Het meest bourgondische evenement voor de horeca

7 september 2018 | Thijs Jacobs

Van 8 tot en met 10 oktober staat Maastricht in het teken van bourgondisch genieten, innovatie, inspiratie en netwerken. Dan vindt immers de oudste horecavakbeurs van Nederland, BBB Maastricht, plaats. Deze horecabeurs mag dan wel de oudste van Nederland zijn, oubollig is het event zeer zeker niet. Het blijkt één van de vooruitstrevendste events in onze branche te zijn.

Klik hier voor een gratis bezoek aan de BBB!

Erik Stroink, product manager van de BBB: "Ons event is onderscheidend, mede door de innovatieve aspecten. Zo hebben we aandacht voor augmented reality in het restaurant en een soort 'Tinder-app', die wordt gebruikt om met exposanten in contact te komen." Eefje Perey, verantwoordelijk voor de marketing van de BBB, valt Erik bij: "Deze app is een netwerkapp, we hebben het idee opgepikt van een grote beurs in Duitsland. Tijdens de BBB komt je met veel innovaties in aanraking, we hebben bijvoorbeeld ook veel aandacht voor licht bier, wat op dit moment een grote trend is. Op het vlak van speciaalbieren is er een enorme keus, want wij laten ruim 100 speciaalbieren zien in oktober."

Kennis opdoen

Relatief nieuw is de BBB Academy. Horecaondernemers kunnen het hele jaar door deelnemen aan activiteiten om hun kennis bij te spijkeren. Maar ook tijdens de beurs kun je veel leren; er zijn bijvoorbeeld presentaties over bedrijfsvormen, over wet- en regelgeving en Bavaria komt spreken over het familiebedrijf. 

En dan de wedstrijden, op dat vlak is ook veel te beleven volgens Eefje. "De finale van het NK Oestersteken vindt plaats op de BBB, de winnaar reist straks af naar China om ons land te vertegenwoordigen. En de uitreiking van de Columbus Trophy is wat mij betreft ook heel speciaal. Dat is lang niet alles, want we organiseren twee wedstrijden per dag. Een leuk voorbeeld is de wedstrijd koken met kalfsvlees die VanDrie op maandag organiseert."

Erik ziet dat de BBB meer biedt dan de activiteiten op de beursvloer, ook in de avonduren blijft het nog lang onrustig in Maastricht. "Maastricht ademt een bourgondische sfeer en je ziet dat exposanten en bezoekers na de beurs de stad in trekken om te genieten van de Maastrichtse horeca. Juist dat bourgondische karakter heeft GaultMillau ertoe bewogen om met ons in zee te gaan, dat vind ik heel speciaal."

Taste Summit

Horecaprofessionals leren graag bij. TASTE Summit laat je kritisch kijken naar de invloed van ons eetgedrag op welvaartsziekten. Bewerkt voedsel is de kern van de wereldwijde gezondheidsproblematiek en bewustwording daarvan is een eerste stap naar een gezondere samenleving. Dat is het hoofdthema van TASTE Summit, het gastronomisch congres dat plaatsvindt op dinsdag 9 oktober in MECC Maastricht. Onder de noemer ‘Vital Food’ werpen verschillende internationale foodprofessionals die dag hun kritische blik op ongezond, bewerkt voedsel en geven zij uitleg over het belang van eerlijke, gezonde producten. TASTE Summit vindt plaats op dag twee van horecavakbeurs BBB Maastricht/ Folie Culinaire en wordt georganiseerd door BBB Maastricht en Hotel Management School Maastricht.

Lezersactie

Koop nu een ticket met 50% korting op je toegangskaartje voor de TASTE Summit en betaal € 97,50 i.p.v. € 195. Naast een inspirerend sprekersprogramma, ontvangen deelnemers een lunch met Vital Food en gratis toegang tot de gelijktijdige en exclusieve, gastronomische beurs Folie Culinaire (normaal € 40).
Ticketlink: https://registration.n200.com/survey/3fvusosfn04me

Klik hier voor een gratis bezoek aan de BBB!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
Restaurant JAQ, dé hotspot in het Rotterdamse theaterdistrict

Op 12 december opent restaurant JAQ haar deuren in het theaterdistrict van Rotterdam, tegenover het Oude Luxor Theater en vlakbij het bruisende uitgaansgebied rondom het Hofplein. Het sfeervolle restaurant is dé plek om af te spreken voor een drankje tijdens of na het shoppen, voor een zakend...

Economie
Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Ruim de helft (55%) van alle ondernemers uit het MKB ligt ’s nachts wel eens wakker van zorgen over de eigen onderneming. Met name het vinden en behouden van goed personeel zorgt voor slapeloze nachten. Daarnaast zijn niet betalende klanten en een verstoorde werk-privébalans veel voorko...

Interview Longread
Het succesverhaal van Brownies&downieS: 'Eind dit jaar hebben we 57 lunchzaken'

In zeven jaar tijd van twee naar vijfenvijftig vestigingen. Thijs Swinkels, oprichter van Brownies&downieS, geniet nog steeds van de olievlek die zich vanuit het Brabantse Veghel heeft weten te verspreiden naar de rest van Nederland. Een mooie prestatie voor iemand die eigenlijk alleen maar werk...

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Koffie & thee Achtergronden
App spaarder 'wint' reis naar Italië bij Doppio Espresso

In september 2018 was de lancering van de Mijn Doppio App. Gasten van Doppio Espresso kunnen middels de app sparen voor gratis koffie, patisserie, lunch en als ultieme spaardoel een reis naar Milaan. In 2019 is het zover, de eerste gasten hebben 5000 punten bij elkaar gespaard. De trouwe gast van...

Opening Den Haag
STAN&CO Den Haag gaat bijna open

Na een rigoureuze verbouwing van een jaar is STAN&CO Den Haag bijna klaar voor de opening. In het pand aan het Buitenhof wordt de laatste hand gelegd aan een bar-restaurant waar gasten gedurende de hele dag en avond terecht kunnen voor ontbijt, lunch, borrel en diner. De nieuwe gevel is voorzien...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: