Nieuw concept van Albron op universiteit

16 oktober 2012 |
Nieuw concept van Albron op universiteit<

Op de Universiteit van Maastricht is de eerste outlet van het nieuwste retail concept van Albron geopend. Fast Forward (FFWD) is de nieuwe gemaksformule van de cateraar.

Horeca en retail
De formule is geïnspireerd op formules als Prêt a Manger, Simply Food en diverse broodjesconcepten binnen tankshops. Albron kiest met deze formule voor de samenwerking tussen horeca en retail. "De nieuwe formule is een goed voorbeeld van hoe horeca en retail steeds meer hand in hand gaan. Bij ons is dat doorvertaald in een bake off voor bijvoorbeeld croissants en appelflappen en een corner voor belegde broodjes voor de vers beleving", zegt Mark Hartmans, manager Marketing en Formules.

Test in Maastricht
De koffiemachines zijn naar de buitenkant van de outlet gericht. Door de late openingstijden van het schoolcomplex kunnen koffiedrinkers na sluitingstijd van de outlet, nog koffie drinken. De shop in Maastricht is een test. Albron ziet echter met dit concept ook kansen voor andere high traffic kanalen zoals ziekenhuizen, leisure-locaties en bedrijven.

Myrtille Vromans



Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Achtergronden Tech
Ook restaurants moeten innoveren: “Wie nu nog op papier werkt, loopt hopeloos achter”

Zelfs in onze sector, die op zich als vrij traditioneel te boek staat, maken we inmiddels gebruik van technologische hulpmiddelen. Het zijn babystapjes, toegegeven, maar wie anno nu de personeelsplanning nog in excel bijhoudt en de recepturen in een kladblok noteert, loopt hopeloos achter. Ik bev...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Opening
Food & Wine bar Pierre Par CP gerestyled [foto's]

Op dinsdag 6 augustus opende food & wine bar Pierre par CP aan de Denneweg in Den Haag opnieuw haar deuren na een grote make over. Interieurontwerper Jeroen Smeele restylde de zaak in het hart van de Zuid-Hollandse hoofdstad. Met een bijzondere kaart maakt eigenaar Joey de Kruijf, samen met b...

Economie
Horeca telt veel snelgroeiende bedrijven

In 2018 waren er voor het eerst meer dan 10 duizend snelgroeiende bedrijven. Dit is 20 procent meer dan het vorige record uit 2017 toen er bijna 8 500 snelle groeiers waren. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over snelgroeiende bedrijven. Een bedrijf is een snelle groeier als het aanta...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: