Nieuwe vestiging van Papa John's in Amsterdam

26 september 2017 | Thijs Jacobs

En weer is er een nieuwe vestiging van pizzaformule Papa John’s bij. In de Amsterdamse Jan van Galenstraat startte Hanna Hanna zijn loopbaan als zelfstandig ondernemer. De franchisenemer is net zo ambitieus als de formule en wil snel doorgroeien.

Op maandag 25 september stonden er tijdens lunchtijd rijen voor de deur van de nieuwste vestiging van Papa John’s aan de Jan van Galenstraat 174. Precies zoals Hanna Hanna het had verwacht en ook zoals het was gegaan bij de voorgaande openingen van vestigingen van Papa John’s in Nederland. De openingsactie van de eerste honderd pizza’s gratis is duidelijk een trekker.

Social media

De nieuwe klanten waren via social media ruimschoots van tevoren door de kersverse franchisenemer op de hoogte gebracht van de openingsactie. Hij kreeg al veel reacties in de dagen voorafgaand aan de opening en voelde dat het goed zat.

De komende tijd wil hij ‘knallen’, zodat hij de beoogde targets haalt. Is dat na vier maanden het geval, dan komt hij in aanmerking voor een volgende vestiging. Want hij wil doorgroeien, net zoals de franchisegever. Waar Papa John’s binnen zeven jaar op afhaal- en bezorgrestaurants in Nederland mikt, beoogt Hanna op zijn 45ste jaar er minimaal vijf te hebben. Maar meer mag ook. Hij is nu dertig, dus heeft nog even om zijn ambities waar te maken.


Hij wil door naar vijf vestigingen, meer mag ook


In 2009 had hij al eens de intentie om een franchisevestiging van een pizzaformule over te nemen. Het ondernemersbloed kriebelde. Maar hij kwam er zakelijk niet uit met de eigenaar van een winkel. Daarna ging hij als administrateur aan het werk, waarvoor hij was opgeleid. Hij kreeg al snel leidinggevende functies in het bedrijfsleven. Maar hij was nog steeds werknemer, en dat begon te wringen.

Op zoek naar een invulling van zijn ondernemerswens kwam Papa John’s voorbij. Een oude bekende voor hem. Want lang voordat de Amerikaanse formule in Nederland neerstreek, had hij er al uitgebreid mee kennisgemaakt tijdens familiebezoeken in New York, Iowa en San Diego. Ze gingen er ‘de beste pizza’ eten, en vooral die ‘heerlijke kippenvleugels’.


“Ik heb hier lang naartoe geleefd”


Toen Papa John’s naar Nederland kwam veerde hij op, maar keek eerst even de kat uit de boom. Hij zag de ene na de andere vestiging geopend worden. De franchisenemer in Amstelveen kent hij goed. Nadat hij diens ervaringen hoorde, was hij overtuigd van zijn volgende stap. “Ik zag het als dé kans. Ze zijn jong in Nederland en willen doorgroeien, net als ik. En ik vind het een goed concept. Het is niet voor niets dat ze twee keer achter elkaar als beste pizzaformule ter wereld zijn gekozen.”

Op 1 februari dit jaar was hij de selectiefase door en begon het zoeken naar een locatie. De Jan van Galenstraat in de hoofdstad was geknipt voor hem. Hij is immers opgegroeid en 22 jaar woonachtig geweest in Amsterdam.

Hij beseft dat hij een ander leven krijgt als zelfstandig ondernemer. “Maar voor hard werken en lange dagen maken ben ik niet bang.” Ook in de aanloopfase naar de opening maakte hij al lange dagen met zijn team. Zo was er een dag waarop buren, wijkagenten, ondernemers uit de buurt en familie waren uitgenodigd om te komen proeven en kennismaken. Dat wilde Hanna Hanna graag. Niet alleen hij en zijn medewerkers zijn er nu klaar voor, ook de buurt. “Ik heb hier lang naartoe geleefd en heb er veel zin in.”

Meer informatie over Papa John’s en de franchisemogelijkheden op papajohn.co.nl/franchise.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je lunchzaak

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Interview
Bedrijfspaspoort: Brood en Zoets

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven? "Een beetje een tweede huiskamer voor heel veel mensen. Er komen hier veel vaste gasten, en veel mensen uit de buurt die gezellig voor een kopje koffie of een praatje komen. We zijn een van de weinige die zo vroeg open zijn in de stad, dus er komen dan o ...

Opening
Dunkin’ opent Pop up Store in Amsterdam The Style Outlet

Koffie- en donutgigant Dunkin’ opent haar deuren in Halfweg. Na het succes van de vestigingen die in de overige outlets in Nederland gevestigd zijn kon een Vestiging in de Amsterdamse The Style Outlet niet uitblijven. Trost zijn we dat we in dit mooie project onze nieuwste concept van Dunkin&r ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: