Booking.com lanceert nieuwe pilot-app 'CityBook'

16 januari 2020 | Thijs Jacobs

Door het gebruik van machine learning krijgen reizigers aanbevelingen die het makkelijker maken om de steden te verkennen. Met als missie het voor iedereen makkelijker te maken om de wereld te beleven, kondigt Booking.com een nieuwe pilot aan: CityBook. Deze digitale stedengids brengt inspiratie, planning, navigatie en ervaringen moeiteloos op één plek bij elkaar. De pilot wordt vandaag gelanceerd in Amsterdam, Londen en Parijs.

Zodra je op je bestemming bent aangekomen geeft CityBook op maat gemaakte aanbevelingen voor activiteiten, lokale aanbiedingen en kortingen. Het biedt informatie waarmee je de stad beter leert kennen en helpt reizigers beslissingen te nemen tijdens hun reis. Zo leert Booking.com beter te begrijpen wat voor consumenten op hun bestemming het belangrijkst is. De meest gewaardeerde producten, content en features van CityBook worden dan geïntegreerd in de bestaande Booking.com-app. Zo bouwt Booking.com aan een toekomstvisie waarin reizigers tijdens hun hele reis, van planning tot verblijf, gemakkelijk keuzes kunnen maken.

Learning-modellen

CityBook doet aanbevelingen door het gebruik van machine learning-modellen die rekening houden met de locatie van de reiziger, de samenstelling van de groep (gezin, stel of soloreiziger), hoe ver de reis gevorderd is (bijv. eerste dag, laatste dag), het weer en de real-time beschikbaarheid. Dit gebeurt op basis van contextuele gegevens, zo onthoudt de app bijvoorbeeld de route naar je accommodatie vanaf elk punt in de stad. De technologie achter CityBook brengt krachtig reisonderzoek op één plek samen in de vorm van directe tips, dus je hoeft minder uitvoerig te plannen voorafgaand aan de reis.

Met CityBook willen we, op een handzame manier, de beste mogelijkheden geven om een stad te beleven,” aldus Ram Papatla, Vice President of Experiences bij Booking.com. “Het is niet prettig voor reizigers om te moeten schakelen tussen tientallen sites en apps om de belangrijkste informatie te verzamelen en vervolgens alles afzonderlijk te moeten boeken. Wij willen dit proces soepeler laten verlopen en mensen helpen om te focussen op de leuke aspecten van het plannen van een reis: de reis zelf. Het boeken en organiseren van een reis zou heel makkelijk moeten zijn, met bruikbare tips die in een paar tikken kunnen worden geboekt. Allemaal handig op één plek samengebracht.”

“Door deze nieuwe functionaliteiten en het onderzoeken van een meer verbonden in-trip experience in een pilot als CityBook kunnen we met grote focus snel innoveren, resultaten verzamelen, en nog meer agile testen,” voegt hij toe. “CityBook evolueert dus verder op basis van wat klanten ermee doen. Bovendien kunnen verschillende features in de bestaande Booking.com-app worden geïntegreerd.”

Ongeacht welk apparaat of platform onze klanten gebruiken, hun reiservaring wordt volledig gesynchroniseerd. Zodra je met je Booking.com-account inlogt op de Android- of iOS-app of de CityBook site (desktop of mobiel) kun je op ontdekkingstocht gaan, plannen maken en de stad ervaren, op jouw eigen manier.

CityBook is nu in het Engels beschikbaar voor Amsterdam, Londen en Parijs. In de komende maanden worden Berlijn, Barcelona, New York City, Rome, en Tokio toegevoegd. Zodra CityBook beschikbaar wordt voor een nieuwe stad worden Booking.com-reizigers met een gemaakte boeking in die stad uitgenodigd om CityBook voor hun aanstaande reis te gebruiken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Omzet horeca stijgt 1,6 procent in vierde kwartaal

De omzet van de horeca steeg in het vierde kwartaal van 2019 met 1,6 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam met 1,4 procent toe. De omzet van logiesverstrekking steeg met 1,2 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 1,7 procent. Al bijna zeven jaar nee...

Video
Op reportage: Brownies&downies Woerden

"Onze medewerkers zijn puur", laat Dave van der Wolk weten in een interview met Lunchroom.nl. Het is een belangrijk onderdeel in het concept van de alsmaar groeiende lunchroom. ‘Onze kanjers (red. de medewerkers van Brownies & Downies) zijn het gezicht van de zaak." Het c...

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: