Internationale groep in actie tegen rietjes McDonald's

18 juli 2017 | Roy Spijker

De internationale groep SumOfUs, een internationale waakhond voor grote bedrijven, is een petitie gestart waarin McDonalds wordt gevraagd te stoppen met rietjes. Volgens de groep worden de rietjes maar voor een paar minuten gebruikt, voordat ze uiteindelijk in de oceaan verdwijnen bij de rest an het plastic. De etitie is inmiddels al door 110.000 mensen ondertekend.

"Vervuiling van plastic vormt een van de grootste bedreigingen van onze oceanen en rietjes worden het vaakst gevonden tijdens het schoonmaken van de stranden." zegt Sondhya Gupta, campagnevoerster bij SumOfUs. "McDonald's deelt jaarlijks miljoenen rietjes uit aan zijn consumenten. Als dit niet meer gebeurt, zou dit een grote stap zijn in het schoonmaken van onze oceanen en het beschermen van het dierenleven. Als McDonalds echt serieus is in het verbeteren van haar impact op het milieu, dan kan ze ook overstappen op andere materialen als afbreekbare en recyclebare papieren rietjes.

"Maar als we naar de donkere kant van bedrijven als McDonald's kijken, ondernemen zij alles om hun merk te beschermen. Als we McDonald's kunnen overtuigen om te stoppen met het gebruik van plastic, zal het plastic en het aantal rietjes in oceaan drastisch terugdringen en zullen we dieren in de zee beschermen," aldus Gupta.

De petitie is hier te tekenen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: