Groupon Culi Weken van start gegaan

22 mei 2017 | Thijs Jacobs

Nederland heeft op culinair gebied veel te bieden. Wie uit eten wil, kan kiezen uit talloze restaurants, bistro’s en andere eetgelegenheden. Uit onderzoek van Groupon blijkt dat 21% van de Nederlanders ook graag iets nieuws uitprobeert.* Vaak denken we hierbij niet meteen aan een luxe diner of een last-minute reservering bij een Michelinster-restaurant. Om dit soort culinaire hoogstandjes eens extra onder de aandacht te brengen, introduceert Groupon de Culi Weken.

 

Culi Weken 2017

Eten bij een toprestaurant is een heerlijke ervaring. Groupon deelt dit graag met haar klanten, en organiseert daarom van 21 mei tot 18 juni de Groupon Culi weken. Hiermee zet Groupon de kwalitatieve toprestaurants waarmee zij samenwerkt extra in de spotlights. Hieronder vallen zowel Michelinster-restaurants, restaurants met Gaultmillau-punten of Bib Gourmand-onderscheidingen als lokale toppers en restaurants met een hoge klantwaardering. 

Selectie van restaurants

Uit onderzoek is gebleken dat Groupon-klanten vaker uit eten gaan dan niet-klanten. Luxe restaurants zijn daarbij erg populair. Ook is gebleken dat 47% van deze klanten minimaal 1x per maand uit eten gaat.* Reden te meer voor Groupon om hen te voorzien van een bijzondere selectie culinaire hotspots! 
 
In de volgende steden vind je deelnemende Michelinster-restaurants: Loenen aan de Vecht (Tante Koosje), Amsterdam (Bridges), Amsterdam (Ron Gatrobar), Bennekom (het Koetshuis), Rijswijk (Niven), Zwolle (Kaatje bij de Sluis), Eindhoven (De Karpendonkse Hoeve), Zeeland (De Kromme Watergang), Weert (Bretelli), Hoorn (Lucas Rive), Amersfoort (De Saffraan), Harlingen (’t Havenmantsje).

Eetliefhebbers

Dat Nederlanders eetliefhebbers zijn had Groupon al begrepen. Vorig jaar alleen al zijn er meer dan duizenden vouchers in de categorie ‘eten en drinken’ verkocht.*  Om elke klant een deal naar wens te bieden, analyseert Groupon jaarlijks welke vouchers het populairst zijn. Hieruit blijkt dat 21% van de  Nederlanders nog steeds fan is van de klassieke keuken en geregeld een brasserie of bistro in de buurt bezoekt.** De Italiaanse en Griekse keuken maken de top drie compleet. Overigens is niet alleen dineren populair, want zo’n 10% van de Groupon-klanten kiest voor een ontbijt, high-tea, high-wine of tapas.* Ook trends zoals moleculair koken, dineren op een boot of show cooking zijn helemaal hot bij Groupon. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Den Haag
STAN&CO Den Haag gaat bijna open

Na een rigoureuze verbouwing van een jaar is STAN&CO Den Haag bijna klaar voor de opening. In het pand aan het Buitenhof wordt de laatste hand gelegd aan een bar-restaurant waar gasten gedurende de hele dag en avond terecht kunnen voor ontbijt, lunch, borrel en diner. De nieuwe gevel is voorzien...

Opening Rotterdam
Tweede Bagels & Beans aGoGo verovert Rotterdam

Binnenkort klotst de bagelliefde over de randen van de Koopgoot: woensdag 20 november opent Bagels & Beans de sluizen van bagels, koffie en geluk in FORUM Rotterdam. Op de eerste verdieping komt de vertrouwde Bagels & Beans, de begane grond is gereserveerd voor Bagels & Beans aGoGo. De t...

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Opening Koffie & thee
Betjeman & Barton Den Haag heropent vernieuwde theewinkel

De winkel van Theekopers Betjeman & Barton aan de Aert van der Goesstraat 1 in Den Haag heeft een metamorfose ondergaan. De volledig verbouwde winkel van het bekende Franse kwaliteitstheemerk zal op 16 november 2019 feestelijk worden heropend door de directeur van Betjeman & Barton Frankrijk...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Villa Heidetuin heeft het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Bergen op Zoom. De inzending van Villa Heidetuin gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Gegrilde Aubergineburger’ en kan naar wens als vegetarisch gerecht besteld worden. De mystery jury was vol ...

Awards
SVH presenteert de Top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca  

Op vrijdag 8 november heeft SVH de top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca bekend gemaakt. Voor deze jaarlijkse wedstrijd werden dit jaar 150 leerbedrijven genomineerd. Tot maandag 4 november zijn deelnemende leerbedrijven met elkaar de strijd aangegaan om de eerste mijlpaal van de wedstrij...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: