Het meest bourgondische evenement voor de horeca

7 september 2018 | Thijs Jacobs

Van 8 tot en met 10 oktober staat Maastricht in het teken van bourgondisch genieten, innovatie, inspiratie en netwerken. Dan vindt immers de oudste horecavakbeurs van Nederland, BBB Maastricht, plaats. Deze horecabeurs mag dan wel de oudste van Nederland zijn, oubollig is het event zeer zeker niet. Het blijkt één van de vooruitstrevendste events in onze branche te zijn.

Klik hier voor een gratis bezoek aan de BBB!

Erik Stroink, product manager van de BBB: "Ons event is onderscheidend, mede door de innovatieve aspecten. Zo hebben we aandacht voor augmented reality in het restaurant en een soort 'Tinder-app', die wordt gebruikt om met exposanten in contact te komen." Eefje Perey, verantwoordelijk voor de marketing van de BBB, valt Erik bij: "Deze app is een netwerkapp, we hebben het idee opgepikt van een grote beurs in Duitsland. Tijdens de BBB komt je met veel innovaties in aanraking, we hebben bijvoorbeeld ook veel aandacht voor licht bier, wat op dit moment een grote trend is. Op het vlak van speciaalbieren is er een enorme keus, want wij laten ruim 100 speciaalbieren zien in oktober."

Kennis opdoen

Relatief nieuw is de BBB Academy. Horecaondernemers kunnen het hele jaar door deelnemen aan activiteiten om hun kennis bij te spijkeren. Maar ook tijdens de beurs kun je veel leren; er zijn bijvoorbeeld presentaties over bedrijfsvormen, over wet- en regelgeving en Bavaria komt spreken over het familiebedrijf. 

En dan de wedstrijden, op dat vlak is ook veel te beleven volgens Eefje. "De finale van het NK Oestersteken vindt plaats op de BBB, de winnaar reist straks af naar China om ons land te vertegenwoordigen. En de uitreiking van de Columbus Trophy is wat mij betreft ook heel speciaal. Dat is lang niet alles, want we organiseren twee wedstrijden per dag. Een leuk voorbeeld is de wedstrijd koken met kalfsvlees die VanDrie op maandag organiseert."

Erik ziet dat de BBB meer biedt dan de activiteiten op de beursvloer, ook in de avonduren blijft het nog lang onrustig in Maastricht. "Maastricht ademt een bourgondische sfeer en je ziet dat exposanten en bezoekers na de beurs de stad in trekken om te genieten van de Maastrichtse horeca. Juist dat bourgondische karakter heeft GaultMillau ertoe bewogen om met ons in zee te gaan, dat vind ik heel speciaal."

Taste Summit

Horecaprofessionals leren graag bij. TASTE Summit laat je kritisch kijken naar de invloed van ons eetgedrag op welvaartsziekten. Bewerkt voedsel is de kern van de wereldwijde gezondheidsproblematiek en bewustwording daarvan is een eerste stap naar een gezondere samenleving. Dat is het hoofdthema van TASTE Summit, het gastronomisch congres dat plaatsvindt op dinsdag 9 oktober in MECC Maastricht. Onder de noemer ‘Vital Food’ werpen verschillende internationale foodprofessionals die dag hun kritische blik op ongezond, bewerkt voedsel en geven zij uitleg over het belang van eerlijke, gezonde producten. TASTE Summit vindt plaats op dag twee van horecavakbeurs BBB Maastricht/ Folie Culinaire en wordt georganiseerd door BBB Maastricht en Hotel Management School Maastricht.

Lezersactie

Koop nu een ticket met 50% korting op je toegangskaartje voor de TASTE Summit en betaal € 97,50 i.p.v. € 195. Naast een inspirerend sprekersprogramma, ontvangen deelnemers een lunch met Vital Food en gratis toegang tot de gelijktijdige en exclusieve, gastronomische beurs Folie Culinaire (normaal € 40).
Ticketlink: https://registration.n200.com/survey/3fvusosfn04me

Klik hier voor een gratis bezoek aan de BBB!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Onderzoek: Laag alcoholische bieren steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: