Opening Coffeelicious Den Haag

31 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Al weken wordt er druk verbouwd. Er zijn al heel wat nieuwsgierige mensen geweest die een blik naar binnen hebben geworpen en een enkeling vroeg zelfs of hij echt tot 1 november moest wachten. Gelukkig is het moment nu daar, het folie is van de ramen en de deur is eindelijk van het slot: Coffeelicious Den Haag is geopend!

Familiebedrijf

Aan de Lange Voorhout, tussen statige panden vlakbij Hotel des Indes en Escher in Het Paleis, is vanaf nu de nieuwste vestiging van Coffeelicious te vinden. Hiermee staat de teller voor het in 2012 in Dordrecht begonnen familiebedrijf op vijf.

Het concept blijft gelijk: heerlijke en goed gemaakte koffies, eigen gemaakte taarten, heerlijk genieten van high-tea’s en vooral eerlijke en oprechte gastvrijheid. Een warm welkom voor alle gasten, nu ook in Den Haag. Ook in Den Haag werken alleen maar gecertificeerde barista’s en de taarten die men ook mee naar huis kan nemen worden ook nu gewoon in de winkel bereid. Daarnaast zal men ook terecht kunnen voor heerlijke ontbijt- en lunchgerechten en ook de Coffeelicious Gift Shop zal een passend plekje krijgen in het prachtige pand.

Tegelijkertijd is deze locatie ook net ietsje anders, afgestemd op de stad en de mensen. In Den Haag is het daarom net ietsje chiquer, maar uiteraard wel geheel in Coffeelicious stijl.

Bewuste keuze

Coffeelicious heeft zeer bewust de keuze gemaakt om haar deuren te openen in Den Haag. Na lang zoeken in Amsterdam werd het ons duidelijk dat de stad 'overhit' is. Toen vervolgens bleek dat de gemeente Den Haag Amsterdam Marketing betaalt om toeristen naar Den Haag te lokken was de keuze al snel gemaakt. Daarnaast is Den Haag een stad dat vooral expats en gezinnen trekt en dat past perfect binnen de Coffeelicious doelgroep.

De eigenaren van de Haagse Coffeelicious zijn Wesley en Joan Buitenhuis en Marc en Fiona Stoger. Fiona blijft vooral het gezicht in Dordrecht, maar zal wel wekelijks te zien zijn in Den Haag. Joan zal ook iedere week afreizen naar Den Haag in verband met de kwaliteitscontrole, van onder andere de taarten en het concept.  Marc blijft zich bezighouden met de backoffice en Wesley zal ondertussen doorzoeken naar een volgende pand.

De opening valt samen met de lancering van een nieuw concept: het gratis Coffeelicious e-Magazine. Vol met recepten, tips van chef Joan en unieke behind the scenes. Gelinkt aan het Coffeelicious You Tube kanaal, waar je precies kunt zien hoe je de recepten gemakkelijk thuis kunt maken.  Zo beleeft iedereen ook Coffeelicious at Home.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: