Inschrijving Horecava Innovation Award 2018 geopend

5 juli 2017 | Roy Spijker

De inschrijving voor de Horecava Innovation Award 2018 is geopend. Bedrijven kunnen tot en met 27 oktober hun case insturen. Daarmee maken ze kans om in de voetsporen te treden van eerdere winnaars als Hemelswater, Rosval, IBM, MyOrder, VerdraaidGoed en Flammkuchen Nederland.

De Horecava Innovation Award wordt voor de achttiende keer op rij toegekend aan het meest innovatieve product, dienst of concept in de foodservice branche. Alle nominaties zijn op de beursvloer te bekijken in het InnovationLAB. De jury maakt de winnaar bekend op de eerste beursdag van de Horecava, die plaatsvindt van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.

De Horecava heeft de vakprijs in het leven geroepen om uitzonderlijke prestaties op het gebied van innovatie zichtbaar te maken en om innovatie in de foodservice branche in Nederland te stimuleren. Elke dienst, product of concept, gelanceerd na 1 januari 2017, komt in aanmerking voor de gerenommeerde prijs. Juryvoorzitter Hayk Simons: “De winnaar en genomineerden krijgen flinke aandacht voor hun product. Voor bedrijven is het winnen van de Award een effectief marketingmiddel dat toegang biedt tot nieuwe markten. Daar kan je niet tegenop adverteren. Ik kan ieder bedrijf aanraden om mee te doen."

Kansen voor exposanten én niet-exposanten
Bijzonder aan de innovatieverkiezing van de Horecava is dat deze openstaat voor álle bedrijven en dus niet alleen voor deelnemende bedrijven aan de vakbeurs. Zo biedt de verkiezing een goed overzicht van belangrijke innovaties in de branche.

Inzenden kan in vier categorieën: 1. Food & Beverage, 2. Equipment & Services, 3. Concepts, Interior & Design, 4. Digital, Apps & Social Media. De jury beoordeelt de inzendingen op vier hoofdcriteria: het innovatieve karakter, of ze kansen voor ondernemers bieden om omzet en marges te verhogen, of ze het werken aangenamer maken en of ze de kwaliteit verbeteren.

Daarnaast is er een overkoepelende categorie voor duurzaamheid en wordt één inzending beloond met de Karel de Vos Duurzaamheid Award, genoemd naar de initiatiefnemer en jarenlang voorzitter van deze wedstrijd. Deze prijs is voor de innovatie die het meeste blijk geeft van een duurzame, toekomstgerichte visie en die de sector een verfrissende impuls geeft, met een gezonde kans op rendement en geproduceerd met respect voor mens, dier en planeet. Inschrijven kan tot en met 27 oktober op www.horecava.nl, waar ook de wedstrijdcriteria te vinden zijn.

Procedure
De jury van professionals uit de horecawereld maakt op 14 november de shortlist met 16 genomineerden (vier per categorie) bekend die doorgaan naar de Award. Alle genomineerden krijgen daarna de kans om hun project live te presenteren aan de vakjury. Na beoordeling kiest de jury de categoriewinnaars, de Karel de Vos Duurzaamheid Award winnaar en de overall winnaar. De prijsuitreiking vindt plaats op de eerste beursdag, 8 januari, tijdens de officiële opening.

Gratis plek op de beurs
De Horecava heeft tot doel meer bekendheid en zichtbaarheid te geven aan innovaties die van toegevoegde waarde zijn voor de gehele sector. Tijdens de vakbeurs krijgen de 16 genomineerden daarom de beschikking over een display op het InnovationLAB om hun innovatie onder de aandacht te brengen bij de tienduizenden bezoekers van de beurs.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Bezorgen
Veel overtredingen bij maaltijdbezorgers

De Inspectie SZW constateert veel overtredingen door horecabedrijven die eigen bezorgers in dienst hebben. Bij meer dan de helft van de gecontroleerde bedrijven gaat het mis. Het ontbreekt bij deze bedrijven vaak aan kennis over wat wettelijk is toegestaan. Bezorgers krijgen te weinig betaald, werke...

Achtergronden Fastservice
Bagels & Beans zoekt bagelbazen

Bagels & Beans houdt dinsdag 3 maart in Alphen aan den Rijn een franchise informatieavond voor aankomende 'bagelbazen'. Wie droomt van een eigen zaak komt hier alles te weten over het runnen van een Bagels & Beans. Bagels & Beans is op zoek naar bagelbazen in Amsterdam, Maastr...

Vlees Marketing
Nationale Week Zonder Vlees is een feit

Halverwege maart is het weer zo ver: de Nationale Week Zonder Vlees in Nederland gaat dan weer van start. Dit evenement is van 9 tot en met 15 maart aan de gang. Veel mensen proberen tijdens deze week geen vlees te eten of in plaats van vlees, vegetarisch te koken. Het doel van dit evenement is om m...

Interieur
"Wij hebben vier barista's in dienst"

Niets is belangrijker dan de goede koffie bij lunchroom Proeverz in Gorinchem. Wim van Willigen, eigenaar van Proeverz: ‘’De mensen gaan vaak naar de vakman of de vakvrouw voor een goed product. Wij van Proeverz staan bekend om onze echte koffie. We hebben dan ook niet voor niks vier bar...

Lunchroom
Ontdekken en genieten: Op wereldreis bij De Ontdekking [video]

Op de hoek van de altijd levendige Voorstraat in Utrecht bevindt zich lunchroom De ontdekking, die je in gedachten even meeneemt naar een ander land. Onder het genot van een Braziliaanse koffie of Arabic-night smoothie, word je even weggetrokken uit de dagelijkse sleur. De Ontdekking zorgt voor e...

Lunchroom Interview
"Ze worden hier echt in hun kracht gezet"

De mooie en speciale samenwerking tussen begeleider en cliënt medewerker is uitermate uniek. De Postkamer is een Grand Café gelegen in het hartje van Nijkerk waar gemotiveerde cliënten begeleid en ondersteund worden door zorgorganisatie Careander. De zaak waar Henriette Eleveld als ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: