Creëer je eigen unieke dessert

16 oktober 2018 | redactie

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om je te onderscheiden van de massa. Niet iedere ondernemer kan huisgemaakte patisserie bereiden en presenteren aan zijn gasten. Chaupain biedt daarom een uitgebreid assortiment patisserieproducten aan, dat de horecaondernemer in staat stelt om in een handomdraai een spectaculair dessert te serveren.

Make-off

Een mooi voorbeeld is de lemon tart van Chaupain. Deze heerlijke lemon tart, met een knapperige roomboter zanddeegbodem en heerlijke friszure citroenvulling, is de perfecte afsluiter van een feestelijk diner of een schitterende aanvulling op uw gebakassortiment. De lemon tart biedt veel creatieve en verrassende mogelijkheden. Zo bieden make-off producten aan iedere chef de mogelijkheid om zijn eigen handtekening te zetten onder een smaakvol dessert van zeer hoge kwaliteit.

Toppings

De lemon tart kan eenvoudig van een eigen seizoensgebonden signatuur worden voorzien. Het hele jaar door kan dit dessert worden uitgeserveerd. Zo kan de frisse lemon smaak worden gecombineerd met vollere smaken in de winter. De taart kan bijvoorbeeld worden opgevuld met een kruidige parfait bestaande uit kruidnagel, kaneel en nootmuskaat. Een andere mogelijkheid is de lemon tart op te vullen met stoofperen en deze af te maken met een mooie zoete wolkachtige meringue, verrijkt met nougatine. Op deze manier wordt de ondernemer dé smaakmaker van het seizoen.

Ook de appel tarte tatin en de moelleux met frambozenvulling van Chaupain zijn producten die eenvoudig zijn te bereiden in de oven of de magnetron. Serveer de tarte tatin met vanille elementen, zoals een bolletje ijs of verfijnde vanillecrème. De moelleux met frambozenvulling leent zich uitstekend voor vers rood fruit met een mooie toef slagroom. De horecaondernemer kan op deze manier eindeloos variëren met toppings voor een onderscheidend eindresultaat.

Presentatie

Niet alleen de smaak, maar ook een mooie presentatie zorgen voor een onvergetelijke ervaring bij de gasten. Creativiteit speelt hierbij een grote rol. Presenteer eigen creaties bijvoorbeeld op een mooie taartstandaard in de gebaksvitrine of serveer ze op een mooie etagère als onderdeel van een high tea of buffet.

Bakhulp

Het is belangrijk om de gasten te verwennen en voldoende tijd te besteden aan de uitvoering. Chaupain maakt het de horecaondernemer graag zo gemakkelijk mogelijk. Daarom heeft Chaupain verschillende bakvideo’s gemaakt die de ondernemer ondersteunen bij de uitvoering. De bakvideo’s zijn terug te vinden op www.chaupain.nl.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Achtergronden Wijn
Dit is wel een heel duur wijntje!

Twee flessen wijn zijn bij veilinghuis Sotheby's in New York onder de hamer gegaan voor de astronomische bedragen van respectievelijk 558.000 dollar en 496.000 dollar. De flessen komen uit het jaar 1945 en zijn afkomstig van het beroemde wijnhuis Romanée Conti. Op de website van De Telegr...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: