Patisserie de Rouw Vught steunt strijd tegen taaislijmziekte

14 maart 2018 | Thijs Jacobs

Patisserie de Rouw in Vught steunt de strijd tegen taaislijmziekte door rond ‘Jour du Macaron’ 50 procent van de verkoop van macarons te doneren aan de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting (NCFS). De macaron-actie, die is geïnitieerd door Relais Desserts, de internationale vereniging van toppatissiers waar Arthur de Rouw als enige Nederlandse patissier bij is aangesloten, vindt plaats tussen 15 en 21 maart 2018.
 

Jour du Macaron
 

Van alle verpakkingen macarons die tussen 15 en 21 maart verkocht worden, doneert De Rouw 50 procent aan de NCFS, die zich inzet voor een langer en beter leven voor mensen met taaislijmziekte. De actie is een initiatief van Relais Desserts dat jaarlijks Jour du Macaron organiseert, waarop de aangesloten leden via acties doneren ten behoeve van de bestrijding van taaislijmziekte. Dit jaar is de Jour du Macaron op 20 maart.
 

Bijdrage aan strijd tegen taaislijmziekte


Arthur de Rouw: “Het voelt goed om via ons mooie ambacht bij te dragen aan het verbeteren van de kwaliteit van leven van patiënten met deze ernstige longziekte, die nog steeds niet te genezen is. Ik kan mijn passie voor macarons goed kwijt in deze sympathieke actie, die mede mogelijk werd gemaakt door sponsoren als FrieslandCampina, Valrhona, Markelbach&Corne, Beko Verpakkingen en Q-Promotions.
Het maken van lekkere en mooie macarons is moeilijk en vraagt veel vakmanschap, kennis en kunde. Net als al onze producten maken wij onze macarons met de hand, waardoor we alle aandacht aan deze delicate delicatesse kunnen geven. Tijdens de actieweek zorgen we voor macarons met bijzondere vullingen en smaakcombinaties die we ook nog eens mooi verpakken. Hierdoor zijn de macarons ook een mooi geschenk. Wat is er nu niet mooier dan het goede doel te steunen door te genieten van heerlijke macarons“, aldus Arthur de Rouw.

Pierre Hermé


Jour du Macaron is 13 jaar geleden opgezet door de internationaal bekende toppatissier Pierre Hermé, samen met Relais Desserts. Arthur de Rouw: “Een van de specialiteiten van Hermé is de macaron, waar hij wereldwijd mee bekend is geworden. Zes jaar geleden bracht Hermé een bezoek aan onze patisserie, een mooi moment waarop we onze passie voor patisserie in het algemeen en de macaron in het bijzonder konden delen.”

Documentaire


Bij de Rouw is niet alleen Arthur de Rouw een groot fan van de macaron, ook medewerker Jimmy heeft een hart voor macarons. Hij staat centraal in een documentaire over het maken van macarons en over de actie voor de NCFS. De korte documentaire is hier te bekijken, de langere versie van #MacaronDay is hier te bekijken.

Klanten die in de actieperiode niet in de gelegenheid zijn in de winkel macarons te kopen en die toch mee willen snoepen voor het goede doel, kunnen hun macarons online bestellen in de webshop van De Rouw.


Over Patisserie de Rouw


Patisserie de Rouw in Vught maakt al 55 jaar onderscheidende en creatieve patisserie van de allerhoogste kwaliteit voor een betaalbare prijs. Specialiteiten zijn onder meer de nougatinetaart, superhippe gebakjes met veel patisserie-innovaties, trendy chocolaatjes, wereldse bonbons en Brabantse worstenbroodjes.

De winkel is een lust voor het oog en een plezier voor de fijnproever. Winkelbezoekers kunnen de patissiers aan het werk zien in het atelier via een glazen wand.
De Rouw levert haar patisserie aan consument, bedrijf en de tophoreca. Vrijwel alle producten kunnen online besteld worden, waarna ze in de winkel of bij het Pick Up Point kunnen worden afgehaald.

Het familiebedrijf is opgericht in 1962, sinds 1994 staan Arthur en Doris de Rouw aan het roer van dit mooie bedrijf.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Utrecht
De Pizzabakkers Voorstraat opent haar deuren

Komende vrijdag, 21 september, is de feestelijke opening van de tweede vestiging van De Pizzabakkers in Utrecht. De ambachtelijke houtovenpizza’s zijn nu ook te vinden in de Voorstraat. Eigenaren Jean-Marc en Daniël vertellen je wat meer over wat je kan verwachten. Het begin van een...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Interview Longread
Interview Miljuschka Witzenhausen: ''De Nederlandse horeca is goed bezig''

Miljuschka Witzenhausen is een graag geziene gast binnen het Nederlandse medialandschap. Via een modellenbureau belandde ze bij TMF, ging daarna aan de slag als actrice in soapseries en is nu frequent te zien bij RTL Boulevard, zowel als presentatrice als in de rol van fooddeskundige. Koken is immer...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Bunnik) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaard...

Culinair Vega
Zeewier wordt toegankelijker in een burger

Zeewier als voedingsmiddel heeft behoorlijk wat voordelen. Toch eten nog maar weinig Nederlanders het. Door zeewier in een burger te stoppen blijkt het een stuk toegankelijker te worden. En omdat producten van zeewier bovendien vegetarisch zijn, spelen ze in op de trend van duurzame gezonde voeding ...

Amsterdam Culinair
Pop-up restaurant op sterrenniveau

In Amsterdam opent voor slechts één avond een pop-up risotto restaurant op sterrenniveau: de nu al legendarische Peroni Risotteria. Aan het roer staan de Italiaanse Michelinster-chefs The Costardi Brothers, die hun kookkunsten voor het eerst in Nederland komen vertonen. De Risotter...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: