Het bedrijfspaspoort van...Sieta Schellinger

21 juni 2017 | Roy Spijker

Naam: Sieta Schellinger
Leeftijd: 36
Hoe heet je zaak? Pernikkel
De locatie van je zaak: Aweg 2, Groningen    
Wat is de bestseller op de kaart? Vegan Salade
Prijs kopje koffie: 2,25 
Prijs kopje thee: 2,25
Prijs frisdrank: Hebben wij niet
Prijs glas wijn: Hebben wij niet 
Prijs biertje: Hebben wij ook niet
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Yoghurt, 3,00 euro
Prijs en naam duurste gerecht: Inktvis, 15,50 euro
Aantal zitplaatsen binnen: 55 tot 80
Aantal zitplaatsen buiten: 16
Wat is de jaaromzet van je lunchroom? Uit mijn hoofd, geen idee
Wat is de beste margemaker op de menukaart? De Pancakes

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven?
Onze zaak is een plek waar je, afgezien van eten en drinken, ook de hele dag welkom bent om te werken of spelletjes te doen. We zijn er niet alleen voor de eetmomenten, maar ook voor de sociale gelegenheden. De sfeer is dan ook erg informeel.

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak?
Toen we in dit pand kwamen, vonden we in de kelder ruim een half miljoen rietjes. Het waren er echt heel veel! Die krijgen wij nooit op.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?
De eigenaar van Miss Blanche, De Pijp en de Sigaar hier in Groningen. Dat zijn mooie concepten die goed zijn uitgevoerd.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar? 
Meer een drink-trend. Je ziet dat hype van de gin-tonic zich doorzet in nieuwe drankjes, waarbij ook gebruik wordt gemaakt van luxere frisdranken.

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?
Goede kwaliteit van je producten. De gast merkt het als de ingrediënten slecht zijn.

Waar bespaar je op?
Reserveringssites als couverts en eet.nu. Daar betaal je soms 1,50 euro per reservering, en met de bedragen die wij vragen voor onze menu’s is dat best veel.

Wat doe je in je vrije tijd?
Welke vrije tijd? Haha. Ik ga graag uit eten.

Op welke doelgroep zou iedere horecaondernemer zich moeten focussen?
Ik denk dat er niet één specifieke doelgoep is. Het is leuk dat er verschillende tentjes zijn voor verschillende mensen.

Wat is jouw toekomstvisie voor de horeca, en dan met name lunchrooms? 
Ik denk dat de traditionele lunchroom verdwijnt en dat er dagzaken voor in de plaats komen. Dat het zaken worden waar je kan ontbijten, lunchen en dineren. Maar ook een kop koffie kan drinken of kan werken. Het wordt een huiskamer buiten de deur.

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?
Het lijkt me heel fijn als de zaak op den duur meer op zichzelf kan lopen, zodat ik wat meer vrije tijd heb.

Hoe zorg je er voor dat je onderscheidend bent met je zaak?
Onze zaak is een verlengde van onze persoonlijkheden. Wij zijn excentriek en dorky. Het personeel is een hele gezellige groep. De mensen maken hier de zaak.

Waar haal je de inspiratie voor je zaak vandaan?
Overal. Ik ga vaak uit eten in nieuwe tentjes, daarnaast uit bladen en via Facebook.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken? 
Onze site, daar kunnen mensen ook resereveren. Facebook. Technisch gezien Instagram, maar dat ligt een beetje stil.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: