Nieuw concept van Albron op universiteit

16 oktober 2012 |
Nieuw concept van Albron op universiteit<

Op de Universiteit van Maastricht is de eerste outlet van het nieuwste retail concept van Albron geopend. Fast Forward (FFWD) is de nieuwe gemaksformule van de cateraar.

Horeca en retail
De formule is geïnspireerd op formules als Prêt a Manger, Simply Food en diverse broodjesconcepten binnen tankshops. Albron kiest met deze formule voor de samenwerking tussen horeca en retail. "De nieuwe formule is een goed voorbeeld van hoe horeca en retail steeds meer hand in hand gaan. Bij ons is dat doorvertaald in een bake off voor bijvoorbeeld croissants en appelflappen en een corner voor belegde broodjes voor de vers beleving", zegt Mark Hartmans, manager Marketing en Formules.

Test in Maastricht
De koffiemachines zijn naar de buitenkant van de outlet gericht. Door de late openingstijden van het schoolcomplex kunnen koffiedrinkers na sluitingstijd van de outlet, nog koffie drinken. De shop in Maastricht is een test. Albron ziet echter met dit concept ook kansen voor andere high traffic kanalen zoals ziekenhuizen, leisure-locaties en bedrijven.

Myrtille Vromans



Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Amsterdam Opening
Coffeecompany opent nieuw filiaal aan Bos en Lommerplein

Coffeecompany opent in mei zijn deuren aan het Amsterdamse Bos en Lommerplein. Het is de eerste nieuwe huurder sinds het plein in handen is van Propertize. De koffieketen betrekt het pand van 133 vierkante meter aan de rechterkant van de trap die vanaf de Bos en Lommerweg naar het plein toe leidt. ...

Video
"We bakken 10.000 American pancakes per jaar

The Blueberry is een Amerikaanse lunchroom gevestigd op twee plekken in Amersfoort. De vestiging op Emiclaerhof in Amersfoort-Noord bevat zo’n 70 binnen- en 60 buitenzitplaatsen. Door het hippe en stijlvolle interieur voelt het echt alsof je in Amerika zit. De doelgroep wisselt per locatie,...

Video
Reportage: Brasserie De Haven verbindt jong en oud 

De laatste jaren heeft er in de zorgsector een verschuiving plaats gevonden. Steeds meer mensen moeten langer thuis wonen. “Om die doelgroep in huis te krijgen, moet je ze op een of andere manier lokken en met ze verbinden", vertelt gastheer Arthur Karstens. Zorgcentrum De Haven in Bun...

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: