The Tosti Club: bestellen en betalen via Whatsapp

18 maart 2020 | Thijs Jacobs

"De ontwikkeling was al een tijdje aan de gang maar nu –tijdens de coronacrisis- willen we onder meer deze WhatsApp-applicatie inzetten om onze zaak draaiende te houden. Aan de hand van een botje (robot) kun je onze ÉCHTE tosti’s en onze andere favourites bestellen, die een half uur later klaarstaan om opgehaald te worden", vertelt eigenaar van The Tosti Club, Jacco Heijkoop. Samen met het Bredase CM.com werkte The Tosti Club (TTC) aan een innovatieve en unieke manier van bestel- en daarna zelf afhaalservice. Vanaf woensdag 18 maart start, als eerste in Nederland (!), de pilot bij locatie Vlaszak in Breda.

‘If you can’t stay, take away’

Bij The Tosti Club wordt er al veel gebruik gemaakt van bestellen en afhalen, maar door de maatregelen rondom het coronavirus is The Tosti Club genoodzaakt om de deuren te sluiten voor gasten. Heijkoop: "Het zijn bizarre tijden maar op deze manier proberen we onze gasten alsnog te kunnen voorzien van de ÉCHTE Tosti Club Tosti’s. We beginnen met een pilot op onze locatie Vlaszak in Breda. De functie is vooralsnog alleen gemaakt voor deze locatie maar als dit een succes blijkt dan willen we zeker uitbreiden naar onze locaties door het land. Onze samenwerking met CM.com voor het unieke bestelsysteem binnen de whatsapp-omgeving zat er al langer aan te komen, vanaf woensdag 18 maart nemen we SAMEN de proef op de som."

TTC-botje

"Het gebruik is heel eenvoudig. Je appt ‘bestel’ naar +31 76 303 3302 en dan reageert onze virtuele collega en assisteert jou door de bestelling. Het fijne is dat je direct in dezelfde omgeving kan betalen en jouw bestelling 30 minuten later klaarstaat op locatie", legt Heijkoop enthousiast uit. Via deze functie is het mogelijk om onze gehele menukaart te bestellen en daarna zelf af te halen, het zelf samenstellen van een tosti is niet mogelijk. Wel een tosti zelf samenstellen? Bel dan naar 076-303 3333 of bestel via Deliveroo of UberEats.

Conversational commerce

The Tosti Club richt zich met deze pilot op de toekomst. Heijkoop: "We gaan mee met de vraag naar nog meer aandacht voor onze gasten. Daarnaast willen wij in contact blijven en komen met onze gasten. Onze doelgroep wil snelheid en kwaliteit, wij kunnen hen dat bieden door deze unieke manier van bestellen. Naast dat ze kunnen bestellen en in eerste instantie door onze virtuele collega geholpen worden, zetten wij daarna onze fysieke collega’s in om het contact met de gast te onderhouden."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Coronacrisis
Onderzoek: consument heeft begrip voor horecamaatregelen horeca

Namens de Nederlandse horecaondernemers en Bureau Fris, heeft House of Watt onderzoek gedaan naar de behoeftes van de horecagast in de nieuwe 'anderhalvemetereconomie'. Wat is de mening over het werken in shifts, een minimale besteding en het gebruiik van schermen in de horeca. Welke hore...

Internationaal Coronacrisis
Corona-uitbraak Duitsland: regels in restaurant werden niet nageleefd

De corona-uitbraak in het Duitse district Leer, vlak over de grens bij Nieuweschans, is niet uit de lucht komen vallen. Het niet naleven van de hygiëneregels tijdens een besloten feest in een restaurant staat aan de basis van de uitbraak, zo melden de Duitse autoriteiten. Elf personen zijn b...

Coffeelicious gelooft niet in de anderhalvemetereconomie en sluit locatie Rotterdam

Sinds de start van de coronacrisis heeft Coffeelicious er alles aan gedaan om het hoofd boven water te houden. Met succes. Echter nemen zij nu rigoureuze maatregelen om hun business weer gezond te maken en te behouden. De eerste knoop is doorgehakt: Coffeelicious Rotterdam sluit na dit weekend de...

Economie Coronacrisis
Steunpakket met drie maanden verlengd: 13 miljard euro aan kosten

De komende drie maanden trekt het kabinet nog eens 13 miljard uit voor steun aan ondernemers die vanwege de coronacrisis in financiële problemen komen. Het bestaande noodpakket loopt af op 1 juni, maar wordt dus met nog eens drie maanden verlengd. Zorgelijke ontwikkeling Premier Rutte spr...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
VCHO, ProFri en NHG vragen om verduidelijking enkele regels 

Premier Mark Rutte heeft gesproken; de kogel is door de kerk. Vanaf 1 juni om 12.00 uur mag het zitgedeelte van cafetaria’s en restaurants weer open voor maximaal 30 eters ter plekke. Ook mogen de terrassen weer in gebruik worden genomen. Veel ondernemers waren zich al aan het voorbereiden; ee...

Koffie & thee Coronacrisis
Doppio opent op 1 juni en gaat zelfs een stapje verder

De medewerkers van de 29 vestigingen van Espressobarketen Doppio Espresso bereiden zich voor om op 1 juni de deuren weer te openen voor hun gasten. Naast de regels die voor iedere horecazaak gaan gelden, kiest de landelijke koffiefranchise voor extra maatregelen om veiligheid te bieden aan gasten en...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: