Bedrijfspaspoort: Lunchroom Onder Ons in Reek

31 juli 2018 | David Bakker
Naam en leeftijd: Søren Bueters (45), Mariska Bueters (46), Bo van Gaal (23)
Hoe heet je zaak: Onder Ons in Reek
Locatie: Reek (Noord-Brabant)
Wat is de bestseller op de kaart: ‘Broodje Noordhoek’ (broodje met zelfgemaakte ragout)
Prijs kopje koffie: €2,20
Prijs kopje thee: €2,00
Prijs frisdrank: €2,20 - €2,30
Goedkoopste gerecht:  €3,50 (huisgemaakte Monchoutaart)
Duurste gerecht: €12,50 (carpacciosalade)
Zitplaatsen binnen: 30
Zitplaatsen buiten: 30
 

Hoe zou jij je lunchroom willen omschrijven?

Gezelligheid staat voorop, we zijn flexibel en luisteren goed naar wat de klant wil. Wij zijn er voor ieder bijzonder moment. Dat is trouwens ook onze visie: even stilstaan bij het moment, tijd maken voor elkaar en gewoon genieten van de goede dingen. Onze inrichting is industrieel en gezellig.

Wat is het gekste dat je ooit meegemaakt hebt in je dagzaak?

Op zondag 27 mei was er een wolkbreuk boven Reek en omstreken. Ons pand ligt veertig centimeter onder NAP, Onder Ons werd dus al snel ‘Onder Plons’. Onze  onderneming liep een stukje onder water en er kwamen veel mensen uit het dorp helpen om het water weg te werken.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?

Bob Hutten. Hij is een ondernemer die ook inziet dat verspilling van voedsel aan de orde van de dag is. Ook hij zet zich in om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een gezicht te geven in onze maatschappij.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?

Ambachtelijk en puur. Mensen gaan steeds meer letten op E-nummers en de herkomst van producten. De consument is bewuster bezig met wat men eet. 

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?

Op een glimlach en aandacht voor de klant. Dat zijn ook nog eens elementen die niets kosten, maar wel van levensbelang zijn voor je zaak. Daarnaast kwalitatief goede en verse producten. Ons motto is ‘van boer tot bord’, de meeste ingrediënten komen van de boeren in de buurt. Dat proef 
je!

Waar bespaar jij op?

Alles behalve de kwaliteit. We zijn continu bezig om processen te veranderen om waste tegen te gaan en het verbeteren van inkoop, personeelsbezetting en verbruik van energie en water. 

Wat doe je in je vrije tijd?

Søren is interieurbouwer, en heeft vrijwel alles binnen Onder Ons gemaakt. Denk aan de tafels, de vloer, de lampen en de tegels in het  toilet. Mariska tennist in haar vrije tijd. Bo gaat graag uit eten.

Wat is je toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?

Lunchrooms krijgen een steeds socialer aspect. Mensen zoeken een ontmoetingsplek buiten hun thuisomgeving en hun werk. We zien dit ook in  onze eigen horecagelegenheid, jong en oud komt langs.

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?

Als ondernemers hopen we iets toe te voegen aan ons dorp Reek. Reek had tot voor kort geen horeca (op 29 april 2017 hebben wij onze deuren geopend). We zijn van mening dat je in je eigen dorp een kopje koffie of pilsje moet kunnen drinken.

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?

We onderscheiden ons door middel van het concept. Duurzaam en maatschappelijk ondernemen en een eerlijk verhaal.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek te trekken?

We hebben onze eigen website: www.onderonsinreek.nl. Verder zijn we actief op onze eigen  Facebook-, Instagram- en Twitterpagina. Beoordelingen kunnen mensen doorgeven via Tripadvisor.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Sligro lanceert herstartcampagne voor heel horeca-Nederland

Na een bizar jaar ligt er, met de aangekondigde opening van de terrassen op 28 april, een nieuw begin in het verschiet. Dat we elkaar weer mogen ontmoeten en samen kunnen genieten. Sligro wil op een hartverwarmende manier heel horeca-Nederland laten weten dat ze er voor ze zijn en graag met ze optre ...

Achtergronden Corona
15 procent Nederlanders bezoekt minder vaak horeca vanwege contactformulieren

Nu de terrassen weer gedeeltelijk heropend worden, zullen horecaondernemers hun bezoekers ook opnieuw moeten vragen om contactgegevens voor bron- en contactonderzoek. 14,9 procent van de Nederlanders bezoekt echter minder horeca vanwege de vraag om contactgegevens achter te laten. Dit en meer blijkt ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Internationaal Mensen
Naft bier wint gold award op internationale bierverkiezing

Het Gentse Naft bier, gebrouwen door Brandstof, een nieuwe brouwerij gestart door 2 jonge ondernemers uit Gent, valt in de prijzen op de Frankfurt International Trophy. De internationale bier- en wijnverkiezing - die jaarlijks plaatsvindt in Frankfurt in Duitsland - heeft uit meer dan 3800 bieren, w ...

KHN
KHN wil horeca volledig open voor 1 juni

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) vindt dat de horeca sneller en onbeperkt open moet. Dat laat de brancheveniging weten middels een persbericht. KHN-voorzitter Robèr Willemsen vindt het openen van de terrassen onvoldoende. “Bij de aangekondigde versoepelingen per 28 april, wil KHN d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: