De Déli Asian, winnaar Délifrance Spécialité Challenge

Auteur: Thijs Jacobs
3 mei 2017
De Déli Asian, winnaar Délifrance Spécialité Challenge

De winnaar is bekend! Na een spannende strijd is de winnaar van de Spécialité Challenge bekend: Xiang, met haar broodje Déli Asian. Via Facebook liep deze actie in februari en maart, waarmee volgers kans maakten op een jaar lang gratis lunchen bij Délifrance, een trip naar Parijs en de receptuur als Spécialité du Moment van mei-juni.

Na de sluitingsdatum op 28 februari heeft Délifrance Nederland een selectie van 10 recepturen gemaakt. Deze deden mee in de publieksronde op Facebook, hiermee zijn 200.000 mensen bereikt. De drie ingezonden recepturen met de meeste likes, gingen door naar de finaledag op 31 maart. Uit de meer dan 1.600 reacties die waren achtergelaten kwamen Rik, Xiang en Pepijn als winnaars uit de bus, zij streden op de finaledag voor de hoofdprijs. Uiteindelijk won Xiang met haar Déli Asian. De jury, onder andere bestaande uit Délifrance ondernemers Dick Huitema (Lelystad), Bas Hendrikx (Gorinchem), Moos van der Meijden (Hendrik-Ido-Ambacht)  en Kim Alstede (blogger De Genietende Foodie), geeft aan “alle recepturen waren van hoge kwaliteit. De receptuur van de Déli Asian was het meest innoverend en hip. Daarnaast hebben we hiermee de mogelijkheid om het ook vegetarisch te serveren.”

Xiang noemt haar broodje zelf “Sushi op brood”. Je proeft Azië door de knapperige ciabatta belegd met gerookte zalm in marinade, frisse komkommer en romige avocado. Afgetopt met gebakken uitjes, zwarte sesamzaadjes en een volromige wasabimayonaise, een knipoog naar het oosten met een handje cassave kroepoek als garnituur. Deze Spécialité du Moment is tot eind juni verkrijgbaar bij de restaurants van Délifrance voor 7,95.

Over de Délifrance Franchise Formule
De naam Délifrance staat (naast fabrikant van Franse bake-off producten) ook voor de bekende franchise formule. De formule is op de professionele horeca gericht en is uitgegroeid tot meer dan 500 verkooppunten in Europa, Azië en het Midden-Oosten. Kenmerkend is dat de producten ter plekke worden afgebakken en voor het oog van de consument vers worden belegd.

In 2017 telt Délifrance in de Benelux bijna 200 verkooppunten, voornamelijk gevestigd in tankstations, stadscentra en grotere dorpen. Al deze verkooppunten hebben de hoge constante kwaliteit, de goede uitstraling van de merknaam en de prima ondersteuning die Délifrance biedt op het gebied van afbakken, bereiden, marketing en verkoop. De Délifrance Franchise Formule is een internationaal concept voor restaurants en corners.
 

 

Overig nieuws