Koks gaan voor Maggi soep

19 januari 2009 |

In januari 2009 heeft onderzoekbureau Foodinc. met haar Nederlands Kokspanel een smaakonderzoek gedaan op het gebied van soep. De smaaktesten vonden plaats in een Kookcollege in Amersfoort en een Kooklokaal in Den Haag. Drie verschillende merken soep zijn in een blinde smaaktest naast elkaar gezet en beoordeeld door bijna 30 professionele koks van het Nederlands Kokspanel. Maggi kwam qua uiterlijk, geur, kleur, binding en smaak het beste uit de test.
Het onderzoek op het gebied van soep komt voort uit de trend die is ontstaan met betrekking tot de ontwikkeling van gezonde convenience soepen. Consumenten worden zich steeds meer bewust van wat ze consumeren, grootkeukens krijgen steeds meer vragen hierover en de verschillende aanbieders van soep proberen hierop in te spelen door de soepen zo gezond mogelijk te maken. Bijvoorbeeld door het zout- en vetgehalte te verlagen.

Frank van Grieken, directeur van Foodinc. zegt: “Dertig professionele koks van Het Nederlands Kokspanel hebben een vijftal soepen van Maggi, Knorr en Honig blind naast elkaar
getest en beoordeeld. Na 2 dagen testen in 6 verschillende groepen kunnen we concluderen, dat zout- en vetverlaging niet altijd samen gaat met behoud van smaak. Er treedt soms wat smaakvervlakking op.” Maggi krijgt met de Franse Mosterdsoep een duidelijke voorkeur van de professionals en
wordt als lekkerste getest.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Koffie & thee Utrecht
30ml Coffee & Food maakt een feestje van de heropening op 1 juni

De afgelopen maanden was het rustig in de ‘huiskamers’ van 30ml. Alle vestigingen waren open voor TO GO, maar de gezelligheid die de zaken normaliter zo typeert hebben de medewerkers echt gemist. Gelukkig openen ook zij vanaf 1 juni om 12:00 uur weer de deuren voor het nuttigen ter plaat...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Bezorgen Vega
Supergewassen, eitwitvervangers en plantaardige melk over tien jaar normaal

Maaltijdplatform Deliveroo deed onderzoek* onder tech-minded Nederlanders van 18 jaar en ouder over de toekomst van voeding gedreven door techniek, zoals supergewassen, kweekvlees, 3D-geprint voedsel en persoonlijke voeding op basis van het eigen DNA. Zij blijken een sterke voorkeur te hebben voor &...

Branded Content
Veiligheidsproducten worden nieuwe reclamedragers

Horecaondernemers hebben groen licht gekregen om per 1 juni weer te openen.Met deze bijzondere printproducties kunnen horecaondernemers de aandacht op zichzelf vestigen of zelfs gebruiken voor hun marketing en eigen reclame. Voorbereiding is heel belangrijk: Plaats daarom specifieke gedragsregel...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Slecht levensgedrag, definitief oordeel in zicht?

Het openen van een restaurant gaat niet zomaar. Los van alle praktische zaken moeten de nodige vergunningen worden aangevraagd, waaronder in veel gevallen een exploitatievergunning op grond van de (algemene) plaatselijke verordening en een Drank- en Horecawetvergunning. Hierbij stuit men doorgaans o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: