The Tosti Club: bestellen en betalen via Whatsapp

18 maart 2020 | Thijs Jacobs

"De ontwikkeling was al een tijdje aan de gang maar nu –tijdens de coronacrisis- willen we onder meer deze WhatsApp-applicatie inzetten om onze zaak draaiende te houden. Aan de hand van een botje (robot) kun je onze ÉCHTE tosti’s en onze andere favourites bestellen, die een half uur later klaarstaan om opgehaald te worden", vertelt eigenaar van The Tosti Club, Jacco Heijkoop. Samen met het Bredase CM.com werkte The Tosti Club (TTC) aan een innovatieve en unieke manier van bestel- en daarna zelf afhaalservice. Vanaf woensdag 18 maart start, als eerste in Nederland (!), de pilot bij locatie Vlaszak in Breda.

‘If you can’t stay, take away’

Bij The Tosti Club wordt er al veel gebruik gemaakt van bestellen en afhalen, maar door de maatregelen rondom het coronavirus is The Tosti Club genoodzaakt om de deuren te sluiten voor gasten. Heijkoop: "Het zijn bizarre tijden maar op deze manier proberen we onze gasten alsnog te kunnen voorzien van de ÉCHTE Tosti Club Tosti’s. We beginnen met een pilot op onze locatie Vlaszak in Breda. De functie is vooralsnog alleen gemaakt voor deze locatie maar als dit een succes blijkt dan willen we zeker uitbreiden naar onze locaties door het land. Onze samenwerking met CM.com voor het unieke bestelsysteem binnen de whatsapp-omgeving zat er al langer aan te komen, vanaf woensdag 18 maart nemen we SAMEN de proef op de som."

TTC-botje

"Het gebruik is heel eenvoudig. Je appt ‘bestel’ naar +31 76 303 3302 en dan reageert onze virtuele collega en assisteert jou door de bestelling. Het fijne is dat je direct in dezelfde omgeving kan betalen en jouw bestelling 30 minuten later klaarstaat op locatie", legt Heijkoop enthousiast uit. Via deze functie is het mogelijk om onze gehele menukaart te bestellen en daarna zelf af te halen, het zelf samenstellen van een tosti is niet mogelijk. Wel een tosti zelf samenstellen? Bel dan naar 076-303 3333 of bestel via Deliveroo of UberEats.

Conversational commerce

The Tosti Club richt zich met deze pilot op de toekomst. Heijkoop: "We gaan mee met de vraag naar nog meer aandacht voor onze gasten. Daarnaast willen wij in contact blijven en komen met onze gasten. Onze doelgroep wil snelheid en kwaliteit, wij kunnen hen dat bieden door deze unieke manier van bestellen. Naast dat ze kunnen bestellen en in eerste instantie door onze virtuele collega geholpen worden, zetten wij daarna onze fysieke collega’s in om het contact met de gast te onderhouden."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Horeca naar de stembus deel zes; de ChristenUnie

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van Lunchroom wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaondernemers. ...

Interview Longread Themamaand energie
Lunchroomondernemers besparen op energie en maken zich op voor een tijdperk na corona

Besparen op vaste lasten is onvermijdelijk in deze uitdagende tijden. Een van de terugkerende posten is energie. Wanneer je het energieverbruik kunt laten dalen in de lunchroom, dan is er een goede besparing mogelijk. Zeker nu, want je mag immers geen gasten ontvangen in je lunchroom, waardoor de ve ...

Achtergronden Gastronomie
Tijdelijk vegan burgerrestaurant tijdens Nationale Week Zonder Vlees 

Speciaal ter gelegenheid van De Nationale Week Zonder Vlees openen De Vegetarische Slager en Deliveroo De Vleesch Lobby - een tijdelijk burgerrestaurant met vegan burgers van De Vegetarische Slager om te laten proeven dat vegetarisch vleesch minstens net zo lekker is als dierlijk vlees. Zélfs ...

Toerisme
Impact Corona op Flevolandse gastvrijheidssector steeds groter

Onderzoek naar de gevolgen van het coronavirus op de vrijetijdssector in Flevoland laat zien dat de sector in Flevoland flink geraakt is. In juli en december 2020 zijn onder Flevolandse ondernemers in de vrijetijdssector peilingen gehouden met vragen over – onder andere – omzetverlies, t ...

Wet- en regelgeving
Alcohol straks lastiger te verkrijgen door jongeren

‘Alcohol onder de 16, natuurlijk niet’, ‘Geen 16? Geen druppel’, ‘Geen 18? Geen druppel’ en ‘NIX18’, deze slogans zullen bijna iedereen bekend in de oren klinken. Het verkopen van alcohol aan iemand die hier nog te jong voor is, is verboden. Ondanks de ...

Food
Deze restaurants worden gerund door vrouwen

Op maandag 8 maart is het International Women’s Day. Over de hele wereld wordt er op deze dag aandacht gevraagd voor thema’s als economische zelfstandigheid en empowerment van vrouwen. Voor foodies het perfecte moment om, na een turbulent jaar voor de horeca, extra liefde en support te g ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: