De Déli Asian, winnaar Délifrance Spécialité Challenge

3 mei 2017 | Thijs Jacobs

De winnaar is bekend! Na een spannende strijd is de winnaar van de Spécialité Challenge bekend: Xiang, met haar broodje Déli Asian. Via Facebook liep deze actie in februari en maart, waarmee volgers kans maakten op een jaar lang gratis lunchen bij Délifrance, een trip naar Parijs en de receptuur als Spécialité du Moment van mei-juni.

Na de sluitingsdatum op 28 februari heeft Délifrance Nederland een selectie van 10 recepturen gemaakt. Deze deden mee in de publieksronde op Facebook, hiermee zijn 200.000 mensen bereikt. De drie ingezonden recepturen met de meeste likes, gingen door naar de finaledag op 31 maart. Uit de meer dan 1.600 reacties die waren achtergelaten kwamen Rik, Xiang en Pepijn als winnaars uit de bus, zij streden op de finaledag voor de hoofdprijs. Uiteindelijk won Xiang met haar Déli Asian. De jury, onder andere bestaande uit Délifrance ondernemers Dick Huitema (Lelystad), Bas Hendrikx (Gorinchem), Moos van der Meijden (Hendrik-Ido-Ambacht)  en Kim Alstede (blogger De Genietende Foodie), geeft aan “alle recepturen waren van hoge kwaliteit. De receptuur van de Déli Asian was het meest innoverend en hip. Daarnaast hebben we hiermee de mogelijkheid om het ook vegetarisch te serveren.”

Xiang noemt haar broodje zelf “Sushi op brood”. Je proeft Azië door de knapperige ciabatta belegd met gerookte zalm in marinade, frisse komkommer en romige avocado. Afgetopt met gebakken uitjes, zwarte sesamzaadjes en een volromige wasabimayonaise, een knipoog naar het oosten met een handje cassave kroepoek als garnituur. Deze Spécialité du Moment is tot eind juni verkrijgbaar bij de restaurants van Délifrance voor 7,95.

Over de Délifrance Franchise Formule
De naam Délifrance staat (naast fabrikant van Franse bake-off producten) ook voor de bekende franchise formule. De formule is op de professionele horeca gericht en is uitgegroeid tot meer dan 500 verkooppunten in Europa, Azië en het Midden-Oosten. Kenmerkend is dat de producten ter plekke worden afgebakken en voor het oog van de consument vers worden belegd.

In 2017 telt Délifrance in de Benelux bijna 200 verkooppunten, voornamelijk gevestigd in tankstations, stadscentra en grotere dorpen. Al deze verkooppunten hebben de hoge constante kwaliteit, de goede uitstraling van de merknaam en de prima ondersteuning die Délifrance biedt op het gebied van afbakken, bereiden, marketing en verkoop. De Délifrance Franchise Formule is een internationaal concept voor restaurants en corners.
 

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Vega
Helft van de Nederlanders vindt iedere dag vlees eten niet meer van deze tijd

Iedere dag vlees eten is niet meer van deze tijd. Dat vindt ongeveer de helft van alle Nederlanders. Meer dan 60% van de mensen is zich bewust van de impact van vlees op het klimaat. De milieuschade die de productie en consumptie van vlees oplevert moet in de winkelprijs worden verwerkt, vindt 1 op ...

Opening Rotterdam
Restaurant JAQ, dé hotspot in het Rotterdamse theaterdistrict

Op 12 december opent restaurant JAQ haar deuren in het theaterdistrict van Rotterdam, tegenover het Oude Luxor Theater en vlakbij het bruisende uitgaansgebied rondom het Hofplein. Het sfeervolle restaurant is dé plek om af te spreken voor een drankje tijdens of na het shoppen, voor een zakend...

Economie
Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Ruim de helft (55%) van alle ondernemers uit het MKB ligt ’s nachts wel eens wakker van zorgen over de eigen onderneming. Met name het vinden en behouden van goed personeel zorgt voor slapeloze nachten. Daarnaast zijn niet betalende klanten en een verstoorde werk-privébalans veel voorko...

Interview Longread
Het succesverhaal van Brownies&downieS: 'Eind dit jaar hebben we 57 lunchzaken'

In zeven jaar tijd van twee naar vijfenvijftig vestigingen. Thijs Swinkels, oprichter van Brownies&downieS, geniet nog steeds van de olievlek die zich vanuit het Brabantse Veghel heeft weten te verspreiden naar de rest van Nederland. Een mooie prestatie voor iemand die eigenlijk alleen maar werk...

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Koffie & thee Achtergronden
App spaarder 'wint' reis naar Italië bij Doppio Espresso

In september 2018 was de lancering van de Mijn Doppio App. Gasten van Doppio Espresso kunnen middels de app sparen voor gratis koffie, patisserie, lunch en als ultieme spaardoel een reis naar Milaan. In 2019 is het zover, de eerste gasten hebben 5000 punten bij elkaar gespaard. De trouwe gast van...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: