Doe mee aan 'The Ultimate Bite'

17 februari 2016 |
Doe mee aan 'The Ultimate Bite'<

Mayonaisemerk Hellmann’s gaat in de eerste helft van 2016 de uitdaging met horecaondernemers aan: maak ‘The Ultimate Bite’. In
heel Nederland worden eigenaren en koks van lunchrooms, broodjeszaken, brasseries en cafés uitgedaagd om de állerlekkerste ‘bite’ te maken.

Over de wedstrijd
The Ultimate Bite moet gebaseerd zijn op een broodsoort (bijvoorbeeld een wrap, burger, pita, flatbread). De bite moet origineel en vooral lekker belegd zijn én er moet minimaal 1 Hellmann’s product in het recept worden gebruikt. Een professionele jury bepaalt samen met het Nederlandse publiek de winnaar. De winnende ondernemer wint een reclamecampagne voor zijn/haar zaak ter waarde van maar liefst 5.000 euro bij The Ultimate Bite live finale op 23 mei in de Kookfabriek te Amsterdam. Inschrijven voor de wedstrijd kan tot en met 20 maart op UltimateBite.com.
Twist
Jacqueline Spruit van Hellmann’s: "Met The Ultimate Bite willen we horecaondernemers inspireren na te denken over hun menukaart. We willen ze met praktische tips aanzetten om hun gerechten een kleine twist te geven, waardoor ze nog origineler en lekkerder worden en bovendien meer marge en omzet opleveren. Wat kan net iets beter of anders? Niet alles hoeft van de baan, maar soms kan met een kleine aanpassing meer smaak en uitstraling worden toegevoegd aan het gerecht."

Professionele jury
De 'bite' wordt beoordeeld door een professionele jury. De jury, waaronder Jord Althuizen, concept creator van The Rough Kitchen en eigenaar van Smokey Business, selecteert de finalisten op basis van: 1) de smaakcombinatie van de bite 2) de creativiteit van de naam van de inzending 3) de keuze van de ingrediënten. Jord Althuizen: "The Ultimate Bite is een mooi initiatief van Hellmann’s! Ik was meteen enthousiast om in de jury plaats te nemen. Ik houd ervan als ondernemers worden uitgedaagd om nieuwe dingen te verzinnen. Ik moet zelf met mijn foodconcepten óók continu blijven verrassen met een nieuwe insteek om voorop te blijven lopen. Dit initiatief inspireert horecaondernemers en houdt de koks scherp op een originele menukaart!"

Tips & Tricks
Op UltimateBite.com kunnen horecaondernemers zich niet alleen inschrijven voor de wedstrijd, er zijn ook volop inspirerende recepten te vinden, tips & tricks om de marge en omzet in een horecazaak te verhogen en een tool voor menu management. Bovendien kan op de site de "gratis Hellmann’s sample box":https://unileverfoodsolutions.wufoo.com/forms/w1kvkuta0dczjfg/ aangevraagd worden.
Deelname
Horeca-ondernemers kunnen zich tot en met 20 maart
inschrijven op UltimateBite.com door contactgegevens achter te laten en de eigen Ultimate Bite te uploaden. Eind maart worden uit de genomineerden de finalisten geselecteerd voor The Ultimate Bite live finale op 23 mei door een gerenommeerde jury en het publiek. Gasten kunnen tot en met 6 mei stemmen op de bite van hun favoriete genomineerde horecaondernemer. Op 23 mei vindt de finale in de Kookfabriek te A’dam plaats waarbij Hellmann’s The Ultimate Bite wordt uitgeroepen. De winnaar wint een reclamecampagne ter waarde van 5.000 euro.
Hellmann’s eerst proberen? Vraag dan een sample aan op UltimateBite.com.
Over Hellmann’s
Van origine komt Hellmann’s uit Amerika, waar Richard Hellmann het in 1905 verkocht in zijn New Yorkse delicatessenzaak. Hellmann’s was direct populair onder honderden consumenten. De herkenbare blauwe strik staat voor hoge kwaliteit en Hellmann’s wordt inmiddels in meer dan 50 landen over de hele wereld verkocht en is ‘s werelds favoriete merk (gebaseerd op AC Nielsen verkoop- en aandeelcijfers, 2010-2014)

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: