Interview: Yoghurt Barn wil fors uitbreiden

4 juli 2018 | Thijs Jacobs

Wouter Staal, de eigenaar van de succesvolle Yoghurt Barn-keten, heeft zijn bedrijf vorig jaar van zes naar twaalf vestigingen zien groeien. Toch is het einde nog niet in zicht. Om nog verder te kunnen groeien gaat hij nu in zee met franschisenemers en ook werken met licenties.

Dat gaat niet zomaar, vertelt Wouter: 'We zijn er druk mee geweest om een vuistdik handboek te schrijven voor onze managers, wat dat betreft hebben we echt een kwaliteitsslag gemaakt. Daarnaast hebben we contact gezocht met franchiseondernemers en een advocaat, zodat we niet voor verrassingen komen te staan."

Huurprijzen

De manier van werken is nu behoorlijk kapitaalintensief. "We zitten liefst in mooie panden in aansprekende steden. Niet in de hoofdstraten, mede vanwege de huurprijzen, maar meer eromheen. Dat zijn ook juist de mooie plekken om rustig te genieten van ons product."

Niet alleen franchisenemers kunnen het bedrijf verder laten groeien, ook licenties bieden uitkomst. "In winkelcentra, ziekenhuizen in hogescholen... Daar kom je niet zomaar tussen, want die markt is in handen van enkele zeer grote spelers. Met het wegzetten van licenties bij grote cateraars kunnen we ons merk wel uitstekend positioneren op die high traffic locaties."

Buitenland

Goed, ervaringen uit het verleden heeft Wouter niet op franchisevlak, maar dat weerhoudt hem er niet van om geschikte kandidaten en panden te zoeken. "In de meeste grotere steden zijn er wel twee of drie locaties die wij graag zouden willen betrekken. Samen met de juiste ondernemers kunnen we daar een groot succes van maken. In het franchiselandschap hebben zij keuze uit meerdere mooie merken, maar zo'n uniek en succesvol merk als het onze is lastig te vinden. De focus op feelgood en gezondheid is van groot belang en past helemaal in de trend. Ik hoop zelfs buiten Nederland voet aan de grond te kunnen krijgen."

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Franchise Friendly Concepts sluit zich aan bij NLVVM

Franchise Friendly Concepts – de onderneming die de ketens Kwalitaria en Délifrance in beheer heeft – sluit zich aan bij de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers. Sinds 2014 bundelen de grootste namen binnen deze branche hun krachten en streven naar een strak georganiseerde...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Ministerie sluit horecazaken vanwege arbeidsmarktfraude

Vervalsing van loonstroken, het tewerkstellen van vreemdelingen zonder vergunning, sjoemelen met arbeidstijden en onderbetaling. De Inspectie SZW constateerde deze overtredingen bij diverse horecaondernemingen in de Amsterdamse binnenstad. Ook bij hercontroles bleek er geen verbetering te zijn. In s...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards Video
Video: Baker & Moore wint Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Afgelopen vrijdag reikte het team van Lunchroom de award voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland uit aan Paul Bakker, de eigenaar van Baker & Moore in Rotterdam. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zijn verfijnd, ...

Columns
Column: Hoe zorg je dat je ambitie geen droom blijft?

Tuurlijk heb jij ambities. Elke ondernemer heeft die toch? Want je wilt groeien en je bedrijf continu verbeteren. Meer omzetten en meer overhouden. Meer vrije tijd en toch goed bezig zijn met je bedrijf. 'Ah’s en Oh’s' krijgen als mensen bij je binnenstappen en komen genieten. ...

Achtergronden
Feestdagen in de horeca, wees voorbereid!

De welbekende feestmaand is aanstaande. December is de maand waarin we Sinterklaas en Kerst vieren, maar wist je dat midwinter op 21 december valt, dat het WK Hockey wordt gespeeld en ook het EK handbal voor vrouwen op het programma staat? Goed om te weten. Al deze data vind je in de HorecaMarket...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Baker & Moore in Rotterdam heeft Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Rotterdam. De inzending van Paul Bakker, de eigenaar van lunchroom Baker & Moore, gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zij...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: