Baker & Moore in Rotterdam heeft Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

10 november 2018 | Thijs Jacobs

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Rotterdam. De inzending van Paul Bakker, de eigenaar van lunchroom Baker & Moore, gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zijn verfijnd, maar onmiskenbaar aanwezig.

Voor wie trek heeft in sushi, maar eigenlijk ook in een lekker broodje, is deze creatie een uitkomst. De geflambeerde zalm is subliem van smaak en de nori mash en avocado - gecombineerd met de soja, sesam en gemberdressing - maken de beleving compleet. En wat dacht je van de ingelegde zoetzure bloemkool, die de smaakpapillen aan het denken zet en als kers op de taart de crunchy zadenmix, die op zijn beurt het geheel voorziet van een stevige ‘bite’? De smaakcombinaties werken uitstekend en dit broodje is een zeer verdiende winnaar.

Waar werd op gelet?

Deze prijs is een vakprijs. Daarom werd er door de jury goed gelet op de prijs-kwaliteitverhouding, de originaliteit van de receptuur, de presentatie en uiteraard de smaak. De prijs heet dan ook niet voor niets het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland.

Reacties van de jury

Een greep uit de reacties van de juryleden: “Wat bijzonder en origineel, het lijkt op een sushigerecht op een broodje.” Of wat dacht je van deze: “Heerlijk, met name de fijne rooksmaak van de zalm.” Daarnaast bleek de jury vol lof over prijs-kwaliteitverhouding en de kwaliteit van het gebruikte brood. Een meer dan terechte winnaar van een strijd die toch al werd gekenmerkt door een hoog niveau.

Over het winnende broodje

Het gerecht bestaat uit vers afgebakken rustiek brood, belegd met geflambeerde zalm, een ‘mash’ van nori, sesam en avocado, oosterse dressing, Little Gem, ingelegde bloemkool, romige kerrie-mayonaise, nori en een crunchy zadenmix.

Uitreiking

De prijs werd vandaag door hoofdredacteur Thijs Jacobs - van vakblad Lunchroom - uitgereikt aan de winnaar. De eigenaar, het personeel en de aanwezige gasten van het Rotterdamse Baker & Moore waren zichtbaar verrast. De schaal, oorkonde en bloemen bleven achter in Rotterdam, waar je in lunchroom Baker & Moore het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2018 vindt. Bovendien wint de lunchroom een personeelstraining van hoofdsponsor Fuze Tea. Wat de jury betreft is dit broodje het omrijden waard! De wedstrijd is een initiatief van vakblad Lunchroom, een titel van Uitgeverij PS: bv.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lunchroom
Anne&Max wil vijf nieuwe vestigingen in 2020

Anne&Max wilt dé huiskamer in de stad zijn die haar gasten elke dag verrast met heerlijke biologische producten, zeer gastvrije service in mooie karakteristieke panden met een trendy interieur. Anne&Max is hard gegroeid in de afgelopen twee jaar en is nog steeds volop in ontwikkeli...

Opening Rotterdam
Bagels & Beans opent in Rotterdam Alexandrium

Goed nieuws voor wie in het oosten van Rotterdam woont of daar graag gaat shoppen: voor een paddoburgerbagel of de beruchte cheesecake kun je gewoon hier terecht. De vijfde Bagels & Beans van de Maasstad opent op 23 oktober in Rotterdam Alexandrium zijn prachtige glazen puien. Niet te missen als...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Interview Longread
Schenk je geen alcohol? Gemiste kans!

Lang niet alle lunchrooms schenken alcohol. Na een paar minuten ‘googelen’ weten we dat van de grotere lunchketens blijkbaar alleen Anne&Max alcohol schenkt. Dat zet je toch aan het denken… Is het geen gemiste kans om geen alcohol te schenken en waarom doen ze het bij Anne&...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: