Is het 'Eet Geen Dierendag' in jouw zaak?

4 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Wakker Dier doopt dierendag om tot Eet Geen Dierendag. Op 4 oktober serveren grote en kleine organisaties door het hele land vegetarische lunchgerechten in hun bedrijfsrestaurant. Daarmee bereikt de actie meer dan 300 duizend werknemers. “Een absoluut record! Heel bijzonder om te zien dat zoveel bedrijven oog hebben voor dierenwelzijn,” aldus Anne Hilhorst van Wakker Dier. Doe jij als horecaondernemer ook mee aan deze actie?

Dieren op ons bord

Dagelijks belanden 500 duizend dieren op ons bord. Met deze campagne wil Wakker Dier Nederland laten kennismaken met vegetarisch eten en wijzen op de voordelen van minder vlees. Als iedereen namelijk één dag geen dieren eet, worden daarmee de levens van honderdduizenden koeien, varkens en kippen gespaard. Hilhorst: “Dan wordt 4 oktober écht de diervriendelijkste dag van het jaar."

Minder dieren

Veel dieren in de vee-industrie leven in een wereld van staal en beton. Als er minder dieren opgegeten worden, zijn er minder dieren nodig voor de voedingsindustrie. Voor de overige dieren komt er letterlijk meer ruimte in Nederland vrij. Die ruimte kan gebruikt worden om de dieren een beter leven te geven, zodat ze bijvoorbeeld kunnen wroeten in de aarde of rondscharrelen in de buitenlucht.

Achtste editie

Dit is de achtste keer dat Wakker Dier Eet Geen Dierendag organiseert. Aan deze dag doen achttien cateraars en meer dan zestig bedrijven mee, waaronder: Bol.com, Coca-Cola in Nederland, CZ, Ecomare, Eneco, Gemeente Utrecht, KLM en Paradiso. Deze editie wordt gefinancierd door de Nationale Postcode Loterij. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: