Deli XL opent nieuwste Foodyard in Amsterdam

14 september 2016 | Thijs Jacobs

De hoofdstad, waar horeca hoogtij viert, was voor groothandel Deli XL de meest logische locatie om haar succesvolle Foodyard-concept naar uit te breiden. Op maandag 12 september werden de eerste sessies gehouden in Foodyard Amsterdam.

Marketingmanager Horeca Laurens Claassens: “Onze klanten hebben de nadrukkelijke wens uitgesproken op nog persoonlijker niveau geadviseerd en geïnspireerd te willen worden. Foodyard Amsterdam is hét inspiratiecentrum voor horecaprofessionals en geeft op unieke wijze invulling aan die wens met een groot scala aan live experiences.” Deli XL’s zesde Foodyard opende haar deuren aan de Jan van Galenstraat in het Foodcenter te Amsterdam.

“Consumenten worden in toenemende mate wijzer en kritischer als het gaat om lekker eten en drinken. Behoeften veranderen. Dat stelt de horecaprofessional voor de uitdaging vernieuwend en verrassend te blijven. Daar helpen we graag bij,” vertelt Claassens. “De successen van onze bestaande Foodyards en Foodyard on Tour stimuleerden op zoek te gaan naar de volgende stap. Met Foodyard Amsterdam gaan we ‘inspiratie’, ‘innovatie’ en ‘beleving’ voorbij.” Ruim 100 belangstellende food-professionals en chefs bezochten gisteren de eerste sessies in het nieuwe Foodyard, alwaar onder andere de speciaal uit Italië overgekomen ‘rising star’ chef Rino Duca zijn passie deelde vanuit het Kooktheater.

Exclusief voor de horecaprofessional

Deli XL werpt zich op als dé partner voor iedere horecaondernemer. “Foodyard Amsterdam is exclusief en volledig gericht op de vakmannen en -vrouwen die samen willen ontdekken en verder willen komen in hun vak. Daarom hebben we alles in het werk gesteld om iedere zintuig te prikkelen,” zegt Wim Stroes, Regiodirecteur bij Deli XL. “De omzet in horeca is goed voor maar liefst 14 miljard euro. Dat nemen we serieus. Met kookdemonstraties alleen komen we er niet meer, we gaan een forse stap verder. We dompelen onze klanten daarom onder in de nieuwste trends en bieden ruimte om zelf uit te proberen en te ervaren in een omgeving die bol staat van sfeer en beleving,” aldus Stroes. Aanwezigen gisteren konden zich alvast virtueel wanen op Rungis, Europa’s grootste versmarkt in Parijs en kennismaken met productinnovaties van leveranciers.

Foodyard Society

“Voor de optimale invulling hebben we de Foodyard Society opgericht: een groep food-professionals, waaronder chefs, ondernemers en maîtres. Aan hen hebben we input gevraagd voor de ontwikkeling van Foodyard Amsterdam,” zegt Claassens. “Een nadrukkelijke wens was ruimte hebben om te kunnen experimenteren, bijvoorbeeld met bepaalde apparatuur. In het ‘Ambachtslab’ stellen we daarom een vriesdroogmachine beschikbaar waarmee dat kan. Bereidingen kunnen naderhand mee naar het restaurant.” Stroes vult aan: “Daarnaast moeten de herkomst van producten, maar ook het zakendoen zo duurzaam, transparant en laagdrempelig mogelijk zijn. Beslissen wat de volgende stap is naar de toekomst doe je niet alleen, maar samen. Wij geloven dat het succes van een horecaonderneming schuilt in die samenwerking en kennisuitwisseling. Foodyard Amsterdam is de plek waar we dat mogelijk maken, het is een ‘clubhuis’ voor de horecaprofessional. Je trekt bij ons altijd aan het langste eind en vertrekt nooit met lege handen,” besluit Stroes.

   

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Duurzaamheid
Nestlé gaat voor 100 procent recyclebare verpakking in 2025

Nestlé heeft vanmiddag, tijdens de Nationale Circulaire Economie Conferentie in Den Haag, samen met meer dan 70 andere bedrijven en milieuorganisaties het ‘Plastic Pact’ ondertekend. Het pact is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De ondertekenaars ...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Opening Koffie & thee Utrecht
Opent 30ml Coffee Roasters straks vierde vestiging in Utrecht?

Vrijdag 22 februari om 14:00 uur start een crowdfunding-actie, waarmee 30ml haar 4e vestiging in Utrecht wil openen. Het is de bedoeling dat de specialty coffee bar medio april haar deuren opent aan de Nachtegaalstraat 61. Al langere tijd loopt barista Michel Tijdgat rond met het idee om een eige...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Achtergronden Culinair
IENS verdwijnt en verliest 5000 restaurants

De Nederlandse reserveringswebsite IENS gaat verder onder de internationale merknaam TheFork. Ongeveer de helft van de restaurants verdwijnt daarmee van de website, maar met het oog op de internationale bekendheid van TheFork hoeft dat geen probleem te zijn. IENS was immers een (te) lokaal product. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: