Streekproducten voor de horeca

14 mei 2014 |
Streekproducten voor de horeca<

De producten van de boeren, bakkers en slagers van GIJS streekproducten bereiken vanaf heden vele duizenden gasten van bedrijfsrestaurants in Nederland. De producten zijn ook uitstekend geschikt
voor bewuste horecaondernemers.

Cateraar
GIJS gaat een samenwerking aan met een van de grootste cateraars van Nederland, Albron. Vanaf mei zijn in ruim 100 bedrijfsrestaurants met de formule Onze Keuken producten van Hollandse bodem verkrijgbaar die bereid zijn door echte ambachtslieden. Rond de zomer moet dat aantal gegroeid zijn tot 300 á 400 restaurants.

Ambitieuze samenwerking
StreekSelecties, de organisatie achter de productlijn GIJS streekproducten, is een samenwerking aangegaan met Albron. Na een succesvolle pilot bij 10 Onze Keuken locaties is besloten om 30 GIJS producten op te nemen in het assortiment van 300 á 400 restaurants van Albron. ''Een nieuwe uitdaging'', noemt René Bink, directeur van StreekSelecties, de samenwerking. ''Dankzij ons brede assortiment en de flexibiliteit van onze producenten, kunnen we ook hier weer écht maatwerk leveren.''

Hotellerie
De afgelopen jaren hebben de lekkernijen van GIJS hun weg al gevonden binnen de supermarkt, boerderijwinkels en hotellerie.
De producten van GIJS passen heel goed binnen de formule van Onze Keuken. Rogier Claessens, formulemanager Onze Keuken van Albron: ''In Onze Keuken draait alles om lekker en vers eten & drinken in een huiselijke sfeer. Verse, duurzame producten, het liefst uit de regio, staan centraal. GIJS streekproducten zijn smaakvol en hebben ieder een mooi verhaal, wat we vertellen aan onze gasten. In alle opzichten een waardevolle aanvulling op ons assortiment.''

GIJS’ helden
De producten die door Albron worden afgenomen zijn lokale lekkernijen van veelal kleinschalige producenten met een bijzonder verhaal. Piet de Jong uit Streefkerk laat de gasten van Onze Keuken kennis maken met zijn Boerenkaas. Deze kaas wordt op authentieke wijze op zijn boerderij gemaakt van verse melk van eigen koeien. Een echte traditionele specialiteit.
Slager Ad Reinders uit Eindhoven gebruikt voor zijn gerookte woudham het beste en lekkerste Nederlandse varkensvlees. Nog geheel volgens traditioneel familierecept hanteert hij een langdurig rijpingsproces en rookt de ham op beuken- en eikenhout.

Ambachtelijke crackers
Bakker Richard Ribbink uit Apeldoorn heeft ambachtelijke crackers. Deze worden rijkelijk met de hand belegd en zijn 100% natuurlijk. ''Wij vinden het prachtig om onze ambachtelijke crackers te presenteren aan de gasten van Onze Keuken. Een lekker hartig alternatief voor brood dat zelfs zonder beleg om je vingers bij af te likken is'', aldus Richard Ribbink.

Wie is GIJS streekproducten?
GIJS streekproducten, een initiatief van StreekSelecties uit Nieuwkuijk is een verzameling van zo’n 120 producten van Nederlandse bodem, bereid door boeren, bakkers en slager. GIJS brengt niet alleen de producten, maar vertelt ook het verhaal achter het product. Op deze manier brengt GIJS producent en consument dichter bij elkaar. De producten zijn verkrijgbaar bij PLUS supermarkten en zijn ook verkrijgbaar voor horeca, hotels, boerderijwinkels en andere cateraars, zoals bijvoorbeeld Bilderberg Hotels, Westcord Hotel en ziekenhuizen.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: