Vreemde kortingsacties zijn populair

22 april 2013 |
Vreemde kortingsacties zijn populair<

Korting krijgen voor het dragen van een wapen, een blik eten inleveren voor korting op een frietje, en minder betalen in het restaurant vanwege je welgemanierde kinderen. Creatieve kortingsacties zijn
volgens website Vouchercode.nl een wereldwijde rage aan het worden.

Toon je wapen
Bezoekers van het café Langtry in Minnesota krijgen 15 procent korting op een maaltijd als ze een wapen bij zich hebben. Gasten die het wapen zichtbaar dragen, ontvangen maar liefst 25 procent korting. Met deze kortingsactie wil de eigenaar laten zien dat hij achter het huidige wapenbeleid van de Verenigde Staten staat. Café Langtry was de eerste, maar inmiddels niet meer het enige restaurant in de Verenigde Staten die deze korting hanteert; in Portland brengt 80 procent van de klandizie zijn pistool mee naar de pizzeria in ruil voor korting. De eigenaar van deze winkel heeft het idee overgenomen van een frozen yoghurt store in Utah.

Goedkopere friet door blikgroenten
Gasten van het Eethuisje in Hierden krijgen in ruil voor een blik voedsel, korting op een frikadel speciaal of patatje oorlog. Met deze actie helpt de snackbar de Voedselbank uit het betreffende dorp. Iedere week krijgt het eethuis een lijst met voedingsmiddelen die de Voedselbank tekort komt.

Brave kinderen, lagere rekening
In de staat Washington gaf een restaurateur onlangs korting aan een gezin met goed opgevoede kinderen. De kinderen van 2, 3 en 8 jaar gedroegen zich tijdens het diner zo voorbeeldig, dat de ouders complimenten kregen van het personeel. Daarnaast kregen zij een bak ijs van het huis en als kers op de taart ontving de familie ook nog een kleine korting die op de bon stond vermeld onder de rubriek ‘goed gedragende kinderen’.

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Interview
Zus&Zus: eigentijdse lunchroom in Barneveld [video]

Zus&Zus is een kleine lunchroom gevestigd op het Dijkje in Barneveld. Het is opgericht door de twee zussen Dynande en Sharissa. Nadat Dynande haar opleiding tot banketbakker had afgerond en Sharissa haar baan in de zorg had opgezegd, besloten de twee hun passie voor bakken te volgen. Na een jaar...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Achtergronden Internationaal
China gaat wegwerpplastic uitbannen, ook in de horeca

China zal de productie, de verkoop en het gebruik van plastic wegwerpproducten in de komende vijf jaar in drie fasen verbieden of beperken, volgens een gezamenlijk door de Nationale Commissie voor Ontwikkeling en Hervorming en het Ministerie van Ecologie en Milieu uitgevaardigde instructie. Ook voor...

Interview
Reportage: Koffie en Jij, Hilversum [video]

Koffie en jij is een gezellige lunchroom midden in het centrum van Hilversum. Je kan hier genieten van allerlei vegan of vegetarische gerechten. Met de huiselijke sfeer kan je er op je gemak een kopje koffiedrinken en even ontsnappen van het drukke leven. Koffie en jij richt zich vooral op de men...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: