Groupon Culi Weken van start gegaan

Auteur: Thijs Jacobs
Gastronomie 22 mei 2017
Groupon Culi Weken van start gegaan

Nederland heeft op culinair gebied veel te bieden. Wie uit eten wil, kan kiezen uit talloze restaurants, bistro’s en andere eetgelegenheden. Uit onderzoek van Groupon blijkt dat 21% van de Nederlanders ook graag iets nieuws uitprobeert.* Vaak denken we hierbij niet meteen aan een luxe diner of een last-minute reservering bij een Michelinster-restaurant. Om dit soort culinaire hoogstandjes eens extra onder de aandacht te brengen, introduceert Groupon de Culi Weken.

 

Culi Weken 2017

Eten bij een toprestaurant is een heerlijke ervaring. Groupon deelt dit graag met haar klanten, en organiseert daarom van 21 mei tot 18 juni de Groupon Culi weken. Hiermee zet Groupon de kwalitatieve toprestaurants waarmee zij samenwerkt extra in de spotlights. Hieronder vallen zowel Michelinster-restaurants, restaurants met Gaultmillau-punten of Bib Gourmand-onderscheidingen als lokale toppers en restaurants met een hoge klantwaardering. 

Selectie van restaurants

Uit onderzoek is gebleken dat Groupon-klanten vaker uit eten gaan dan niet-klanten. Luxe restaurants zijn daarbij erg populair. Ook is gebleken dat 47% van deze klanten minimaal 1x per maand uit eten gaat.* Reden te meer voor Groupon om hen te voorzien van een bijzondere selectie culinaire hotspots! 
 
In de volgende steden vind je deelnemende Michelinster-restaurants: Loenen aan de Vecht (Tante Koosje), Amsterdam (Bridges), Amsterdam (Ron Gatrobar), Bennekom (het Koetshuis), Rijswijk (Niven), Zwolle (Kaatje bij de Sluis), Eindhoven (De Karpendonkse Hoeve), Zeeland (De Kromme Watergang), Weert (Bretelli), Hoorn (Lucas Rive), Amersfoort (De Saffraan), Harlingen (’t Havenmantsje).

Eetliefhebbers

Dat Nederlanders eetliefhebbers zijn had Groupon al begrepen. Vorig jaar alleen al zijn er meer dan duizenden vouchers in de categorie ‘eten en drinken’ verkocht.**  Om elke klant een deal naar wens te bieden, analyseert Groupon jaarlijks welke vouchers het populairst zijn. Hieruit blijkt dat 21% van de  Nederlanders nog steeds fan is van de klassieke keuken en geregeld een brasserie of bistro in de buurt bezoekt.** De Italiaanse en Griekse keuken maken de top drie compleet. Overigens is niet alleen dineren populair, want zo’n 10% van de Groupon-klanten kiest voor een ontbijt, high-tea, high-wine of tapas.** Ook trends zoals moleculair koken, dineren op een boot of show cooking zijn helemaal hot bij Groupon. 

Overig nieuws