Deli XL opent nieuwste Foodyard in Amsterdam

14 september 2016 | Thijs Jacobs

De hoofdstad, waar horeca hoogtij viert, was voor groothandel Deli XL de meest logische locatie om haar succesvolle Foodyard-concept naar uit te breiden. Op maandag 12 september werden de eerste sessies gehouden in Foodyard Amsterdam.

Marketingmanager Horeca Laurens Claassens: “Onze klanten hebben de nadrukkelijke wens uitgesproken op nog persoonlijker niveau geadviseerd en geïnspireerd te willen worden. Foodyard Amsterdam is hét inspiratiecentrum voor horecaprofessionals en geeft op unieke wijze invulling aan die wens met een groot scala aan live experiences.” Deli XL’s zesde Foodyard opende haar deuren aan de Jan van Galenstraat in het Foodcenter te Amsterdam.

“Consumenten worden in toenemende mate wijzer en kritischer als het gaat om lekker eten en drinken. Behoeften veranderen. Dat stelt de horecaprofessional voor de uitdaging vernieuwend en verrassend te blijven. Daar helpen we graag bij,” vertelt Claassens. “De successen van onze bestaande Foodyards en Foodyard on Tour stimuleerden op zoek te gaan naar de volgende stap. Met Foodyard Amsterdam gaan we ‘inspiratie’, ‘innovatie’ en ‘beleving’ voorbij.” Ruim 100 belangstellende food-professionals en chefs bezochten gisteren de eerste sessies in het nieuwe Foodyard, alwaar onder andere de speciaal uit Italië overgekomen ‘rising star’ chef Rino Duca zijn passie deelde vanuit het Kooktheater.

Exclusief voor de horecaprofessional

Deli XL werpt zich op als dé partner voor iedere horecaondernemer. “Foodyard Amsterdam is exclusief en volledig gericht op de vakmannen en -vrouwen die samen willen ontdekken en verder willen komen in hun vak. Daarom hebben we alles in het werk gesteld om iedere zintuig te prikkelen,” zegt Wim Stroes, Regiodirecteur bij Deli XL. “De omzet in horeca is goed voor maar liefst 14 miljard euro. Dat nemen we serieus. Met kookdemonstraties alleen komen we er niet meer, we gaan een forse stap verder. We dompelen onze klanten daarom onder in de nieuwste trends en bieden ruimte om zelf uit te proberen en te ervaren in een omgeving die bol staat van sfeer en beleving,” aldus Stroes. Aanwezigen gisteren konden zich alvast virtueel wanen op Rungis, Europa’s grootste versmarkt in Parijs en kennismaken met productinnovaties van leveranciers.

Foodyard Society

“Voor de optimale invulling hebben we de Foodyard Society opgericht: een groep food-professionals, waaronder chefs, ondernemers en maîtres. Aan hen hebben we input gevraagd voor de ontwikkeling van Foodyard Amsterdam,” zegt Claassens. “Een nadrukkelijke wens was ruimte hebben om te kunnen experimenteren, bijvoorbeeld met bepaalde apparatuur. In het ‘Ambachtslab’ stellen we daarom een vriesdroogmachine beschikbaar waarmee dat kan. Bereidingen kunnen naderhand mee naar het restaurant.” Stroes vult aan: “Daarnaast moeten de herkomst van producten, maar ook het zakendoen zo duurzaam, transparant en laagdrempelig mogelijk zijn. Beslissen wat de volgende stap is naar de toekomst doe je niet alleen, maar samen. Wij geloven dat het succes van een horecaonderneming schuilt in die samenwerking en kennisuitwisseling. Foodyard Amsterdam is de plek waar we dat mogelijk maken, het is een ‘clubhuis’ voor de horecaprofessional. Je trekt bij ons altijd aan het langste eind en vertrekt nooit met lege handen,” besluit Stroes.

   

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Coronacrisis
Hellendoornse lunchroom dicht vanwege corona

De Hellendoornse Lunchroom Lorkeers is sinds maandag gesloten, meldt Tubantia. Een personeelslid werd positief getest op corona. De eigenaresse en vier personeelsleden kregen van de GGD te horen dat zij tien dagen in thuisquarantaine moeten. Het personeelslid zat al langere tijd ziek thuis, waarn...

Nice 'n Easy
Convenience: is het eigenlijk wel gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Branded Content Nice 'n Easy
Unieke horeca op Strijp-S, welkom in Blok 63-S

Bram van Uden: “Parkeren doe je voor de deur of dichtbij op P De Hoek. Blok 63-S vind je op 5 minuten loopafstand van station Strijp-S, het Klokgebouw of het PSV-stadion. Hier beleef je de energie en open sfeer van het culturele en creatieve hart van Eindhoven. Gewoon lekker eten, gezelligheid...

Food Amsterdam
De nieuwe high tea ervaring op een bijzondere plek

Hoewel het heerlijke nazomerzonnetje zich nog even van zijn beste kant laat zien, is de herfst alweer in aantocht. Dat heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Wie herfst zegt, zegt high tea! Lekker naar binnen, de kachel een standje hoger, een dampende kop thee voor je neus en urenlang tafelen en klets...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: