Groupon Culi Weken van start gegaan

22 mei 2017 | Thijs Jacobs

Nederland heeft op culinair gebied veel te bieden. Wie uit eten wil, kan kiezen uit talloze restaurants, bistro’s en andere eetgelegenheden. Uit onderzoek van Groupon blijkt dat 21% van de Nederlanders ook graag iets nieuws uitprobeert.* Vaak denken we hierbij niet meteen aan een luxe diner of een last-minute reservering bij een Michelinster-restaurant. Om dit soort culinaire hoogstandjes eens extra onder de aandacht te brengen, introduceert Groupon de Culi Weken.

 

Culi Weken 2017

Eten bij een toprestaurant is een heerlijke ervaring. Groupon deelt dit graag met haar klanten, en organiseert daarom van 21 mei tot 18 juni de Groupon Culi weken. Hiermee zet Groupon de kwalitatieve toprestaurants waarmee zij samenwerkt extra in de spotlights. Hieronder vallen zowel Michelinster-restaurants, restaurants met Gaultmillau-punten of Bib Gourmand-onderscheidingen als lokale toppers en restaurants met een hoge klantwaardering. 

Selectie van restaurants

Uit onderzoek is gebleken dat Groupon-klanten vaker uit eten gaan dan niet-klanten. Luxe restaurants zijn daarbij erg populair. Ook is gebleken dat 47% van deze klanten minimaal 1x per maand uit eten gaat.* Reden te meer voor Groupon om hen te voorzien van een bijzondere selectie culinaire hotspots! 
 
In de volgende steden vind je deelnemende Michelinster-restaurants: Loenen aan de Vecht (Tante Koosje), Amsterdam (Bridges), Amsterdam (Ron Gatrobar), Bennekom (het Koetshuis), Rijswijk (Niven), Zwolle (Kaatje bij de Sluis), Eindhoven (De Karpendonkse Hoeve), Zeeland (De Kromme Watergang), Weert (Bretelli), Hoorn (Lucas Rive), Amersfoort (De Saffraan), Harlingen (’t Havenmantsje).

Eetliefhebbers

Dat Nederlanders eetliefhebbers zijn had Groupon al begrepen. Vorig jaar alleen al zijn er meer dan duizenden vouchers in de categorie ‘eten en drinken’ verkocht.*  Om elke klant een deal naar wens te bieden, analyseert Groupon jaarlijks welke vouchers het populairst zijn. Hieruit blijkt dat 21% van de  Nederlanders nog steeds fan is van de klassieke keuken en geregeld een brasserie of bistro in de buurt bezoekt.** De Italiaanse en Griekse keuken maken de top drie compleet. Overigens is niet alleen dineren populair, want zo’n 10% van de Groupon-klanten kiest voor een ontbijt, high-tea, high-wine of tapas.* Ook trends zoals moleculair koken, dineren op een boot of show cooking zijn helemaal hot bij Groupon. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: