Japans worstenbroodje op de kaart

18 april 2014 |
Japans worstenbroodje op de kaart<

In navolging op het inmiddels beroemde Roy Donders worstenbroodje met katenspek, introduceert Châteraisé in Tilburg het Japanse Worstenbroodje. Een worstenbroodje gemaakt van kipgehakt
met een pittige Japanse smaak, in de winkel geserveerd op een stokje zoals een yakitori. Het eerste Japanse worstenbroodje is op dinsdag 15 april overhandigd aan de burgemeester van Tilburg. Vanaf dat moment was het Japanse worstenbroodje officieel verkrijgbaar.

Tilburg worstenbroodstad
Tilburg staat bekend om zijn worstenbroodjes. Dit heeft Châteraisé doen besluiten om, naast de authentieke Brabantse worstenbroodjes die zij in hun assortiment hebben, een worstenbroodje met Japans karakter te ontwikkelen. Het worstenbroodje is een typisch streekproduct en niet weg te denken in het assortiment van elke Brabantse bakkerij. Buiten Brabant wordt het worstenbroodje nauwelijks verkocht, maar het Brabantse worstenbroodje is aan een opmars bezig. Steeds meer Nederlanders kopen dit echt Brabantse streekproduct.

Verkiezing
Ook Omroep Brabant promoot het worstenbroodje. De omroep organiseert elk jaar de verkiezing voor het lekkerste worstenbroodje van Nederland. Bakkers uit het land strijden om de eer. Châteraisé wil de volgende editie graag mee doen aan deze verkiezing en verwacht veel van het Japanse worstenbroodje.

Grote keten
Châteraisé is een patisserieketen uit Japan. 50 Jaar geleden opende de eerste winkel in Japan, waar Châteraisé uitgroeide tot een keten van 450 winkels met een uitgebreid assortiment aan Japans en Westers gebak. Na Japan besloot de patisserieketen zich te gaan vestigen in het Westen. In 2012 is de eerste winkel in Nederland geopend, aan het Besterdplein in Tilburg. Daarmee werd de eerste winkel in Europa een feit. Het assortiment van deze winkel bestaat uit het lekkerste gebak, cake en chocolade. In de Boulangerie wordt uitsluitend biologisch brood verkocht. Authentieke Franse croissants, flûtes en het populaire zuurdesem en speltbrood trekken klanten uit heel Tilburg naar de winkel. Klanten kopen er hun producten voor thuis, maar kunnen ook ter plaatse genieten van een kopje koffie met gebak.

Vers
Châteraisé onderscheidt zich van andere patisserieën door het gebruik van verse, natuurlijke ingrediënten en verfijnde Japanse technologie. Hiermee verkrijgen de producten een hoge kwaliteit qua smaak en structuur. De producten zijn verkrijgbaar tegen een lage prijs. Elke woensdag en zaterdag vinden er in de winkel demonstraties plaats van het vervaardigen van Japanse specialiteiten zoals Namadora en Chou Cookie.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Vlees Marketing
Nationale Week Zonder Vlees is een feit

Halverwege maart is het weer zo ver: de Nationale Week Zonder Vlees in Nederland gaat dan weer van start. Dit evenement is van 9 tot en met 15 maart aan de gang. Veel mensen proberen tijdens deze week geen vlees te eten of in plaats van vlees, vegetarisch te koken. Het doel van dit evenement is om m...

Interieur
"Wij hebben vier barista's in dienst"

Niets is belangrijker dan de goede koffie bij lunchroom Proeverz in Gorinchem. Wim van Willigen, eigenaar van Proeverz: ‘’De mensen gaan vaak naar de vakman of de vakvrouw voor een goed product. Wij van Proeverz staan bekend om onze echte koffie. We hebben dan ook niet voor niks vier bar...

Lunchroom
Ontdekken en genieten: Op wereldreis bij De Ontdekking [video]

Op de hoek van de altijd levendige Voorstraat in Utrecht bevindt zich lunchroom De ontdekking, die je in gedachten even meeneemt naar een ander land. Onder het genot van een Braziliaanse koffie of Arabic-night smoothie, word je even weggetrokken uit de dagelijkse sleur. De Ontdekking zorgt voor e...

Lunchroom Interview
"Ze worden hier echt in hun kracht gezet"

De mooie en speciale samenwerking tussen begeleider en cliënt medewerker is uitermate uniek. De Postkamer is een Grand Café gelegen in het hartje van Nijkerk waar gemotiveerde cliënten begeleid en ondersteund worden door zorgorganisatie Careander. De zaak waar Henriette Eleveld als ...

Lunchroom
Op reportage: La Colline [video]

Nergens in Oss u zo thuis voelen als bij La Colline. Te vinden op d’n heuvel zoals op z’n Brabants gezegd wordt. Wat deze zaak zo bijzonder maakt: “La Colline is de woonkamer van Oss geworden waar alle inwoners uit alle woonwijken van Oss welkom zijn”, zegt verantwoordelijke ...

Opening Rotterdam
Maritiem museum gooit het roer om met eigen horeca

Het Maritiem Museum Rotterdam opent een gloednieuw café op zaterdag 22 februari. Vanaf dat moment baat het museum zijn horeca zelf uit om de bezoekerservaring nog beter te maken, nadat eind vorig jaar ook de museumwinkel in eigen beheer is genomen. Het café draagt de naam ‘Het La...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: