Gratis naar horecavakbeurs BBB Maastricht

2 oktober 2017 | Thijs Jacobs

Over minder dan een week is het zover en ontmoeten horecavakgenoten elkaar tijdens BBB Maastricht. Maandag 9 tot en met woensdag 11 oktober staat MECC Maastricht weer in het teken van kookwedstrijden, demonstraties, bekende chefs en sommeliers, wijn-spijs-proeverijen, workshops én kun je kennismaken met de diensten en producten van ruim 400 exposanten. BBB Maastricht presenteert een bomvol programma, gepresenteerd in de vier specifieke horecawerelden Food Forest, Variety Valley, Beverage Beach en Folie Culinaire. Een greep uit de vele activiteiten:

Cooking Mania

Bezoek Cooking Mania met kookwedstrijden  voor aanstormende en gevestigde koks, zoals de wedstrijd in samenwerking met de VanDrie Group waar koks uit de black box koken met kalfsvlees (maandag 9 oktober). Op dinsdag 10 oktober vindt onder de vlag van Koppert Cress de wedstrijd New Dutch Cuisine plaats en op woensdag 11 oktober koken Limburgse koks met Limburgse streekproducten, georganiseerd door Meatstreet.

BBB Academy

Op de BBB Academy worden in samenwerking met Leliveld Advocaten, HabetsRoyen en Servicecenter 4Hospitality gratis korte sessies van 20 minuten verzorgd door experts en trendwatchers. Zo zal Food Inspiration sessies verzorgen over food- en drinktrends, hotspots en coole concepten. Andere sessies gaan over hoe je meer rendement krijgt uit je bedrijf, de gevolgen van ziek personeel en de (on)mogelijkheden bij ontslag op staande voet. Ook de voor- en nadelen van payrolling en oproepkrachten komen aan de orde in deze interessante sessies.

Naast een bijzonder interactief beursprogramma, vinden er gedurende het jaar verschillende BBB activiteiten plaats, allemaal gericht op het vergroten van het succes voor horecaondernemers. Zo worden er opleidingen aangeboden door de BBB Academy en kun je je inschrijven voor verschillende kookevenementen, netwerkclubs en inspiratietours. Houd de website in de gaten!

Avondprogramma

Ook na sluitingstijd gaat het BBB programma gewoon door en worden er in het centrum van Maastricht weer verschillende activiteiten en netwerkmomenten op touw gezet. Diverse horecagelegenheden hebben livemuziek, speciale menu’s, een bier-wijntour of kortingsacties. Nieuw dit jaar is de BBB Club Night, een netwerkfeest op dinsdagavond dat in samenwerking met Starthoreca wordt georganiseerd. Een bruisende avond (en nacht!) met live muziek en DJ's in nachtclub Complex in Maastricht. 

Kortom, BBB Maastricht is dit jaar meer dan ooit de moeite waard om af te reizen naar het bourgondische Maastricht.

Zorg dat je erbij bent en registreer je hier. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview KHN Longread
Interview nieuwe directeur KHN: “Meer zichtbaarheid in politiek Den Haag”

Afschaffing van de pariteitsclausules, minder macht voor de OTA’s, een eerlijk speelveld creëren en de problemen op de arbeidsmarkt aanpakken. Dirk Beljaarts is per 1 februari de nieuwe algemeen directeur van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en is ambitieus. “Met bijna 450.000 ...

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: