Koffiemolen Schijndel breidt uit, behoudt sfeer

26 maart 2009 |
Koffiemolen Schijndel breidt uit, behoudt sfeer<

Voor elk moment een stoel om te eten, te drinken en gezellig te zitten. Dat is het streven van Marcel en Carolien van Dinther, eigenaren van de nu nog geheten 'lunchroom de Koffiemolen', aan de Hoofdstraat in Schijndel. Eind mei hoopt het echtpaar, dat inmiddels zestien jaar de Koffiemolen runt, aan het roer te staan van een ontmoetingsplaats voor jong en oud die de sfeer uitademt van een huiskamer. Het naastgelegen pand waar voorheen modezaak Caitlin Fashions zat wordt bij de huidige horecagelegenheid getrokken.

"Het binnengedeelte wordt drie keer zo groot", schetst Robert van den Brand, samen met zijn broers eigenaar van beide panden. De gebroeders Van den Brand verhuren de karakteristieke panden met monumentale voorgevel aan het echtpaar Van Dinther. "Wij gaan het plan bouwkundig begeleiden en met onze horeca-achtergrond mee opzetten. Als alles klaar is komen ook wij hier alleen nog maar om te eten en te drinken", aldus Van den Brand, voorheen eigenaar van restaurant Het Brandpunt. Van Dinther en zijn vrouw zien een droom in vervulling gaan. Een aantal weken geleden meldde de Schijndelaar nog in deze krant dat er voorlopig geen sprake was van een uitbreiding.

"De plannen waren toen nog niet rond dus wilden we het ook niet naar buiten brengen", reageert hij nu. Bang voor de gevolgen van de crisis is Van Dinther niet. "De mogelijkheid voor uitbreiding doet zich nu voor, niet vijf jaar geleden. Wij bevinden ons niet in het hele exclusieve segment maar leveren goede kwaliteit tegen betaalbare prijzen. En het leven gaat gewoon door. Horeca is daar een essentieel onderdeel van. Als de economie weer aantrekt zijn wij er klaar voor."

De investering is volgens Van Dinther groot maar verantwoord. Het personeelsbestand wordt in het hoogseizoen verdubbeld. "We starten een nieuw bedrijf. Ook de naam gaat veranderen. Die dekt de lading niet meer. De sfeer en de naam die we hebben opgebouwd blijft, daar zijn we zuinig op."

De voorheen vaak te kleine lunchroom groeit de komende maanden uit tot een compleet horecabedrijf waar mensen terecht kunnen om een kopje koffie of glaasje bier te drinken, te lunchen of te dineren. Daarnaast wordt het ook een plek om een bedrijfsborrel, vergadering, koffietafel, high- tea of huiskamerfeestje te houden.

De nieuwe zaak krijgt ruim honderd zitplaatsen. Op het terras aan de Hoofdstraat kunnen ongeveer tachtig mensen zitten en in de 'dorpstuin' achter de zaak, met zicht op de kerktoren, komen nog eens veertig stoelen te staan.

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20Lunchroom.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20Lunchroom.nl%0A%0Ahttp://www.lunchroom.nl/nieuws/koffiemolen-schijndel-breidt-uit-behoudt-sfeer/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Koffie & thee Achtergronden
Starbucks vraagt teveel voor plantaardige melk

Als je bij Starbucks een cappuccino met havermelk bestelt betaal je 70 cent extra. Dit botst met hun eigen klimaatdoelstellingen, want de milieu-impact van plantaardige melk is gemiddeld meer dan de helft lager dan die van koemelk. ProVeg verzoekt daarom de toeslag op plantaardige melk te laten vall...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: