Chef Han Ji introduceert Chinees streetfoodconcept in Nederland

9 mei 2019 | Yonne van Geene

Na het succes van zijn restaurantconcepten Red Chilli, UMAMI by Han en restaurant Zheng breidt chef en ondernemer Han Ji uit met een nieuw casual concept. Deze maand openen de deuren van Streetfood by Han in Rotterdam én Eindhoven. Een uniek, betaalbaar, gezond en vooral lekker vers alternatief voor fast food.

Bij Streetfood by Han kunnen gasten terecht voor de shared lunch en dining experience met de vernieuwende gerechten van hoge kwaliteit en een focus op gezondheid waar Han Ji bekend om staat, maar dan met een casual twist. Op 10 mei opent Streetfood by Han aan de Kleine Berg in het centrum van Eindhoven en vanaf 23 mei zijn de bezoekers van de Markthal welkom in de Rotterdamse vestiging.

Streetfood by Han

Op beide locaties kun je genieten van innovatieve, gezonde gerechten gemaakt van verse ingrediënten waarvan de inspiratie rechtstreeks uit China komt, maar dan afgestemd op het Nederlandse smaakpallet. Van soepen en salades tot gestoomde bao broodjes, geroosterde eend, noodles en rijstgerechten. Allemaal gemaakt van verse en gezonde ingrediënten uit een compleet uitgeruste keuken. 

Streetfood by Han in Eindhoven is gelegen tussen exclusieve winkels en gezellige restaurants in het populaire stadscentrum De Bergen. Hier word je omringd door gelukskatjes, lampionnen aan het plafond en rode accenten. De vestiging in Rotterdam bevindt zich middenin de drukke Markthal. Voor de realisatie van Streetfood by Han Rotterdam sloeg Han Ji de handen ineen met Wah Nam Hong, een winkel gespecialiseerd in producten voor de Aziatische keuken, van verse ingrediënten tot design eetstokjes. Beneden, in de winkel, worden live gerechten bereid voor de voorbijgangers in de Markthal om direct op te eten of om mee te nemen. Boven kunnen gasten plaatsnemen voor een uitgebreidere maaltijd. Een populair concept in China. “Food concepten waar voorbijgangers een quick bite kunnen halen, maar ook in het restaurant plaats kunnen nemen zie je daar al vaak. Met Streetfood by Han introduceer ik dit concept in Nederland”, aldus Han Ji.

Over chef Han Ji

Han Ji komt oorspronkelijk uit Qingdao in China, maar kwam in 1999 naar Maastricht om Internationale Economie en Econometrie te studeren. Tijdens zijn studie werkte hij in een restaurant waar hij zijn liefde voor gastronomie ontdekte. Deze passie zette hij om in eigen ondernemingen, met elk een uniek concept en het doel om voor te lopen. Hij richtte de Han Group op, dat verantwoordelijk is voor UMAMI by Han, Umami Picnic, Red Chilli en Frans-Aziatisch fusion restaurant HanTing, dat een Michelinster bemachtigde en onlangs de deuren sloot om ruimte te maken voor het innovatieve high end restaurant Zheng. Om relevant te blijven, moet je als ondernemer blijven innoveren. Han Ji blijft zichzelf dan ook uitdagen om nieuwe ingrediënten te ontdekken, vernieuwende gerechten te serveren en Chinese concepten te ontwikkelen die in Nederland nog niet bestaan. Zo verzekert hij zijn gasten altijd van een unieke en ultieme Chinese beleving.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Achtergronden Tech
Ook restaurants moeten innoveren: “Wie nu nog op papier werkt, loopt hopeloos achter”

Zelfs in onze sector, die op zich als vrij traditioneel te boek staat, maken we inmiddels gebruik van technologische hulpmiddelen. Het zijn babystapjes, toegegeven, maar wie anno nu de personeelsplanning nog in excel bijhoudt en de recepturen in een kladblok noteert, loopt hopeloos achter. Ik bev...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Opening
Food & Wine bar Pierre Par CP gerestyled [foto's]

Op dinsdag 6 augustus opende food & wine bar Pierre par CP aan de Denneweg in Den Haag opnieuw haar deuren na een grote make over. Interieurontwerper Jeroen Smeele restylde de zaak in het hart van de Zuid-Hollandse hoofdstad. Met een bijzondere kaart maakt eigenaar Joey de Kruijf, samen met b...

Economie
Horeca telt veel snelgroeiende bedrijven

In 2018 waren er voor het eerst meer dan 10 duizend snelgroeiende bedrijven. Dit is 20 procent meer dan het vorige record uit 2017 toen er bijna 8 500 snelle groeiers waren. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over snelgroeiende bedrijven. Een bedrijf is een snelle groeier als het aanta...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: