Bijna 15.000 horecaprofessionals bezochten BBB Maastricht 

11 oktober 2018 | Thijs Jacobs
Bijna 15.000 horecaprofessionals bezochten BBB Maastricht <

De 64ste editie van horecavakbeurs BBB Maastricht trok bijna 15.000 horecaprofessionals uit Nederland, België en Duitsland naar MECC Maastricht. De ruim 400 exposanten, die samen alle horecasegmenten vertegenwoordigden, waren zeer tevreden met de opkomst en de kwaliteit van de bezoekers. Een groot deel heeft hun vertrouwen in de organisatie uitgesproken en bevestigd door al een plek te reserveren voor BBB Maastricht 2019, dat plaatsvindt van 7 t/m 9 oktober volgend jaar.

Moe, maar voldaan

Beursmanager Erik Stroink is moe, maar voldaan: “Bij het organiseren van een beurs als BBB Maastricht komt zoveel kijken en de weken voorafgaand zijn altijd zeer hectisch, maar vanaf het moment dat de deuren open gaan op maandagochtend kan ik langzaam aan genieten. Ik ben bijzonder trots op het resultaat dit jaar. Weer meer bezoekers dan vorig jaar, meer exposanten die bovendien tevreden zijn en een geweldige sfeer op de beursvloer waar volop genetwerkt werd.”

Kookwedstrijden

Restaurant U uit Genk en Restaurant Mood uit Rotterdam hebben de Fish XL kookwedstrijden gewonnen die plaatsvonden in de arena van Cooking Mania. Laatstgenoemde won bovendien de Electrolux dagprijs op dinsdag. Zeven koks kookten tijdens de Fish XL wedstrijden uit een blackbox gevuld met duurzame vis en zee gerelateerde ingrediënten waaronder zeewier en gingen de strijd met elkaar aan om het mooiste en beste visgerecht te bereiden.

De Hanos kookwedstrijd op woensdag werd gewonnen door Kris School van Brasserie Flo en de biologische kookwedstrijd van Centraal Beheer is gewonnen door Yenna van Leeuwen die op dit moment werkervaring opdoet bij Chateau Neercanne.

Dagelijks werd er door Ecolab een hygiëneprijs uitgereikt aan de kok die het schoonst werkte volgens de HACCP code. Kasteeltje Hattem won de Ecolab dagprijs op dinsdag en op woensdag kwam restaurant Rantree uit Maastricht als winnaar uit de bus .

Save the date: BBB Maastricht 2019 vindt plaats van 7 t/m 9 oktober 2019.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: