Domino's laat klanten bestellen via SMS

15 juli 2016 | Thijs Jacobs

Klanten van Domino’s kunnen vanaf nu heel gemakkelijk, door middel van één SMS hun favoriete bestelling plaatsen. Dit is vanaf vandaag ook mogelijk in Nederland, nadat Amerika en Australië dit hebben geïntroduceerd. Deze snelle en gemakkelijke manier van bestellen zal het voor de pizzaliefhebber nog eenvoudiger maken om te bestellen. Dat wil toch iedereen?

Eenvoudig bestellen

Klanten van Domino’s kunnen een SMS sturen naar 3669 met hierin de tekst 'pizza' of de emoji van een pizaa-slice. Binnen 30 seconde wordt de bestelling doorgevoerd en gaan de Dominoids in de winkel aan de slag om de bestelling vers te maken en in gemiddeld 22 minuten warm aan de deur af te leveren.  In Nederland is Domino’s het eerste (bezorg)restaurant dat een dergelijke functionaliteit aan de klanten aanbiedt.

Vooruitstrevendheid Domino’s

Domino’s wil het bestellen van pizza zo gemakkelijk en transparant mogelijk maken voor iedereen. Om dit doel te bereiken, loopt Domino’s graag voorop in technologische en innovatieve veranderingen. Zo was ze al de eerste met de Pizza Tracker, wat de zichtbaarheid van het bestelproces heeft vergroot; en kun je als klant je pizza ook al met alle beschikbare ingrediënten volledig online personaliseren.

Door dit bestelgemak worden nu al meer dan 85% van de bezorgbestellingen bij Domino’s online geplaatst. Om de klant nog meer ten dienst te zijn, is het bestellen via SMS een mooie nieuwe stap in de goede richting en hierbij erg relevant.

Volgens CEO André ten Wolde wordt gebruiksvriendelijkheid en gemak voor de klant steeds belangrijker en daar is het bestellen per SMS een heel goed voorbeeld van. ‘’We hebben bewust gekozen voor bestellen per SMS, omdat we een zo breed mogelijk publiek willen aanspreken en hierdoor ook klanten zonder smartphone kunnen bestellen. Zo kunnen we nog meer pizzaliefhebbers van dienst zijn!’’.

SMS bestellen vieren met de pizzaliefhebber

Om deze nieuwe, snelste bestelmethode te vieren, krijgt de klant bij de eerste bestelling via SMS maar liefst 25% korting op de bestelling in de komende maand. Probeer het dus allemaal uit en kijk voor meer informatie over bestellen via SMS op www.dominos.nl/SMS of bekijk de online video met meer uitleg op https://www.youtube.com/watch?v=q1PmQsvUBgc

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

In verband met de maatregelen om de verdere verspreiding van het coronavirus een halt toe te roepen, zijn horecagelegenheden gesloten geweest. Dat is heel vervelend voor jou als lunchroomondernemer, maar wat kun je beter doen om je naamsbekendheid en omzetkansen te vergroten dan meedoen met de wedst...

Economie Achtergronden
Inkomsten restaurants en cafés in juli nog ruim 10% lager dan vorig jaar

Restauranthouders kregen in juli gemiddeld 11% minder inkomsten bijgeschreven dan in dezelfde maand een jaar eerder. Bij café-eigenaren was dit 13%. Dit blijkt uit onderzoek van Knab. De online bank analyseerde geanonimiseerde transactiedata van 167.000 zakelijke klanten. Ondanks de vers...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Wet- en regelgeving
Lachgasverbod: mag je het straks nog wel kopen voor in je keuken?

Het gebruik van lachgaspatronen als drugs in plaats van gastronomisch of technisch hulpmiddel is de laatste jaren flink toegenomen. Zoveel zelfs dat (door staatssecretaris Blokhuis en minister Grapperhaus) een voorstel is gedaan om lachgas in het hele land te gaan verbieden. Met het landelijk verbod...

Columns
Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?

Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annuleringenstroom niet bij te houden en deze zomer staat de telefoon roodgloeiend om een felbegeerd plekje onder onze eigen zon te bemachtigen. Tenminste als j...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: