De Déli Asian, winnaar Délifrance Spécialité Challenge

3 mei 2017 | Thijs Jacobs

De winnaar is bekend! Na een spannende strijd is de winnaar van de Spécialité Challenge bekend: Xiang, met haar broodje Déli Asian. Via Facebook liep deze actie in februari en maart, waarmee volgers kans maakten op een jaar lang gratis lunchen bij Délifrance, een trip naar Parijs en de receptuur als Spécialité du Moment van mei-juni.

Na de sluitingsdatum op 28 februari heeft Délifrance Nederland een selectie van 10 recepturen gemaakt. Deze deden mee in de publieksronde op Facebook, hiermee zijn 200.000 mensen bereikt. De drie ingezonden recepturen met de meeste likes, gingen door naar de finaledag op 31 maart. Uit de meer dan 1.600 reacties die waren achtergelaten kwamen Rik, Xiang en Pepijn als winnaars uit de bus, zij streden op de finaledag voor de hoofdprijs. Uiteindelijk won Xiang met haar Déli Asian. De jury, onder andere bestaande uit Délifrance ondernemers Dick Huitema (Lelystad), Bas Hendrikx (Gorinchem), Moos van der Meijden (Hendrik-Ido-Ambacht)  en Kim Alstede (blogger De Genietende Foodie), geeft aan “alle recepturen waren van hoge kwaliteit. De receptuur van de Déli Asian was het meest innoverend en hip. Daarnaast hebben we hiermee de mogelijkheid om het ook vegetarisch te serveren.”

Xiang noemt haar broodje zelf “Sushi op brood”. Je proeft Azië door de knapperige ciabatta belegd met gerookte zalm in marinade, frisse komkommer en romige avocado. Afgetopt met gebakken uitjes, zwarte sesamzaadjes en een volromige wasabimayonaise, een knipoog naar het oosten met een handje cassave kroepoek als garnituur. Deze Spécialité du Moment is tot eind juni verkrijgbaar bij de restaurants van Délifrance voor 7,95.

Over de Délifrance Franchise Formule
De naam Délifrance staat (naast fabrikant van Franse bake-off producten) ook voor de bekende franchise formule. De formule is op de professionele horeca gericht en is uitgegroeid tot meer dan 500 verkooppunten in Europa, Azië en het Midden-Oosten. Kenmerkend is dat de producten ter plekke worden afgebakken en voor het oog van de consument vers worden belegd.

In 2017 telt Délifrance in de Benelux bijna 200 verkooppunten, voornamelijk gevestigd in tankstations, stadscentra en grotere dorpen. Al deze verkooppunten hebben de hoge constante kwaliteit, de goede uitstraling van de merknaam en de prima ondersteuning die Délifrance biedt op het gebied van afbakken, bereiden, marketing en verkoop. De Délifrance Franchise Formule is een internationaal concept voor restaurants en corners.
 

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Achtergronden Tech
Ook restaurants moeten innoveren: “Wie nu nog op papier werkt, loopt hopeloos achter”

Zelfs in onze sector, die op zich als vrij traditioneel te boek staat, maken we inmiddels gebruik van technologische hulpmiddelen. Het zijn babystapjes, toegegeven, maar wie anno nu de personeelsplanning nog in excel bijhoudt en de recepturen in een kladblok noteert, loopt hopeloos achter. Ik bev...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Opening
Food & Wine bar Pierre Par CP gerestyled [foto's]

Op dinsdag 6 augustus opende food & wine bar Pierre par CP aan de Denneweg in Den Haag opnieuw haar deuren na een grote make over. Interieurontwerper Jeroen Smeele restylde de zaak in het hart van de Zuid-Hollandse hoofdstad. Met een bijzondere kaart maakt eigenaar Joey de Kruijf, samen met b...

Economie
Horeca telt veel snelgroeiende bedrijven

In 2018 waren er voor het eerst meer dan 10 duizend snelgroeiende bedrijven. Dit is 20 procent meer dan het vorige record uit 2017 toen er bijna 8 500 snelle groeiers waren. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over snelgroeiende bedrijven. Een bedrijf is een snelle groeier als het aanta...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: