Win een pop-up restaurant tijdens de Horecava

10 mei 2017 | Roy Spijker

De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. Deze nieuwe en unieke wedstrijd biedt kandidaten, die dromen van een eigen restaurant, de kans deze te verwezenlijken. Degene met het winnende restaurantconcept krijgt een volledig ingericht pop-up restaurant tijdens de komende editie van de Horecava, die plaatsvindt van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam. Inschrijven kan tot 21 juni.

De winnaar van de Nationale RestaurantPITCH maakt een kickstart waarvan elke ondernemer droomt: een volledig ingerichte zaak met een oppervlakte van 800 m2 op de Horecava én naamsbekendheid in de gehele foodsector. Om van het concept een succes te maken krijgt de winnaar in aanloop naar de beurs onder andere professionele begeleiding van topchef Michiel van der Eerde. Michiel is Meest Markante Horecaondernemer 2016/2017, bekend van het programma MasterChef en zelf eigenaar van pop-up restaurants BAUT.

Doel
De Horecava, Lightspeed en Sligro slaan de handen ineen om horecaondernemers te inspireren. Zowel de Horecava (dé nationale vakbeurs voor foodprofessionals) als Lightspeed (kassasystemen voor de horeca en retail) en Sligro (partner voor foodprofessionals) ondersteunen vanuit hun eigen vakgebied horecaondernemers bij alle aspecten in hun dagelijkse bedrijfsvoering om hun ambities te verwezenlijken. Met deze wedstrijd willen zij horecatalent een kans bieden zijn of haar idee uit te diepen en om te zetten naar een concreet plan in de vorm van een heus restaurant tijdens de beurs. Om vervolgens het straatbeeld te komen versterken met zijn of haar eigen zaak.

Meedoen?
De wedstrijd verloopt in twee fases. In de eerste fase sturen de kandidaten hun business ideeën in, via Nationale RestaurantPITCH. Een jury, bestaande uit experts Michiel van der Eerde, ondernemer Saskia Post (PostverkadeGroep BV) en financieel specialist Maikel Lindewegen (402), buigt zich over de inzendingen. Acht de jury in de voorronde het concept sterk genoeg dan gaat dit idee door naar de tweede fase. In deze fase presenteren 15 genomineerde kandidaten in ZiN Inspiratielab van Sligro hun plan aan de jury. Daar wordt de finalist uitgekozen en op 4 september bekendgemaakt. Onder het toeziend oog van coach Michiel van der Eerde wordt het winnende concept uitgerold en komt het restaurant tot leven tijdens Horecava 2018.

Wie zijn of haar droom wil realiseren en een eigen pop-up restaurant uit de grond wil stampen, kan zich vanaf vandaag tot 21 juni 2017 inschrijven via Nationale RestaurantPITCH. 
 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: