Het bedrijfspaspoort van...Sieta Schellinger

Auteur: Roy Spijker
21 juni 2017
Het bedrijfspaspoort van...Sieta Schellinger

Naam: Sieta Schellinger
Leeftijd: 36
Hoe heet je zaak? Pernikkel
De locatie van je zaak: Aweg 2, Groningen    
Wat is de bestseller op de kaart? Vegan Salade
Prijs kopje koffie: 2,25 
Prijs kopje thee: 2,25
Prijs frisdrank: Hebben wij niet
Prijs glas wijn: Hebben wij niet 
Prijs biertje: Hebben wij ook niet
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Yoghurt, 3,00 euro
Prijs en naam duurste gerecht: Inktvis, 15,50 euro
Aantal zitplaatsen binnen: 55 tot 80
Aantal zitplaatsen buiten: 16
Wat is de jaaromzet van je lunchroom? Uit mijn hoofd, geen idee
Wat is de beste margemaker op de menukaart? De Pancakes

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven?
Onze zaak is een plek waar je, afgezien van eten en drinken, ook de hele dag welkom bent om te werken of spelletjes te doen. We zijn er niet alleen voor de eetmomenten, maar ook voor de sociale gelegenheden. De sfeer is dan ook erg informeel.

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak?
Toen we in dit pand kwamen, vonden we in de kelder ruim een half miljoen rietjes. Het waren er echt heel veel! Die krijgen wij nooit op.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?
De eigenaar van Miss Blanche, De Pijp en de Sigaar hier in Groningen. Dat zijn mooie concepten die goed zijn uitgevoerd.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar? 
Meer een drink-trend. Je ziet dat hype van de gin-tonic zich doorzet in nieuwe drankjes, waarbij ook gebruik wordt gemaakt van luxere frisdranken.

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?
Goede kwaliteit van je producten. De gast merkt het als de ingrediënten slecht zijn.

Waar bespaar je op?
Reserveringssites als couverts en eet.nu. Daar betaal je soms 1,50 euro per reservering, en met de bedragen die wij vragen voor onze menu’s is dat best veel.

Wat doe je in je vrije tijd?
Welke vrije tijd? Haha. Ik ga graag uit eten.

Op welke doelgroep zou iedere horecaondernemer zich moeten focussen?
Ik denk dat er niet één specifieke doelgoep is. Het is leuk dat er verschillende tentjes zijn voor verschillende mensen.

Wat is jouw toekomstvisie voor de horeca, en dan met name lunchrooms? 
Ik denk dat de traditionele lunchroom verdwijnt en dat er dagzaken voor in de plaats komen. Dat het zaken worden waar je kan ontbijten, lunchen en dineren. Maar ook een kop koffie kan drinken of kan werken. Het wordt een huiskamer buiten de deur.

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?
Het lijkt me heel fijn als de zaak op den duur meer op zichzelf kan lopen, zodat ik wat meer vrije tijd heb.

Hoe zorg je er voor dat je onderscheidend bent met je zaak?
Onze zaak is een verlengde van onze persoonlijkheden. Wij zijn excentriek en dorky. Het personeel is een hele gezellige groep. De mensen maken hier de zaak.

Waar haal je de inspiratie voor je zaak vandaan?
Overal. Ik ga vaak uit eten in nieuwe tentjes, daarnaast uit bladen en via Facebook.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken? 
Onze site, daar kunnen mensen ook resereveren. Facebook. Technisch gezien Instagram, maar dat ligt een beetje stil.

Overig nieuws