Drie horecabedrijven winnen online challenge 'Boost je omzet!'

21 september 2017 | Roy Spijker

Het Thon Hotel in Rotterdam, restaurant Zeeën van Tijd in Roosendaal en Snackbar Kitsy’s in Alkmaar gaan de uitdaging aan. Zij zijn de drie winnaars van de beursactie van Boost je omzet! op Gastvrij Rotterdam. Van maandag 18 tot en met woensdag 20 september 2017 was het team van deze online challenge voor horeca ondernemers voor het eerst te vinden op de beurs in Rotterdam. “We kijken met een goed gevoel terug. Veel ondernemers laten weten dat ze graag meer kennis en coaching wensen over onderwerpen als social media, de menukaart en hun website. We signaleren dat er veel animo is voor ons product.”

Tips en coaching
Tijdens twee maanden krijgen deze drie horeca bedrijven via de online challenge Boost je omzet! informatie, tips, checklisten, opdrachten en coaching ten aanzien van acht thema’s op het gebied van communicatie en marketing. Aan bod komt de inzet van social media, omgaan met reviews, hoe haal je de pers, hoe werk je samen, hoe haal je meer uit je menukaart, hoe zet je gastvrijheid optimaal in, het nut van digitale nieuwsbrieven en de kracht van je website.

Beter online vindbaar
‘Ja, ik worstel inderdaad met de vraag hoe ik Facebook kan inzetten om meer gasten binnen te krijgen.’ Deze opmerking kreeg Boost je omzet!-team een aantal keren op de beurs te horen. Ook gaven verschillende bezoekers aan de stand aan, dat ze graag beter online vindbaar willen zijn. Suggesties over de menu- en wijnkaart, zijn ook welkom, net als meer omzet. “De reacties op Gastvrij Rotterdam laten zien, dat we de juiste snaar raken met ons product”, vindt het team.

Op maandag en woensdag hebben bezoekers live een voorproefje gekregen op de beursvloer. Barbara Verbeek van het Wijntheater interviewde teamleden Bianca Roemaat (Roux Communicatie) en Petra Venekamp (Concreet Advies) over hoe je de wijnkaart kunt verbeteren en zo meer omzet kunt behalen.

Vier experts en tevens coaches
Boost je omzet!’ is een samenwerking tussen vier vakprofessionals die zijn gespecialiseerd in social media, marketing, bedrijfsadvies, webdesign en communicatie voor horeca ondernemers. Deze vier experts fungeren eveneens als coaches. Ze geven feedback tijdens de challenge en zijn standby als helpdesk.

Het Boost je omzet!-team bestaat uit: Esther Borggreve (Queen of Hearts), Petra Venekamp (Concreet Advies) , Bianca Roemaat (Roux Communicatie) en John-Pierre Cornelissen (Horeca Webservice).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lunchroom
Ontdekken en genieten: Op wereldreis bij De Ontdekking [video]

Op de hoek van de altijd levendige Voorstraat in Utrecht bevindt zich lunchroom De ontdekking, die je in gedachten even meeneemt naar een ander land. Onder het genot van een Braziliaanse koffie of Arabic-night smoothie, word je even weggetrokken uit de dagelijkse sleur. De Ontdekking zorgt voor e...

Lunchroom Interview
"Ze worden hier echt in hun kracht gezet"

De mooie en speciale samenwerking tussen begeleider en cliënt medewerker is uitermate uniek. De Postkamer is een Grand Café gelegen in het hartje van Nijkerk waar gemotiveerde cliënten begeleid en ondersteund worden door zorgorganisatie Careander. De zaak waar Henriette Eleveld als ...

Lunchroom
Op reportage: La Colline [video]

Nergens in Oss u zo thuis voelen als bij La Colline. Te vinden op d’n heuvel zoals op z’n Brabants gezegd wordt. Wat deze zaak zo bijzonder maakt: “La Colline is de woonkamer van Oss geworden waar alle inwoners uit alle woonwijken van Oss welkom zijn”, zegt verantwoordelijke ...

Opening Rotterdam
Maritiem museum gooit het roer om met eigen horeca

Het Maritiem Museum Rotterdam opent een gloednieuw café op zaterdag 22 februari. Vanaf dat moment baat het museum zijn horeca zelf uit om de bezoekerservaring nog beter te maken, nadat eind vorig jaar ook de museumwinkel in eigen beheer is genomen. Het café draagt de naam ‘Het La...

Interview Ondernemen
Reportage: Restaurant Bij Goes

Bij Goes is gevestigd op een bedrijventerrein in De Meern. Geen normale lunchroom in de stad dus, maar vooral zakelijk gericht. De werknemers van deze bedrijven kunnen tijdens de lunchpauze, tussen 12 en 1, komen lunchen bij Bij Goes. Michelle Tang is twee jaar geleden samen met haar zus dit avontuu...

Columns Blog
Kan het uit?

Vandaag werd ik benaderd door een landelijke nieuwswebsite. De dame in kwestie had een vraag gerelateerd aan horeca-advies. Of ik in een video mijn mening wilde geven over ‘All you can eat’ restaurants. Hoe ze financieel uitkomen met zo’n concept waar mensen ongelimiteerd eten en d...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: