Elhorst wint Lekkerste Lunchroombroodje

1 juli 2012 |
Elhorst wint Lekkerste Lunchroombroodje<

Het broodje ‘Doe Mij Die Maar’ van Elhorst Eten & Drinken uit Alkmaar is uitgeroepen tot het Lekkerste Lunchroom-broodje van Nederland 2011. De vakjury kende aan dit broodje de meeste
punten toe.



Mooie dwarsdoorsnede
De Doe Mij Die Maar wordt zeer origineel in vier segmenten aan een lange spies gehangen. Door het gebruik van opgerold en doorgesneden sandwichbrood (Tramezzino) ontstaat een effect van ‘dwarsdoorsneden’. Hierdoor heeft de eter een sierlijke kijk op het broodje en het beleg. Ondanks de gekozen presentatie is het broodje niet moeilijk te eten.

Naast originaliteit in de presentatie blinkt het gerecht volgens de jury uit in versheid van het beleg en de garnering.



Herkenbare smaak
Het broodje wordt belegd met carpacciovlees, pesto, mesclun sla, een pittenmelange en een lokale oude kaas (Old Alkmaar). Het gerecht heeft door de combinatie van de ingrediënten een rijke en herkenbare smaak. Het prettige mondgevoel maakt de Doe Mij Die Maar toegankelijk voor een breed publiek.



Uit het jurycommentaar:
‘Het broodje is heel onderscheidend en origineel’. ‘Het mondgevoel is zeer goed en het broodje is ondanks de vernieuwende presentatie toch makkelijk te eten’. ‘De regionale (!) oude kaas combineert lekker met de carpaccio en de pesto wat voor veel mensen een herkenbare smaakcombinatie is’. ‘De smaak Doe Mij Die Maar is rijk’. ‘De dwarsdoorsnede maakt het broodje een lust voor het oog’. ‘Verse garnering, eindelijk eens geen bruine randjes aan de sla’.




LEES HET ARTIKEL IN DAGBLAD SP!TS
Foto's: Odette Beekmans/Photodette

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Help de Horeca: eerste miljoen is binnen

Sinds de start van Help de Horeca twee weken geleden zijn inmiddels ruim 20.000 waardebonnen ter waarde van maar liefst 1 miljoen euro aangeschaft door horecaliefhebbers in heel Nederland. Met dit bijzondere initiatief ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met horecapartners de Nederlandse ...

Bezorgen Coronacrisis
Deliveroo betaalt restaurants dagelijks

Deliveroo betaalt vanaf vandaag haar restaurants dagelijks. Op deze manier kunnen restaurants het geld dat ze verdiend hebben via de leveringen van maaltijden al binnen één dag op hun rekening krijgen. Door middel van dagelijkse betalingen biedt Deliveroo extra onderst...

Economie Coronacrisis
HorecaMonitor doet voorstel om horeca te behoeden voor faillissementen

HorecaMonitor roept KHN op om 'Den Haag' een serieus voorstel te doen. Een voorstel dat, wanneer het geaccepteerd wordt, horecaondernemers mogelijk behoedt voor faillissementen. Hieronder de brief: Beste heer, mevrouw, Ons bureau is sterk betrokken bij de begeleiding van vele horecakla...

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Coronacrisis
Assortiment Coffeelicious verkrijgbaar bij Jumbo

Door het coronavirus moesten alle horecazaken de deuren sluiten. Veel ondernemers verzinnen de meest creatieve manieren om toch hun afnemers te voorzien van de diensten en producten die zij aanbieden. Coffeelicious is daar één van, want haar assortiment is verkrijgbaar bij de Jumbo....

Coronacrisis
Young Creators Group start HorecaTegoed

Om de horeca een hart onder de riem te steken, is Young Creators Group, een community voor jonge ondernemers en makers onder leiding van ondernemer Edwin de Jong, op eigen initiatief gestart met HorecaTegoed. HorecaTegoed is een initiatief waar je een gift aan jouw favoriete horecagelegenheid kunt g...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: