Is het 'Eet Geen Dierendag' in jouw zaak?

4 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Wakker Dier doopt dierendag om tot Eet Geen Dierendag. Op 4 oktober serveren grote en kleine organisaties door het hele land vegetarische lunchgerechten in hun bedrijfsrestaurant. Daarmee bereikt de actie meer dan 300 duizend werknemers. “Een absoluut record! Heel bijzonder om te zien dat zoveel bedrijven oog hebben voor dierenwelzijn,” aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier. Doe jij als horecaondernemer ook mee aan deze actie?

Dieren op ons bord

Dagelijks belanden 500 duizend dieren op ons bord. Met deze campagne wil Wakker Dier Nederland laten kennismaken met vegetarisch eten en wijzen op de voordelen van minder vlees. Als iedereen namelijk één dag geen dieren eet, worden daarmee de levens van honderdduizenden koeien, varkens en kippen gespaard. Hilhorst: “Dan wordt 4 oktober écht de diervriendelijkste dag van het jaar."

Minder dieren

Veel dieren in de vee-industrie leven in een wereld van staal en beton. Als er minder dieren opgegeten worden, zijn er minder dieren nodig voor de voedingsindustrie. Voor de overige dieren komt er letterlijk meer ruimte in Nederland vrij. Die ruimte kan gebruikt worden om de dieren een beter leven te geven, zodat ze bijvoorbeeld kunnen wroeten in de aarde of rondscharrelen in de buitenlucht.

Achtste editie

Dit is de achtste keer dat Wakker Dier Eet Geen Dierendag organiseert. Aan deze dag doen achttien cateraars en meer dan zestig bedrijven mee, waaronder: Bol.com, Coca-Cola in Nederland, CZ, Ecomare, Eneco, Gemeente Utrecht, KLM en Paradiso. Deze editie wordt gefinancierd door de Nationale Postcode Loterij. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Duurzaamheid Ondernemen
Overheid biedt circulaire ondernemers hulp

Ondernemers die werk maken van een economie zonder afval en vol goede ideeën zitten, krijgen extra hulp bij de uitvoering van hun plannen. Deze hulp moet ervoor zorgen dat circulaire ondernemers sneller doorbreken. Hiervoor slaan de ov...

Economie Fastservice
Domino’s ziet groei van 300 procent in lunch bestellingen

Gedreven door een enorme groei in het aantal winkels, het aandeel winkels dat met lunch is geopend en de toenemende vraag naar gemak, ziet Domino’s het percentage lunch ten opzichte van het totaal aantal bestellingen explosief stijgen. In de gelopen vijf jaar realiseert de keten - met inmiddel...

Opening
Horecafamilie opent derde restaurant in drie jaar tijd

Almere krijgt er vanaf eind maart een nieuwe ‘Fresh Food’ formule bij. In hartje centrum, aan de Grote Markt, wordt momenteel druk verbouwd om aan Taco Y Mas gestalte te geven. Het is het derde restaurant in drie jaar van de horecafamilie Van Eijsden. Na Finn en Rosita’s, gaat Taco...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: