De Déli Asian, winnaar Délifrance Spécialité Challenge

3 mei 2017 | Thijs Jacobs

De winnaar is bekend! Na een spannende strijd is de winnaar van de Spécialité Challenge bekend: Xiang, met haar broodje Déli Asian. Via Facebook liep deze actie in februari en maart, waarmee volgers kans maakten op een jaar lang gratis lunchen bij Délifrance, een trip naar Parijs en de receptuur als Spécialité du Moment van mei-juni.

Na de sluitingsdatum op 28 februari heeft Délifrance Nederland een selectie van 10 recepturen gemaakt. Deze deden mee in de publieksronde op Facebook, hiermee zijn 200.000 mensen bereikt. De drie ingezonden recepturen met de meeste likes, gingen door naar de finaledag op 31 maart. Uit de meer dan 1.600 reacties die waren achtergelaten kwamen Rik, Xiang en Pepijn als winnaars uit de bus, zij streden op de finaledag voor de hoofdprijs. Uiteindelijk won Xiang met haar Déli Asian. De jury, onder andere bestaande uit Délifrance ondernemers Dick Huitema (Lelystad), Bas Hendrikx (Gorinchem), Moos van der Meijden (Hendrik-Ido-Ambacht)  en Kim Alstede (blogger De Genietende Foodie), geeft aan “alle recepturen waren van hoge kwaliteit. De receptuur van de Déli Asian was het meest innoverend en hip. Daarnaast hebben we hiermee de mogelijkheid om het ook vegetarisch te serveren.”

Xiang noemt haar broodje zelf “Sushi op brood”. Je proeft Azië door de knapperige ciabatta belegd met gerookte zalm in marinade, frisse komkommer en romige avocado. Afgetopt met gebakken uitjes, zwarte sesamzaadjes en een volromige wasabimayonaise, een knipoog naar het oosten met een handje cassave kroepoek als garnituur. Deze Spécialité du Moment is tot eind juni verkrijgbaar bij de restaurants van Délifrance voor 7,95.

Over de Délifrance Franchise Formule
De naam Délifrance staat (naast fabrikant van Franse bake-off producten) ook voor de bekende franchise formule. De formule is op de professionele horeca gericht en is uitgegroeid tot meer dan 500 verkooppunten in Europa, Azië en het Midden-Oosten. Kenmerkend is dat de producten ter plekke worden afgebakken en voor het oog van de consument vers worden belegd.

In 2017 telt Délifrance in de Benelux bijna 200 verkooppunten, voornamelijk gevestigd in tankstations, stadscentra en grotere dorpen. Al deze verkooppunten hebben de hoge constante kwaliteit, de goede uitstraling van de merknaam en de prima ondersteuning die Délifrance biedt op het gebied van afbakken, bereiden, marketing en verkoop. De Délifrance Franchise Formule is een internationaal concept voor restaurants en corners.
 

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lunchroom
Ontdekken en genieten: Op wereldreis bij De Ontdekking [video]

Op de hoek van de altijd levendige Voorstraat in Utrecht bevindt zich lunchroom De ontdekking, die je in gedachten even meeneemt naar een ander land. Onder het genot van een Braziliaanse koffie of Arabic-night smoothie, word je even weggetrokken uit de dagelijkse sleur. De Ontdekking zorgt voor e...

Lunchroom Interview
"Ze worden hier echt in hun kracht gezet"

De mooie en speciale samenwerking tussen begeleider en cliënt medewerker is uitermate uniek. De Postkamer is een Grand Café gelegen in het hartje van Nijkerk waar gemotiveerde cliënten begeleid en ondersteund worden door zorgorganisatie Careander. De zaak waar Henriette Eleveld als ...

Lunchroom
Op reportage: La Colline [video]

Nergens in Oss u zo thuis voelen als bij La Colline. Te vinden op d’n heuvel zoals op z’n Brabants gezegd wordt. Wat deze zaak zo bijzonder maakt: “La Colline is de woonkamer van Oss geworden waar alle inwoners uit alle woonwijken van Oss welkom zijn”, zegt verantwoordelijke ...

Opening Rotterdam
Maritiem museum gooit het roer om met eigen horeca

Het Maritiem Museum Rotterdam opent een gloednieuw café op zaterdag 22 februari. Vanaf dat moment baat het museum zijn horeca zelf uit om de bezoekerservaring nog beter te maken, nadat eind vorig jaar ook de museumwinkel in eigen beheer is genomen. Het café draagt de naam ‘Het La...

Interview Ondernemen
Reportage: Restaurant Bij Goes

Bij Goes is gevestigd op een bedrijventerrein in De Meern. Geen normale lunchroom in de stad dus, maar vooral zakelijk gericht. De werknemers van deze bedrijven kunnen tijdens de lunchpauze, tussen 12 en 1, komen lunchen bij Bij Goes. Michelle Tang is twee jaar geleden samen met haar zus dit avontuu...

Columns Blog
Kan het uit?

Vandaag werd ik benaderd door een landelijke nieuwswebsite. De dame in kwestie had een vraag gerelateerd aan horeca-advies. Of ik in een video mijn mening wilde geven over ‘All you can eat’ restaurants. Hoe ze financieel uitkomen met zo’n concept waar mensen ongelimiteerd eten en d...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: