Mooie omzetcijfers voor winnaar Smaak

30 januari 2014
Mooie omzetcijfers voor winnaar Smaak

Dolgelukkig waren ze met het winnen van de titel van Het Lekkerste Lunchroombroodje 2013! Aniëlka en Rob, eigenaren van lunchroom Smaak in Rijen zagen hun omzet met meer dan 15 procent
stijgen na het winnen van de prijs. De wedstrijd om het Lekkerste Lunchroombroodje wordt jaarlijks georganiseerd door vakblad Lunchroom.

*Omzet structureel hoger*
De lunchroom heeft twee acties opgezet met plaatselijke supermarkten. Bij een besteding van een bepaald bedrag in de supermarkt, ontvangt de klant het tweede lunchgerecht van maandag tot en met woensdag bij Smaak kosteloos. Rob: "Dit betekende drukke lunches met zo’n 140 lunchgerechten op een doordeweekse woensdag. Het is vooral een goede training voor de keuken zodat ze klaar zijn voor de drukte van het zomerterras. De gasten hebben begrip voor de drukte en namen zelfs een drankje extra. De omzetten op donderdag tot en met zondag, de dagen zonder actie, zijn structureel hoger. Dit is zeker voor een deel toe te rekenen is aan 'het winnende broodje'."

*Lekkerste Lunchroombroodje*
Het broodje ‘The Social Club’ van Smaak uit Rijen werd het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2013. De jury van vakblad Lunchroom kende aan het broodje van chef Noor Verschuren en eigenaresse Aniëlka Menner de meeste punten toe.

*The Social Club*
The Social Club bestaat uit vier op elkaar gestapelde sneetjes hoevebrood. Het eerste sneetje is belegd met gerookte zalm, rode ui en rucola. Dan volgt een sneetje met witte kool, dressing en een sandwichspread vermengd met een klein beetje wasabi. Het derde sneetje is voor de in ketjap gemarineerde biefstuk en komkommerrepen. Op de laatste snee liggen wortelrepen en rucola. Het geheel wordt bij elkaar gehouden door een lange prikker met daaraan een zongedroogde tomaat en een gebakken gamba.

~Door~ "~Myrtille Vromans~":mailto:myrtille.vromans@uitgeverijps.nl

Overig nieuws