De Déli Asian, winnaar Délifrance Spécialité Challenge

3 mei 2017 | Thijs Jacobs

De winnaar is bekend! Na een spannende strijd is de winnaar van de Spécialité Challenge bekend: Xiang, met haar broodje Déli Asian. Via Facebook liep deze actie in februari en maart, waarmee volgers kans maakten op een jaar lang gratis lunchen bij Délifrance, een trip naar Parijs en de receptuur als Spécialité du Moment van mei-juni.

Na de sluitingsdatum op 28 februari heeft Délifrance Nederland een selectie van 10 recepturen gemaakt. Deze deden mee in de publieksronde op Facebook, hiermee zijn 200.000 mensen bereikt. De drie ingezonden recepturen met de meeste likes, gingen door naar de finaledag op 31 maart. Uit de meer dan 1.600 reacties die waren achtergelaten kwamen Rik, Xiang en Pepijn als winnaars uit de bus, zij streden op de finaledag voor de hoofdprijs. Uiteindelijk won Xiang met haar Déli Asian. De jury, onder andere bestaande uit Délifrance ondernemers Dick Huitema (Lelystad), Bas Hendrikx (Gorinchem), Moos van der Meijden (Hendrik-Ido-Ambacht)  en Kim Alstede (blogger De Genietende Foodie), geeft aan “alle recepturen waren van hoge kwaliteit. De receptuur van de Déli Asian was het meest innoverend en hip. Daarnaast hebben we hiermee de mogelijkheid om het ook vegetarisch te serveren.”

Xiang noemt haar broodje zelf “Sushi op brood”. Je proeft Azië door de knapperige ciabatta belegd met gerookte zalm in marinade, frisse komkommer en romige avocado. Afgetopt met gebakken uitjes, zwarte sesamzaadjes en een volromige wasabimayonaise, een knipoog naar het oosten met een handje cassave kroepoek als garnituur. Deze Spécialité du Moment is tot eind juni verkrijgbaar bij de restaurants van Délifrance voor 7,95.

Over de Délifrance Franchise Formule
De naam Délifrance staat (naast fabrikant van Franse bake-off producten) ook voor de bekende franchise formule. De formule is op de professionele horeca gericht en is uitgegroeid tot meer dan 500 verkooppunten in Europa, Azië en het Midden-Oosten. Kenmerkend is dat de producten ter plekke worden afgebakken en voor het oog van de consument vers worden belegd.

In 2017 telt Délifrance in de Benelux bijna 200 verkooppunten, voornamelijk gevestigd in tankstations, stadscentra en grotere dorpen. Al deze verkooppunten hebben de hoge constante kwaliteit, de goede uitstraling van de merknaam en de prima ondersteuning die Délifrance biedt op het gebied van afbakken, bereiden, marketing en verkoop. De Délifrance Franchise Formule is een internationaal concept voor restaurants en corners.
 

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Hellendoornse lunchroom dicht vanwege corona

De Hellendoornse Lunchroom Lorkeers is sinds maandag gesloten, meldt Tubantia. Een personeelslid werd positief getest op corona. De eigenaresse en vier personeelsleden kregen van de GGD te horen dat zij tien dagen in thuisquarantaine moeten. Het personeelslid zat al langere tijd ziek thuis, waarn...

Nice 'n Easy
Convenience: is het eigenlijk wel gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Branded Content Nice 'n Easy
Unieke horeca op Strijp-S, welkom in Blok 63-S

Bram van Uden: “Parkeren doe je voor de deur of dichtbij op P De Hoek. Blok 63-S vind je op 5 minuten loopafstand van station Strijp-S, het Klokgebouw of het PSV-stadion. Hier beleef je de energie en open sfeer van het culturele en creatieve hart van Eindhoven. Gewoon lekker eten, gezelligheid...

Food Amsterdam
De nieuwe high tea ervaring op een bijzondere plek

Hoewel het heerlijke nazomerzonnetje zich nog even van zijn beste kant laat zien, is de herfst alweer in aantocht. Dat heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Wie herfst zegt, zegt high tea! Lekker naar binnen, de kachel een standje hoger, een dampende kop thee voor je neus en urenlang tafelen en klets...

Opening Rotterdam
Eerste Nederlandse SUGO to go opent in Rotterdam

Biologisch, gezond, duurzaam én vers. Menig pizza liefhebber is verknocht aan de inmiddels befaamde pizza al taglio van SUGO. Dit blijkt niet alleen uit de veelbelovende recensies op Tripadvisor, maar ook uit de Deliveroo Pizza Contest 2019 waar SUGO de eerste plek bemachtigde. Nu SUGO vele h...

Opening Fastservice
Op dit nieuwe eetadresje in Maastricht draag je een slabber!

De hoofdstad van de zuidelijkste provincie van Nederland staat bekend om haar laissez-faire en bourgondische levensstijl. Het was dan ook geen moeilijk keuze voor spaghetticoncept BAVET waar in Nederland ze hun eerste vestiging zouden openen. Vanaf vandaag kan je op Markt 7 terecht voor een spaghett...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: