Met Tikkie Check supersnel en eenvoudig afrekenen in horeca

6 augustus 2020 | David Bakker

Voor iedereen die op het terras of in een restaurant na een drankje of maaltijd snel en zonder tussenkomst van personeel de rekening wil betalen, biedt Tikkie Check vanaf nu de mogelijkheid in een handomdraai contactloos af te rekenen.

Het enige dat je hoeft te doen, is de camera van je smartphone op de QR-code van de tafelsticker te richten, het tafelnummer in te vullen, eventueel een fooi aan te geven en te betalen. Vóór het afrekenen kun je al je bestellingen op je smartphone bijhouden, en ná het afrekenen kun je de bon downloaden én je rekening heel gemakkelijk splitten door je tafelgenoten direct een Tikkie betaalverzoek te sturen. Horecaondernemers krijgen met Tikkie Check een snelle en veilige digitale betaalmethode, waarbij het persoonlijk contact zo goed als behouden blijft.

Gasten en bediening enthousiast over nieuwe betaalmethode

Tikkie Check is in het afgelopen jaar uitgebreid getest op een tiental horecalocaties in heel Nederland, waarbij ook meer dan 1.000 consumenten en 106 horecamedewerkers zijn ondervraagd. Klanten én horecapersoneel zijn enthousiast. Zo vinden consumenten (85 procent) het vooral een voordeel dat je in vergelijking met cash of pin veel sneller en contactloos kunt betalen, 91 procent van het horecapersoneel deelt deze mening. Ook zouden ruim 9 op 10 horecabezoekers Tikkie Check bij anderen aanbevelen. Plein4 in Eindhoven is een van de horecalocaties waar Tikkie Check is getest. “Onze medewerkers zijn erg te spreken over Tikkie Check, vooral op het terras en bij grote drukte”, vertelt Jordi Valk, eigenaar van Plein4. “Gasten hoeven niet lang op hun rekening te wachten en kunnen de ober tijdens het afrekenen toch gemakkelijk belonen met een fooi. Mijn personeel is hierdoor minder tijd kwijt aan het afrekenen en kan zo extra aandacht schenken en service verlenen aan de andere gasten. We hebben veel positieve reacties gekregen op de pilot en klanten willen graag met Tikkie Check kunnen blijven betalen nu we weer open zijn.”

Afrekenen in horeca makkelijker, leuker én veiliger

Ook branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland ziet de voordelen van Tikkie Check. “Met de komst van Tikkie Check wordt afrekenen in horeca gemakkelijker en leuker voor gasten, medewerkers en ondernemers. Het is een goed functionerende en veilige digitale betaalmethode”, zegt Dirk Beljaarts, Algemeen Directeur van Koninklijke Horeca Nederland. “Nu de horeca weer open is, hebben horecabedrijven behoefte aan oplossingen die hun service aan gasten op een veilige manier vergroot. Tikkie Check zorgt ook onder de huidige omstandigheden voor een goede, snelle en veilige doorstroming in restaurants, cafés en op terrassen.”

“We hebben gemerkt dat veel consumenten Tikkie omarmen en dat zij op meer locaties behoefte hebben aan deze eenvoudige en leuke manier van betalen. Daarom zijn we steeds bezig met nieuwe ontwikkelingen en Tikkie Check is hiervan een goed voorbeeld”, vertelt Moreno Kensmil van Tikkie. “We hebben ervoor gekozen om Tikkie Check eerst uitgebreid te testen en goed te luisteren naar horecaondernemers en hun gasten. Veel consumenten vinden het prettig om veilig en contactloos te kunnen betalen nu de horeca weer open is. Met Tikkie Check kunnen consumenten nu zonder tussenkomst van de bediening afrekenen en de rekening eenvoudig onderling splitten, zoals ze van Tikkie zijn gewend. De bediening is op haar beurt minder tijd kwijt aan afrekenen en kan zo meer aandacht besteden aan de gasten.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Schiphol continueert samenwerking met HMSHost International

Amsterdam Airport Schiphol zet haar samenwerking met HMSHost International, de wereldleider op het gebied van eten & drinken, de komende jaren voort. Speerpunt in de samenwerking is de vernieuwde food & beverage strategie van Schiphol. In de nieuwe strategie staan flexibiliteit, kwaliteit, d...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Personalia Restaurant
Nieuwe restaurantmanager voor Wayback Burgers Breda

Sinds 7 september staat er een nieuwe kapitein in het vlaggenschip van Wayback Burgers in Breda; Roxanne Willemse. Met haar achtergrond in de keuken en het succesvol runnen van haar eigen bedrijf heeft ze alle tools in handen om het restaurant volledig eigen te maken en de groei van het restaurant i...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Nice 'n Easy
De verschillen tussen TGT en THT

De NVWA controleert of bedrijven die zich met eten bezig houden zich aan de wetten en regels houden. Op de website van dit overheidsorgaan legt de NVWA de verschillen uit tussen ‘ten minste houdbaar tot’ en ‘te gebruiken tot.’ In de meeste gevallen stelt de fabrikant van h...

Achtergronden Fastservice
5000 gratis patatjes voor jonge aardappelkenners

Medio september vindt de jaarlijkse aardappeloogst plaats, aldus het perfecte moment om stil te staan bij het verse product van Bram Ladage. Ter ere van de aardappeloogst, deelt de Rotterdamse patatkoning vanaf vandaag maar liefst 5000 patatjes uit aan jonge patatliefhebbers. Dit gebeurt echter niet...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: