, wordt er gevraagd met hoeveel personen de rekening gedeeld mag worden. Het verschuldigde bedrag per persoon en het doel wordt automatisch ingevuld. Vervolgens kan het Tikkie direct via Whatsapp met de juiste persoon(en) worden gedeeld. Heel gemakkelijk dus. Zeker met de feestdagen voor de deur. Traditiegetrouw worden de meeste online bestellingen geplaatst op 1 januari. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Liveblog: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Koffie & thee Utrecht
30ml Coffee & Food maakt een feestje van de heropening op 1 juni

De afgelopen maanden was het rustig in de ‘huiskamers’ van 30ml. Alle vestigingen waren open voor TO GO, maar de gezelligheid die de zaken normaliter zo typeert hebben de medewerkers echt gemist. Gelukkig openen ook zij vanaf 1 juni om 12:00 uur weer de deuren voor het nuttigen ter plaat...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: