Het Rotterdam Marriott Hotel presenteert Schmidt Fresh Fish Market

22 maart 2017 | Thijs Jacobs

’s Werelds grootste hotelketen Marriott Hotels opent in het Paasweekend in Rotterdam de allereerste Fresh Fish Market. Hiermee heeft het Rotterdam Marriott Hotel een wereldwijde primeur en heeft de havenstad er weer een nieuwe (zee)parel bij. Vanaf 16 april opent de Schmidt Fresh Fish Market haar deuren voor zowel gasten van het hotel met internationale allure als voor liefhebbers van vis. Goed nieuws dus ook voor de lekkerbekken die met weemoed terugkijken naar de tijd waarin zij even bij Schmidt Zeevis op het Vaste Land langs konden lopen. Na het Paasweekend kan men elke derde donderdag van de maand genieten van de fijnste vis van de geliefde lokale visboer op een absolute toplocatie in het hart van de havenstad.

Schmidt naar Marriott

Noordzeevis
Zeebaars, Schartong, Schelvis, Makreel en Kabeljauw. De Noordzee biedt een veelvoud aan heerlijke vis. In het Paasweekend presenteert het Rotterdam Marriott Hotel de allereerste Schmidt Fresh Fish Market waarbij deze overheerlijke vissoorten geserveerd worden door niemand minder dan de ruim 100 jaar oude visleverancier van Rotterdam. De geliefde visboer uit Rotterdam, sinds eind 2015 gesitueerd in de Spaanse Polder, komt hiermee terug naar het centrum van Rotterdam. “Door ons visassortiment op deze laagdrempelige manier aan te bieden, geven we nog meer mensen de kans om met vis in aanraking te komen.“ Goed nieuws voor de lekkerbekken die Schmidt Zeevis moeten missen op het Vasteland. Maar ook voor de internationale gast die zo letterlijk de Rotterdamse keuken kan proeven, want Schmidt Zeevis en Rotterdam zijn al sinds jaar en dag onlosmakelijk met elkaar verbonden. ‘’De vis van Schmidt Zeevis op een absolute toplocatie in het hart van de stad. Rotterdamser kun je het niet krijgen’’, aldus een trotse Claudia van der Graaf van het Rotterdam Marriott Hotel. Ook chefkok John Gebuis is enthousiast: “Met vis van Schmidt Zeevis is de basis van elk gerecht al perfect. Dit is verreweg de beste kwaliteit van de hele Benelux.”


Vismarkt
Rotterdam en water zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat zie je om die reden ook terug in de lobby van het Rotterdam Marriott Hotel: de vissen op de kussens en langs de wanden. Iedere derde donderdag van de maand wordt de lobby omgetoverd tot een mediterrane Fresh Fish Market met een kar vol overheerlijke verse vis van Schmidt Zeevis. Bij goed weer bakken de chef koks de visjes buiten op de green egg lekker gaar terwijl de gasten ondertussen aan lange tafels kunnen genieten van een etagère gevuld met schelpdieren en een heerlijke vissoep met brood van Jordy’s Bakery. Voor slechts 39,50 euro kan er de hele avond naar hartenlust vis worden gegeten in een bourgondische ambiance die niet onder doet voor een heuse vismarkt.


Groepsreserveringen
Een zakelijke bespreking wordt een stuk levendiger met deze Fresh Fish Market. Zodoende biedt het Rotterdam Marriott Hotel haar zakelijke gasten een groepsdiner aan op een avond en locatie naar keuze. Terwijl de chefs de verse vis van Schmidt Zeevis bereiden op de green egg, kan er gebrainstormd of vergaderd worden met collega’s. En dat allemaal met een waanzinnig uitzicht op de stad. Hoe inspirerend wil je het hebben.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Corona
20 procent van de Nederlandse restaurants verwacht de deuren nooit meer te openen

Uit recent onderzoek van WijnSpijs blijkt dat 20 procent van de 1200 samenwerkende restaurateurs ernstige twijfels heeft over het voortbestaan van hun levenswerk. Het evenementenbureau WijnSpijs.nl verzorgde in samenwerking met 1200 restaurants in Nederland en België de culinaire WijnSpijs Wand ...

Column Thijs Jacobs
Column: op het tandvlees naar de eindstreep

De horeca loopt op het tandvlees. De reserves zijn op en de steunpakketten blijken niet toereikend om nog veel langer het hoofd boven water te houden. Op zakelijk vlak is er veel onrust over de huidige situatie, terwijl er op persoonlijk vlak begrip is voor de nu geldende maatregelen. Bijna tachtig ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Wet- en regelgeving Corona
NOW 3: helft toekenningen naar horeca en detailhandel

UWV heeft in totaal ruim 77.000 aanvragen toegekend voor de derde periode van de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW). Deze werkgevers hebben samen zo’n 1,3 miljoen mensen in dienst. Inmiddels heeft UWV 1,7 miljard euro aan voorschotten overgemaakt aan deze werkgevers. D ...

Wet- en regelgeving Corona
Horeca zeker tot 9 februari gesloten, hotels wel open

De horeca blijft nog zeker tot 9 februari gesloten, hotels mogen wel 'gewoon' open blijven. Dat maakte premier Mark Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Hotels mogen naast zakelijke gasten, ook recreatieve gasten ontvangen. Eerder meldde De Telegraaf dat hotels de dupe zouden ...

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: Bivakkeren in onze eigen bubbel

‘The Future is private’ was een uitspraak van de Facebook-eindbaas Mark Zuckerberg in 2019. Achteraf gezien een waarheid als een koe als je het mij vraagt. Want al bijna een jaar is ons privédomein ons enige leefgebied. En vooral in deze winterse lockdown verkeren wij enkel in hui ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: