Biefstukrestaurant Loetje klaar voor 1,5 meter afstand in de horeca

20 april 2020 | Thijs Jacobs

Biefstukrestaurant Loetje heeft zich goed voorbereid als straks de horeca voorzichtig aan weer open mag. Na de sluiting van alle restaurants naar aanleiding van de coronacrisis is het bedrijf direct begonnen met de voorbereidingen voor als de filialen weer open mogen. Naast dat er concrete plannen zijn geschreven, is er ook een testlocatie ingericht waar alles er op gericht is om de gasten en medewerkers zo veilig mogelijk en volgens strikte richtlijnen te kunnen ontvangen.

Testlocatie in Breukelen

De testlocatie is ingericht in het Loetje filiaal in Breukelen. Met de maatregelen die in dit filiaal zijn getroffen zou het restaurant open kunnen zodra de richtlijnen voor de horeca vanuit het kabinet versoepelen. Eén van de maatregelen is een nieuwe opstelling van de tafels. Door de ruimere afstand tussen de tafels is het makkelijk om overal 1,5 meter ruimte te behouden in het restaurant. Daarnaast staan aan alle tafels bijzettafels geschoven. In de nieuwe situatie serveert de bediening het eten en drinken op deze extra tafel. De gast pakt vervolgens de bestelling van deze tafel af zodra de bediening een stap naar achteren zet, om zo ook de ruimte te kunnen bewaren. De bediening zal enkel nog via de speciale looproutes lopen in de restaurants.

Bij de entree worden de gasten ontvangen aan de desk waar een speciale plexiglazen tussenwand is geplaatst. Na afloop van het bezoek aan Loetje wordt er met pin contactloos betaald.

Keukens

Ook in de keukens zijn voorzorgmaatregelen genomen. Zo is er een duidelijke verdeling per partie, afgezet met rood/wit lint, waarin rekening is gehouden met de 1,5 meter en waarin de koks werkzaam zijn. Zodra gerechten klaar zijn worden deze niet meer op de pas gezet, maar met een kar naar voren gereden. Door middel van oortjes wordt met de bediening gecommuniceerd zodra de kar klaar staat. In de keukens wordt verder alles bereid zoals gasten van Loetje gewend zijn, in een brandschone omgeving en volgens strikte veiligheidsvoorschriften.

Alle Loetje medewerkers zullen voorlopig handschoentjes dragen en volgen de hygiënemaatregelen extra strikt.

Tevens zijn alle medewerkers extra getraind op de nieuwe situatie, zodat zij continue alert zijn en werken volgens de nieuwe protocollen. De filiaalmanager ziet er op toe dat alle medewerkers en gasten de richtlijnen volgen.

Gasten worden tevens met stickers op de vloer en andere communicatie in het filiaal geattendeerd op de nieuwe richtlijnen.

Tot slot zijn extra maatregelen genomen door een begeleider bij de toiletten en een portier bij de voordeur in te zetten.

Loetje gaat ervan uit hiermee goed voorbereid te zijn op de nieuwe situatie en ook voor de branche en andere horeca ondernemingen als voorbeeld te dienen en hiermee te laten zien wat de mogelijkheden zijn zodra de horeca voorzichtig haar deuren mag openen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Branded Content
Veiligheidsproducten worden nieuwe reclamedragers

Horecaondernemers hebben groen licht gekregen om per 1 juni weer te openen.Met deze bijzondere printproducties kunnen horecaondernemers de aandacht op zichzelf vestigen of zelfs gebruiken voor hun marketing en eigen reclame. Voorbereiding is heel belangrijk: Plaats daarom specifieke gedragsregel...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Slecht levensgedrag, definitief oordeel in zicht?

Het openen van een restaurant gaat niet zomaar. Los van alle praktische zaken moeten de nodige vergunningen worden aangevraagd, waaronder in veel gevallen een exploitatievergunning op grond van de (algemene) plaatselijke verordening en een Drank- en Horecawetvergunning. Hierbij stuit men doorgaans o...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Verzekeraar moet coronaschade Frans restaurant vergoeden

Over het algemeen wordt schade als gevolg van de coronamaatregelen niet gedekt door verzekeraars, maar een Franse rechter heeft bepaald dat een restaurateur recht heeft op compensatie door verzekeraar Axa. Stéphane Manigold heeft in de regio Parijs vier restaurants, waar 52 werknemers in d...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Overheid schept duidelijkheid over regels horeca per 1 juni

Hugo de Jonge heeft namens het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een brief verzonden naar de voorzitters van de verschillende veiligheidsregio's. In de brief worden aanwijzingen voor de coronamaatregelen gegeven. Ook voor de horeca. Hieruit blijkt bijvoorbeeld ook dat de exploitan...

Columns
Column: warwir

De wirwar van regeltjes met betrekking tot het coronavirus scheppen niet bepaald de duidelijkheid die we zo graag verlangen van de overheid. Zo is de wirwar gepromoveerd tot warwir; zo onduidelijk is de communicatie vanuit de overheid. Werkgeversorganisatie KHN doet zijn best, dat zien we allemaal, ...

Personeel Coronacrisis
5.000 horecamedewerkers roepen hulp FNV Horeca in sinds sluiting horeca

Sinds de lockdown van de horeca van 16 maart jl. hebben 5.000 horecamedewerkers zich bij FNV Horeca gemeld met vragen en verzoeken om hulp. De meeste vragen gingen over welke rechten en plichten zij hebben sinds hun werklocatie gesloten is. Daarnaast ziet de vakbond een stijgende vraag naar informat...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: