Verkoop jij nog geen hotdogs?

30 oktober 2015 |
Verkoop jij nog geen hotdogs?<

In september kon je in Lunchroom lezen over de Burgerfabriek in Amsterdam. De eigenaren, Tommie en Monique, laten weten dat op korte termijn de derde
zaak geopend wordt. Goed nieuws en een bewijs dat de single-item restaurants zeer populair zijn. Bovendien blijkt de hotdog 'the next big thing' te zijn.



Hotdogs zijn populair
Tommie en Monique vertelden in september al dat de hotdog steeds populairder wordt. Op de kaart staan nu diverse hotdogs, naast de toch al prachtige collectie hamburgers. Een extra leuke feature voor gasten is het feit dat je je eigen hotdog kunt 'bouwen'.

De hotdog is, zeker voor dagzaken, een mooi item voor op de kaart. Gemakkelijk te bereiden, een hoge marge en een trendy karakter. The USA is een trend. Meer daarover in de CuliTip special, die eind november verschijnt...

Derde zaak
De derde zaak wordt een 'Burgerfabriek Express', maar zowel het concept als de aankleding blijven hetzelfde. De zaken op de Warmoesstraat en de Reguliersbreestraat in Amsterdam blijven natuurlijk ook dagelijks geopend. De Burgerfabriek is hard op weg om een begrip te worden in Amsterdam. Knap gedaan in zo'n korte tijd. Het bewijs dat conceptdenken beloond wordt.


De ondernemende familie in beeld.

Inspirerende hotdog
Hieronder zie je enkele foto's van de hotdogs van De Burgerfabriek. De Danger Dog staat bijvoorbeeld op de kaart voor 9 euro en wordt geserveerd met bacon, cream cheese en krokant gebakken uitjes. Daarnaast wordt er een emmertje friet of een gepote aardappel geserveerd. Klinkt goed.


American Base Dog


Red Light Dog



Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Amsterdam Opening
Coffeecompany opent nieuw filiaal aan Bos en Lommerplein

Coffeecompany opent in mei zijn deuren aan het Amsterdamse Bos en Lommerplein. Het is de eerste nieuwe huurder sinds het plein in handen is van Propertize. De koffieketen betrekt het pand van 133 vierkante meter aan de rechterkant van de trap die vanaf de Bos en Lommerweg naar het plein toe leidt. ...

Video
"We bakken 10.000 American pancakes per jaar

The Blueberry is een Amerikaanse lunchroom gevestigd op twee plekken in Amersfoort. De vestiging op Emiclaerhof in Amersfoort-Noord bevat zo’n 70 binnen- en 60 buitenzitplaatsen. Door het hippe en stijlvolle interieur voelt het echt alsof je in Amerika zit. De doelgroep wisselt per locatie,...

Video
Reportage: Brasserie De Haven verbindt jong en oud 

De laatste jaren heeft er in de zorgsector een verschuiving plaats gevonden. Steeds meer mensen moeten langer thuis wonen. “Om die doelgroep in huis te krijgen, moet je ze op een of andere manier lokken en met ze verbinden", vertelt gastheer Arthur Karstens. Zorgcentrum De Haven in Bun...

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: