Baker & Moore in Rotterdam heeft Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

10 november 2018 | Thijs Jacobs

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Rotterdam. De inzending van Paul Bakker, de eigenaar van lunchroom Baker & Moore, gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zijn verfijnd, maar onmiskenbaar aanwezig.

Voor wie trek heeft in sushi, maar eigenlijk ook in een lekker broodje, is deze creatie een uitkomst. De geflambeerde zalm is subliem van smaak en de nori mash en avocado - gecombineerd met de soja, sesam en gemberdressing - maken de beleving compleet. En wat dacht je van de ingelegde zoetzure bloemkool, die de smaakpapillen aan het denken zet en als kers op de taart de crunchy zadenmix, die op zijn beurt het geheel voorziet van een stevige ‘bite’? De smaakcombinaties werken uitstekend en dit broodje is een zeer verdiende winnaar.

Waar werd op gelet?

Deze prijs is een vakprijs. Daarom werd er door de jury goed gelet op de prijs-kwaliteitverhouding, de originaliteit van de receptuur, de presentatie en uiteraard de smaak. De prijs heet dan ook niet voor niets het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland.

Reacties van de jury

Een greep uit de reacties van de juryleden: “Wat bijzonder en origineel, het lijkt op een sushigerecht op een broodje.” Of wat dacht je van deze: “Heerlijk, met name de fijne rooksmaak van de zalm.” Daarnaast bleek de jury vol lof over prijs-kwaliteitverhouding en de kwaliteit van het gebruikte brood. Een meer dan terechte winnaar van een strijd die toch al werd gekenmerkt door een hoog niveau.

Over het winnende broodje

Het gerecht bestaat uit vers afgebakken rustiek brood, belegd met geflambeerde zalm, een ‘mash’ van nori, sesam en avocado, oosterse dressing, Little Gem, ingelegde bloemkool, romige kerrie-mayonaise, nori en een crunchy zadenmix.

Uitreiking

De prijs werd vandaag door hoofdredacteur Thijs Jacobs - van vakblad Lunchroom - uitgereikt aan de winnaar. De eigenaar, het personeel en de aanwezige gasten van het Rotterdamse Baker & Moore waren zichtbaar verrast. De schaal, oorkonde en bloemen bleven achter in Rotterdam, waar je in lunchroom Baker & Moore het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2018 vindt. Bovendien wint de lunchroom een personeelstraining van hoofdsponsor Fuze Tea. Wat de jury betreft is dit broodje het omrijden waard! De wedstrijd is een initiatief van vakblad Lunchroom, een titel van Uitgeverij PS: bv.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Sligro lanceert herstartcampagne voor heel horeca-Nederland

Na een bizar jaar ligt er, met de aangekondigde opening van de terrassen op 28 april, een nieuw begin in het verschiet. Dat we elkaar weer mogen ontmoeten en samen kunnen genieten. Sligro wil op een hartverwarmende manier heel horeca-Nederland laten weten dat ze er voor ze zijn en graag met ze optre ...

Achtergronden Corona
15 procent Nederlanders bezoekt minder vaak horeca vanwege contactformulieren

Nu de terrassen weer gedeeltelijk heropend worden, zullen horecaondernemers hun bezoekers ook opnieuw moeten vragen om contactgegevens voor bron- en contactonderzoek. 14,9 procent van de Nederlanders bezoekt echter minder horeca vanwege de vraag om contactgegevens achter te laten. Dit en meer blijkt ...

Corona
Terrassen per 28 april (beperkt) open

De terrassen gaan weer beperkt open. Na maanden van lockdown mogen horecaondernemers per 28 april weer gasten op hun terrassen ontvangen tussen 12.00 uur en 18.00 uur. Dat maakte demissionair premier Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Naast het (beperkt) openen van de terrassen wordt d ...

Drinks Corona
Grote bierbrouwers klaar voor herstart

Mocht vanavond bekend worden gemaakt dat de horeca de terrassen vanaf 28 april mag openen, zijn de grote bierleveranciers klaar om de horeca te voorzien van bier. Heineken laat tegenover persbureau ANP weten dat de brouwer ongeveer 8000 klanten heeft met een terras. Veel horecabedrijven spelen a ...

Internationaal Mensen
Naft bier wint gold award op internationale bierverkiezing

Het Gentse Naft bier, gebrouwen door Brandstof, een nieuwe brouwerij gestart door 2 jonge ondernemers uit Gent, valt in de prijzen op de Frankfurt International Trophy. De internationale bier- en wijnverkiezing - die jaarlijks plaatsvindt in Frankfurt in Duitsland - heeft uit meer dan 3800 bieren, w ...

KHN
KHN wil horeca volledig open voor 1 juni

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) vindt dat de horeca sneller en onbeperkt open moet. Dat laat de brancheveniging weten middels een persbericht. KHN-voorzitter Robèr Willemsen vindt het openen van de terrassen onvoldoende. “Bij de aangekondigde versoepelingen per 28 april, wil KHN d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: