Horecabeurs Gastvrij Rotterdam groeit in omvang

20 september 2017 | Thijs Jacobs

Gastvrij Rotterdam kijkt terug op een uitermate succesvolle vijfde editie waarin opnieuw tal van records zijn gebroken. Met 400 exposanten en 150 prestigieuze wedstrijden, uitreikingen, proeverijen en demonstraties konden de 12.736 bezoekers zich drie dagen lang in Rotterdam Ahoy oriënteren op de belangrijkste ontwikkelingen op horecagebied.

De kwaliteit van het ruime aanbod was opnieuw hoger en tevens een goede afspiegeling van de weer op volle toeren draaiende horecabranche.?? Het aantal bezoekers overtrof eerdere edities, alsook het aantal vierkante meters beursoppervlakte dat uiterst professioneel werd benut door een grote diversiteit aan leveranciers van food en non-food, waarvan vele met primeurs en noviteiten. Het jubilerende Gastvrij Rotterdam presenteerde talrijke themapleinen en een hoogwaardig programma verspreid over drie beursdagen waarin meerdere sterrenchefs acte de présence gaven. Ook kende de horecavakbeurs veel nieuwe initiatieven en finales, zoals het pop-up restaurant van The Harbour Club, alle uitreikingen van de AD Gouden Pollepels, een Belgisch Paviljoen, het gecombineerde paviljoen Wine & Fine Food met dit jaar The Wine & Food Association als partner en de Nederlandse Finale van de prestigieuze Bocuse d’Or.??

Bocuse d'Or

Voorzitter Bocuse d’Or Nederland Jonnie Boer (Librije*): "De Bocuse d’Or is sinds twee  jaar hier op de beurs aanwezig en ik moet eerlijk zeggen dat Gastvrij Rotterdam de ideale omgeving  is voor de Nederlandse finale. Hier lopen geïnteresseerde mensen rond, dus het is voor iedereen leuk. Prachtig dat ze ons hier willen ontvangen en dat het zo professioneel is opgezet, dus alleen maar winnaars denk ik. Leuk dat Gastvrij Rotterdam niet zo massaal is en dat er kwalitatief goede en afwisselende producten te vinden zijn.”??Lucas Roskam Directeur CRM bij Bidfood: "Gastvrij Rotterdam is een kwalitatief hoogwaardige beurs, het midden- en hoog segment is goed vertegenwoordigd. Dat zorgt ervoor dat producenten hier alles uit de kast halen om de mooiste producten te laten zien. Niet alleen de bezoekersaantallen zijn goed, maar bovenal de kwaliteit, er komen hier echt mensen die iets willen leren van de markt. Mooi om al 5 edities lang onderdeel te zijn van deze beurs.”??

Place to be

Culinair columnist Ronald Giphart reikte de AD Gouden Pollepels uit op de beursvloer van Gastvrij Rotterdam: "Rotterdam is culinair gezien in Nederland the place to be. Er is geen stad te bedenken waar zoveel gebeurt en geschreven wordt over eten. Het AD met hun Pollepels, zijn heel belangrijk want daarmee gaat het niveau een beetje omhoog, wordt er gestimuleerd dat mensen beoordelen wat ze eten. Mooi dat de uitreikingen op de beursvloer van Gastvrij Rotterdam plaatsvonden, dat maakt het plaatje compleet, want hier zijn de restaurateurs, de leveranciers, hier lopen de koks rond en zijn de mensen die over eten schrijven.”

??Paul van der Aart, regiodirecteur Zuid-Holland bij Heineken: "Wij mogen in deze markt veel horecabedrijven bedienen met onze merken en vinden het belangrijk om onze relaties goed te kunnen ontvangen. De set-up van Gastvrij Rotterdam is allesbehalve standaard en maakt de mensen daardoor nieuwsgierig. Een omgeving waarin we ons graag bevinden; kwalitatief hoogstaand, goede producten en aanbieders, veel gelegenheid tot netwerken, gezellig, eigenlijk gewoon zoals het hoort.”??Jan van Lissum verzorgde met zijn Wine & Fine Food Association op Gastvrij Rotterdam een boeiend en afwisselend programma in het Proefschrift Theater in Wine & Fine Food: "Voor de 5e editie van Gastvrij Rotterdam is in positieve zin aan de uitstraling van de beurs gesleuteld, heel mooi verzorgd opgebouwd. Bezoekers komen, buiten gezelligheid, heel gericht om te leren van educatieve tastings, proeverijen en demonstraties. Niet alleen de regio, maar ook van ver daarbuiten weet Gastvrij Rotterdam te vinden. Het is echt een nationale beurs geworden, een groot compliment om dat in 5 jaar tijd te hebben gerealiseerd!”??

Gastvrij Rotterdam 2018

?De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 17 tot en met woensdag 19 september 2018 in Rotterdam Ahoy. Gastvrij Rotterdam richt zich op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden- en hoog segment. Meer informatie is te vinden op www.gastvrij-rotterdam.nl.
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: