Dunkin’ straks ook langs de snelweg

5 november 2019 | Thijs Jacobs

Het razend populaire koffie- en donutmerk Dunkin’ introduceert zijn petrol concept op de Nederlandse markt. De introductie vindt 6 en 7 november plaats op de Tankstation Vakbeurs in Houten, waar tankstationhouders kennis kunnen maken met drie verschillende concepten. Door de introductie kunnen de heerlijke koffie en donuts van Dunkin’ toegevoegd worden aan het assortiment van tankstations en wordt het voor liefhebbers mogelijk om ook onderweg te genieten van Dunkin’s heerlijke lekkernijen.

Drie Dunkin’ concepten voor tankstations

Dunkin’ presenteert drie verschillende concepten voor tankstations op de Tankstation Vakbeurs in Houten, die op 6 en 7 november plaatsvindt. Allereerst wordt het Dunkin’ on the go concept getoond. Hierbij wordt een speciale Dunkin’ unit geïnstalleerd, waarbij de klant met zijn of haar betaalpas betaalt en zelf een keuze kan maken uit heerlijke warme dranken, waaronder cappuccino, latte, espresso, warme chocolademelk en thee. Daarnaast vindt er een primeur plaats met de introductie van de Frozen Dunkin’ machine, waar klanten zelf een Dunkin’ Frappe, Dunkaccino, iced latte of macchiato kunnen bereiden. Hierbij kan gekozen worden voor voorverpakte donuts in doosjes van 1, 2 of 4 stuks en lekkere munchkins.

Een tweede mogelijkheid is een echte Dunkin’ pop-up store, waarbij een compleet Dunkin’ restaurant op locatie gebouwd wordt en waar het hele assortiment beschikbaar zal zijn.

Ten derde wordt het ook mogelijk om producten van Baskin-Robbins, het premium ijsmerk ook bij het moederbedrijf van Dunkin’ hoort, toe te voegen aan het tankstationassortiment. In een speciale Baskin-Robbins vriezer wordt het ijs in verpakkingen van 120 ml en 500 ml aan de klant aangeboden.

Dunkin’ on the go

Eind september opende het bekende coffee and baked goods merk al een vestiging bij wegrestaurant De Lucht langs de A2, maar met de introductie van het petrol concept in Nederland wordt het voor alle tankstationhouders door heel het land mogelijk om het Dunkin’ concept te implementeren. “Na de komst van Dunkin’ in Nederland hebben we al mooie uitbreidingen mogen doen in verschillende steden. Dankzij het petrol concept maken we de koffie en donuts van Dunkin’ nog makkelijker beschikbaar voor iedereen in Nederland. Een kop koffie met een donut vormt toch een ideale combinatie voor een on the go tussendoortje?”, aldus Nabil Besali, master franchisenemer van Dunkin’ in Nederland.

Over Dunkin’

Dunkin’ (voormalig Dunkin’ Donuts), opgericht in 1950, is een van ’s werelds toonaangevende coffee and baked goods merken. De onderneming telt meer dan 12.200 winkels in 45 landen wereldwijd. Europa telt 240 Dunkin’ shops die zijn gevestigd in Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Oostenrijk, Georgië, IJsland, Luxemburg, Rusland, Spanje, Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en Nederland: https://www.dunkindonuts.nl.

Het hoofdkantoor van Dunkin’ is gevestigd in Canton, Massachusetts, Verenigde Staten. Dunkin’ Donuts maakt onderdeel uit van Dunkin’ Brand Group Inc. (Nasdaq: DNKN) family of companies. Voor meer informatie: https://www.dunkinbrands.com. Dunkin’ donuts zijn verkrijgbaar voor €2,25 per stuk, 6 stuks zijn €11,50 en 12 stuks zijn verkrijgbaar voor €21,75.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Interview
Zus&Zus: eigentijdse lunchroom in Barneveld [video]

Zus&Zus is een kleine lunchroom gevestigd op het Dijkje in Barneveld. Het is opgericht door de twee zussen Dynande en Sharissa. Nadat Dynande haar opleiding tot banketbakker had afgerond en Sharissa haar baan in de zorg had opgezegd, besloten de twee hun passie voor bakken te volgen. Na een jaar...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Achtergronden Internationaal
China gaat wegwerpplastic uitbannen, ook in de horeca

China zal de productie, de verkoop en het gebruik van plastic wegwerpproducten in de komende vijf jaar in drie fasen verbieden of beperken, volgens een gezamenlijk door de Nationale Commissie voor Ontwikkeling en Hervorming en het Ministerie van Ecologie en Milieu uitgevaardigde instructie. Ook voor...

Interview
Reportage: Koffie en Jij, Hilversum [video]

Koffie en jij is een gezellige lunchroom midden in het centrum van Hilversum. Je kan hier genieten van allerlei vegan of vegetarische gerechten. Met de huiselijke sfeer kan je er op je gemak een kopje koffiedrinken en even ontsnappen van het drukke leven. Koffie en jij richt zich vooral op de men...

Ondernemen
Mis geen euro extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: