Meest Markante Horecaondernemer van Drenthe

13 juli 2016 | Thijs Jacobs

Het regiobestuur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) in Drenthe heeft Rien Prinsen van cafetaria Prinsen in Nieuw-Weerdinge uitgeroepen tot Meest Markante Horecaondernemer in de regio Drenthe 2016/2017. Hij dingt in januari 2017 mee naar de landelijke titel Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2016/2017, die tijdens Horecava bekend wordt gemaakt. Met deze sectorbrede prijs worden inspirerende horecaondernemers onderscheiden en stimuleert KHN innovatie.

Rien Prinsen échte Markante ondernemer
De jury is getroffen door diverse facetten van zijn manier van ondernemen in de horeca en roemt zijn passie en bevlogenheid voor het vak. Rien is samen met zijn vrouw in Nieuw-Weerdinge een uitdaging aangegaan die zijn weerga niet kent. Er zijn gasten die 30 kilometer omrijden voor de bijzondere kroketten die Rien verkoopt. In een eenvoudig etablissement zetten Rien en zijn vrouw Michelinster-waardige kroketten op tafel. Voorbeelden daarvan zijn kroketten met wilde sockey zalm uit Alaska of de kroket met verse truffel.

Daarnaast is Rien gepassioneerd door wijn en presenteert hij aan zijn gasten graag een proeverij van kroketten met een bijpassend glaasje wijn. Zo heeft hij een kroket met drie jaar gerijpte Parmezaanse kaas met alseto balsamico en een bijpassend glaasje Duitse wijn. Dat is voor veel gasten en collega-ondernemers een verrassend element van zijn cafetaria.KHN Drenthe feliciteert Rien Prinsen van harte met deze prijs en wenst hem veel succes bij de landelijke verkiezing in januari 2017.

Toelichting Meest Markante Horecaondernemer
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt begin januari 2017, tijdens Horecava, de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie zie www.meestmarkant.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: