Op de Universiteit van Maastricht is de eerste outlet van het nieuwste retail concept van Albron geopend. Fast Forward (FFWD) is de nieuwe gemaksformule van de cateraar.
Horeca en retail
De formule is geïnspireerd op formules als Prêt a Manger, Simply Food en diverse broodjesconcepten binnen tankshops. Albron kiest met deze formule voor de samenwerking tussen horeca en retail. "De nieuwe formule is een goed voorbeeld van hoe horeca en retail steeds meer hand in hand gaan. Bij ons is dat doorvertaald in een bake off voor bijvoorbeeld croissants en appelflappen en een corner voor belegde broodjes voor de vers beleving", zegt Mark Hartmans, manager Marketing en Formules.
Test in Maastricht
De koffiemachines zijn naar de buitenkant van de outlet gericht. Door de late openingstijden van het schoolcomplex kunnen koffiedrinkers na sluitingstijd van de outlet, nog koffie drinken. De shop in Maastricht is een test. Albron ziet echter met dit concept ook kansen voor andere high traffic kanalen zoals ziekenhuizen, leisure-locaties en bedrijven.
Myrtille Vromans
Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief
Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!