Vernieuwde Makro's in Breda en Groningen

8 oktober 2015 |
Vernieuwde Makro's in Breda en Groningen<

De Makro vestigingen in Breda en Groningen heropenen op 14 oktober met een volledig nieuw concept. Met de vernieuwing speelt Makro
naar eigen zeggen in op de veranderende wensen en behoeften van ondernemers.

Foto: Beleving staat bij Makro centraal, zoals bij de visafdeling in Vianen

Beleving
Makro introduceerde als eerste de zelfbedieningsgroothandel in Nederland, een groothandel met een enorm assortiment: alles onder één dak, zodat ondernemers efficiënt hun inkopen kunnen doen. Inspelend op de huidige retailtrends richt Makro zich nu met de vernieuwde vestigingen meer op beleving. Kef van Helbergen, managing director van Makro Nederland, licht toe: "Nu mensen steeds meer online kopen, wordt voor retailers de winkelbeleving steeds belangrijker. Dat zien wij als groothandel ook bij ondernemers, ze willen niet alleen gemak en goede producten, maar ook geïnspireerd
worden. Daarom zijn we in 2014 begonnen met een nieuw concept in Vianen, waar juist die beleving centraal staat. Dat slaat zo goed aan bij onze klanten, dat we dit jaar weer
vier vestigingen hebben vernieuwd.”

Food en non-food bij elkaar
Het assortiment is in de nieuwe opzet geordend naar belevingswerelden en de presentatie in de vestiging heeft een flinke opfrisbeurt gekregen. Veel kleur in de
schappen om verschillende ‘werelden’ duidelijker te onderscheiden, food en non food producten worden bij elkaar gepresenteerd en kookdemonstraties en proeverijen bieden inspiratie en gemak bij het inkopen, aldus de groothandel. Vestigingsmanager Jason Oostenbrink van Makro Breda is trots dat zijn vestiging heropent: "We hebben goed naar onze klanten geluisterd en veel tijd gestoken in ons nieuwe concept. De nieuwe vestiging is overzichtelijk en verrassend." Wim Miedema van Makro Groningen geeft aan dat Makro flink geïnvesteerd heeft in advies en service. "Onze medewerkers kregen trainingen om de productkennis te verhogen en kunnen onze klanten nu beter voorzien van persoonlijk advies. Bijvoorbeeld met een kaasspecialist op onze kaasafdeling met meer dan 300 soorten kazen." Een onderzoek onder de klanten bij de vernieuwde vestigingen dit jaar gaf aan dat meer dan ruim 95 procent van de klanten zeer positief is over het nieuwe concept."

Vestigingen met nieuw concept
In 2014 heropende de Makro vestiging Vianen met het nieuwe concept. Eerder dit jaar werden de vestigingen in Duiven en Nuth verbouwd volgens de nieuwe formule. Met Breda en Groningen is nu een kwart van de vestigingen vernieuwd. In de week van 14 oktober worden in Makro Breda en Groningen de heropeningen met feestelijke activiteiten zoals proeverijen en productdemonstraties, acties als 1 minuut gratis winkelen
en muziek en entertainment, samen met de klanten gevierd.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Koffie & thee Achtergronden
Starbucks vraagt teveel voor plantaardige melk

Als je bij Starbucks een cappuccino met havermelk bestelt betaal je 70 cent extra. Dit botst met hun eigen klimaatdoelstellingen, want de milieu-impact van plantaardige melk is gemiddeld meer dan de helft lager dan die van koemelk. ProVeg verzoekt daarom de toeslag op plantaardige melk te laten vall...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: