CityTrip Enschede: groeiparel van het oosten

23 januari 2018 | Thijs Jacobs

Enschede is volgens de door ons geïnterviewde horecaondernemers een stad die bruist, een stad die relatief weinig leegstand kent en bovenal in opkomst is. Vrijwel zonder uitzondering zijn deze ondernemers positief over de initiatieven en medewerking van de gemeente, en dat is helaas niet in alle steden zo. 

Interviews

We gingen in Enschede op bezoek bij enkele zaken. Twee daarvan zijn relatief nieuw. Meisje is zo'n relatief nieuwe zaak. De eigenaresse, Nonna, heeft een crowdfundingcampagne opgezet om deze koffie- en lunchzaak te kunnen starten. Goede koffie heeft ze zeker. Bovendien combineert zij Molukse invloeden met typisch Twentse producten.

Op een niet alledaagse locatie vonden we Stoet. Ook zo'n relatief nieuwe lunchroom. In de bibliotheek dompelden we ons onder in een uiterst ontspannen sfeer. Ongedwongen, oprecht en uniek. Wie had dat nu gedacht? In een bibliotheek nota bene! Eigenaresse Natasha ontving ons met open armen. 

Vervolgens bezochten we Jos mentink, die al achttien jaar met plezier in zijn lunchroom Melan staat. Hij ziet ook dat er veel nieuwe zaken bijgekomen zijn de afgelopen tijd en ondervindt daar zelf wel hinder van. Met name de nieuwe vestiging van Bakker Bart speelt hem parten.
Meer daarover lees je de komende weken in de serie CityTrip-interviews op deze website...

Hieronder kun je alvast inspiratie opdoen. In de slider vind je een selectie van dagzaken in Enschede.

 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Innovatief netwerken tijdens BBB Maastricht 2018

BBB Maastricht, de oudste horecavakbeurs van Nederland, vindt plaats van maandag 8 t/m woensdag 10 oktober in MECC Maastricht. BBB Maastricht biedt een veelzijdig programma voor horecaprofessionals uit ieder segment. Van (speciaal) bieren tot biologische streekproducten en van innovatieve productont...

Creëer een ijzersterke Social Media strategie

Je bedrijf gratis promoten en verkopen op Facebook is aan banden gelegd. Pitchen, promoten, reacties uitlokken, win acties en zelfs vragen om een like, het is allemaal uit den boze. Facebook wil enkel waardevolle verhalen van je zien. Wil je je horecabedrijf actief promoten dan kan dat alleen nog vi...

Verbouwen
Family Naarden is verbouwd

Bij Family Naarden zijn ze een aantal weken geleden druk bezig geweest om alle wanden in de vestiging een nieuwe uitstraling te geven. En het resultaat mag er wezen! De wand achter de counter en bij de bakwand heeft een mooie, frisblauwe tegellaag gekregen. Op de andere wand zijn tegels geplaatst in...

Opening Culinair
Foodhallen Rotterdam geopend op Kop van Zuid

Vanaf vandaag valt er weer flink wat te nassen in Rotterdam. Vier jaar na de introductie van de Foodhallen Amsterdam opent een tweedeindoor foodmarket in 010. Geen gevalletje copy-paste, maar een ras-Rotterdammer van een foodhal. Foodhallen Rotterdam betrekt samen met het naastgelegen designhotel Ro...

Uber Eats breidt uit

Waar Foodora sopt in Nederland, pakt Uber Eats juist door. Het bedrijf breidt voor het einde van dit jaar uit naar Groningen en Haarlem en vergroot het bezorggebied in de regio Den Haag door Scheveningen en Voorburg aan de app toe te voegen. Daarnaast kunnen bestaande en nieuwe gebruikers van de app...

Opening
Sidney Schutte en David Baxter openen Café Cliché

Vandaag opent Café Cliché, de gloednieuwe buurtbrasserie van Amsterdam-Oost. Hier kookt chef David Baxter vijf dagen per week voor de buurt en voor wie in de buurt is. Het initiatief en het menu zijn van Sidney Schutte, die net als Baxter carrière maakte in sterrenrestaurants. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: