Koks gaan voor Maggi soep

19 januari 2009 |

In januari 2009 heeft onderzoekbureau Foodinc. met haar Nederlands Kokspanel een smaakonderzoek gedaan op het gebied van soep. De smaaktesten vonden plaats in een Kookcollege in Amersfoort en een Kooklokaal in Den Haag. Drie verschillende merken soep zijn in een blinde smaaktest naast elkaar gezet en beoordeeld door bijna 30 professionele koks van het Nederlands Kokspanel. Maggi kwam qua uiterlijk, geur, kleur, binding en smaak het beste uit de test.
Het onderzoek op het gebied van soep komt voort uit de trend die is ontstaan met betrekking tot de ontwikkeling van gezonde convenience soepen. Consumenten worden zich steeds meer bewust van wat ze consumeren, grootkeukens krijgen steeds meer vragen hierover en de verschillende aanbieders van soep proberen hierop in te spelen door de soepen zo gezond mogelijk te maken. Bijvoorbeeld door het zout- en vetgehalte te verlagen.

Frank van Grieken, directeur van Foodinc. zegt: “Dertig professionele koks van Het Nederlands Kokspanel hebben een vijftal soepen van Maggi, Knorr en Honig blind naast elkaar
getest en beoordeeld. Na 2 dagen testen in 6 verschillende groepen kunnen we concluderen, dat zout- en vetverlaging niet altijd samen gaat met behoud van smaak. Er treedt soms wat smaakvervlakking op.” Maggi krijgt met de Franse Mosterdsoep een duidelijke voorkeur van de professionals en
wordt als lekkerste getest.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Koffie & thee Achtergronden
App spaarder 'wint' reis naar Italië bij Doppio Espresso

In september 2018 was de lancering van de Mijn Doppio App. Gasten van Doppio Espresso kunnen middels de app sparen voor gratis koffie, patisserie, lunch en als ultieme spaardoel een reis naar Milaan. In 2019 is het zover, de eerste gasten hebben 5000 punten bij elkaar gespaard. De trouwe gast van...

Interview Longread
Het succesverhaal van Brownies&downieS: “Eind dit jaar hebben we 57 lunchzaken”

In zeven jaar tijd van twee naar vijfenvijftig vestigingen. Thijs Swinkels, oprichter van Brownies&downieS, geniet nog steeds van de olievlek die zich vanuit het Brabantse Veghel heeft weten te verspreiden naar de rest van Nederland. Een mooie prestatie voor iemand die eigenlijk alleen maar werk...

Opening Den Haag
STAN&CO Den Haag gaat bijna open

Na een rigoureuze verbouwing van een jaar is STAN&CO Den Haag bijna klaar voor de opening. In het pand aan het Buitenhof wordt de laatste hand gelegd aan een bar-restaurant waar gasten gedurende de hele dag en avond terecht kunnen voor ontbijt, lunch, borrel en diner. De nieuwe gevel is voorzien...

Opening Rotterdam
Tweede Bagels & Beans aGoGo verovert Rotterdam

Binnenkort klotst de bagelliefde over de randen van de Koopgoot: woensdag 20 november opent Bagels & Beans de sluizen van bagels, koffie en geluk in FORUM Rotterdam. Op de eerste verdieping komt de vertrouwde Bagels & Beans, de begane grond is gereserveerd voor Bagels & Beans aGoGo. De t...

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: