De week van het Nederlandse Bier: dit is er te doen

11 mei 2017 | Roy Spijker

Vandaag gaat De week van het Nederlandse Bier van start. Doel van deze week is om de consument kennis te laten maken van het Nederlandse bier dat er op de markt is. Inmiddels zijn er ruim 400 brouwerijen in Nederland. Door de populariteit van speciaalbier in Nederland kan dit een hele leuke week worden. Wij zetten de leukste activiteiten voor u op een rijtjel.

Openingsfestival - 11 t/m 13 mei

De Week van het Nederlandse Bier wordt geopend met een driedaags bierproeffestival in de Grote Kerk in Den Haag. Veertig Nederlands brouwerijen presenteren hun bieren tijdens dit festival. Er zijn nog enkele kaarten beschikbaar via de website.

Bier & BBQ - 19 mei

Eigenlijk is het de perfecte combinatie: bier en barbeque. Dat moeten ze bij Jopen ook bedacht hebben. De chef van het Jopen Proeflokaal bereidt de gerechten voor met Jopenbier. Denk dan aan bier gemarineerd vleef of een traditionele barbecuesaus met jopenbier er in verwerkt. De prijs voor de barbecue is 48,50 en is inclusief vier bijpassende Jopenbieren.

Bierwandeltocht - 21 mei

Biersommelier Maarten Exel gaat op zondag 21 mei een exlusieve wandelocht maken langs de IJssellinie, oude bossen en landgoederen van Deventer. De tocht eindigt bij stadsbrouwerij DAVO in een oud fabriekspand. 

Workshop bierherkenning - 21 mei

Bij Café Broer en Zus in Beverwijk wordt op 21 mei een workshop bierherkenning gegeven. In deze workshop leren deelnemers de basisbeginselen van bier. Er is plek voor 10 deelnemers, dus wees er snel bij. 

NL Brouwerijdagen - 19 t/m 21 mei

In het laatste weekend van de Week van het Nederlandse Bier worden de NL Brouwerijdagen georganisieerd. Bierbrouwers door het hele land openen hun deuren. Een uitgelezen kans om kennis te maken met nieuwe bieren. Op de website is een uitgebreide kaart met deelnemende brouwerijen te vinden.

Nog veel meer!

Ga voor een hele lijst met activiteit, lezingen, wijn en spijs-wandelingen en proeverijen naar de website van De Week van het Nederlandse Bier

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Amsterdam Events
Het Amsterdamse Terrassen Festival verhuist naar Rembrandtpark

Na een succesvolle eerste editie van Het Amsterdamse Terrassen Festival vorig jaar in het Oosterpark, strijkt het grootste terras van Amsterdam dit jaar neer in het Rembrandtpark. Diverse Amsterdamse terrassen sluiten hier gezamenlijk het terrasseizoen af. Ook dit jaar is de crème de la cr...

Food Advertorial
GRATIS Aviko Oerfriet proefpakket!

Oerfriet van Aviko smaakt als zelfgemaakt, is heerlijk knapperig en bakt goudbruin. Precies wat je gasten het allerliefst willen. Proef zelf het verschil en vraag een GRATIS proefpakket aan. Ambachtelijke, verse frietjes met de juiste ‘bite’, een goudbruine kleur en een volle aardappe...

Lekkerste Lunchroombroodje Video
Video: heb jij het Lekkerste Lunchroombroodje van 2018?

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland. Dat broodje staat misschien al ergens op de kaart, maar waar? Tot 5 oktober 2018 kunnen medewerkers en eigenaren van dagzaken en lunchrooms in Nederland hun creatie inzenden via thijs.jacobs@uitgeverijps.nl. De voorwaarden vind je hier: https://www.lunch...

Culinair Fastservice
Fusie De Pizzabakkers en Da Portare Via

De Pizzabakkers (nu 12 vestigingen) en Da Portare Via (nu 9 vestigingen) maken bekend in de loop van dit jaar te fuseren. De bedrijven zijn ervan overtuigd samen sterker te staan. De kernwaarden van beide bedrijven komen nagenoeg overeen, ze staan voor een ambachtelijke houtovenpizza van hoge kwa...

Achtergronden Tech
Kok op vakantie dankzij keukenmanagementsysteem

De kok kan eindelijk weer eens op vakantie. Niet omdat hij de keuken sluit, maar vanwege de vlekkeloze keukenoperatie, mogelijk gemaakt door een systeem dat het keukenmanagement stroomlijnt. De meeste chefs die ermee werken willen niet anders meer, merkt Arjan Mul op. Arjan is dealer van unTill K...

Fonte Frappés: veganistisch, minder suikers en razend populair

Als horeca ondernemer ben je steeds op zoek naar een hogere omzet en rendementmakers. Frappé is zo’n rendementmaker. Profiteer van de bekendheid en populariteit die de Frappuccino van Starbucks door de jaren heen heeft opgebouwd. De Frappuccino is een espresso, ijsklontjes, melk, suiker...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: