Het bedrijfspaspoort van...Sieta Schellinger

21 juni 2017 | Roy Spijker

Naam: Sieta Schellinger
Leeftijd: 36
Hoe heet je zaak? Pernikkel
De locatie van je zaak: Aweg 2, Groningen    
Wat is de bestseller op de kaart? Vegan Salade
Prijs kopje koffie: 2,25 
Prijs kopje thee: 2,25
Prijs frisdrank: Hebben wij niet
Prijs glas wijn: Hebben wij niet 
Prijs biertje: Hebben wij ook niet
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Yoghurt, 3,00 euro
Prijs en naam duurste gerecht: Inktvis, 15,50 euro
Aantal zitplaatsen binnen: 55 tot 80
Aantal zitplaatsen buiten: 16
Wat is de jaaromzet van je lunchroom? Uit mijn hoofd, geen idee
Wat is de beste margemaker op de menukaart? De Pancakes

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven?
Onze zaak is een plek waar je, afgezien van eten en drinken, ook de hele dag welkom bent om te werken of spelletjes te doen. We zijn er niet alleen voor de eetmomenten, maar ook voor de sociale gelegenheden. De sfeer is dan ook erg informeel.

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak?
Toen we in dit pand kwamen, vonden we in de kelder ruim een half miljoen rietjes. Het waren er echt heel veel! Die krijgen wij nooit op.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?
De eigenaar van Miss Blanche, De Pijp en de Sigaar hier in Groningen. Dat zijn mooie concepten die goed zijn uitgevoerd.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar? 
Meer een drink-trend. Je ziet dat hype van de gin-tonic zich doorzet in nieuwe drankjes, waarbij ook gebruik wordt gemaakt van luxere frisdranken.

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?
Goede kwaliteit van je producten. De gast merkt het als de ingrediënten slecht zijn.

Waar bespaar je op?
Reserveringssites als couverts en eet.nu. Daar betaal je soms 1,50 euro per reservering, en met de bedragen die wij vragen voor onze menu’s is dat best veel.

Wat doe je in je vrije tijd?
Welke vrije tijd? Haha. Ik ga graag uit eten.

Op welke doelgroep zou iedere horecaondernemer zich moeten focussen?
Ik denk dat er niet één specifieke doelgoep is. Het is leuk dat er verschillende tentjes zijn voor verschillende mensen.

Wat is jouw toekomstvisie voor de horeca, en dan met name lunchrooms? 
Ik denk dat de traditionele lunchroom verdwijnt en dat er dagzaken voor in de plaats komen. Dat het zaken worden waar je kan ontbijten, lunchen en dineren. Maar ook een kop koffie kan drinken of kan werken. Het wordt een huiskamer buiten de deur.

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?
Het lijkt me heel fijn als de zaak op den duur meer op zichzelf kan lopen, zodat ik wat meer vrije tijd heb.

Hoe zorg je er voor dat je onderscheidend bent met je zaak?
Onze zaak is een verlengde van onze persoonlijkheden. Wij zijn excentriek en dorky. Het personeel is een hele gezellige groep. De mensen maken hier de zaak.

Waar haal je de inspiratie voor je zaak vandaan?
Overal. Ik ga vaak uit eten in nieuwe tentjes, daarnaast uit bladen en via Facebook.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken? 
Onze site, daar kunnen mensen ook resereveren. Facebook. Technisch gezien Instagram, maar dat ligt een beetje stil.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Koffie & thee Achtergronden
App spaarder 'wint' reis naar Italië bij Doppio Espresso

In september 2018 was de lancering van de Mijn Doppio App. Gasten van Doppio Espresso kunnen middels de app sparen voor gratis koffie, patisserie, lunch en als ultieme spaardoel een reis naar Milaan. In 2019 is het zover, de eerste gasten hebben 5000 punten bij elkaar gespaard. De trouwe gast van...

Interview Longread
Het succesverhaal van Brownies&downieS: “Eind dit jaar hebben we 57 lunchzaken”

In zeven jaar tijd van twee naar vijfenvijftig vestigingen. Thijs Swinkels, oprichter van Brownies&downieS, geniet nog steeds van de olievlek die zich vanuit het Brabantse Veghel heeft weten te verspreiden naar de rest van Nederland. Een mooie prestatie voor iemand die eigenlijk alleen maar werk...

Opening Den Haag
STAN&CO Den Haag gaat bijna open

Na een rigoureuze verbouwing van een jaar is STAN&CO Den Haag bijna klaar voor de opening. In het pand aan het Buitenhof wordt de laatste hand gelegd aan een bar-restaurant waar gasten gedurende de hele dag en avond terecht kunnen voor ontbijt, lunch, borrel en diner. De nieuwe gevel is voorzien...

Opening Rotterdam
Tweede Bagels & Beans aGoGo verovert Rotterdam

Binnenkort klotst de bagelliefde over de randen van de Koopgoot: woensdag 20 november opent Bagels & Beans de sluizen van bagels, koffie en geluk in FORUM Rotterdam. Op de eerste verdieping komt de vertrouwde Bagels & Beans, de begane grond is gereserveerd voor Bagels & Beans aGoGo. De t...

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: