The Tosti Club: bestellen en betalen via Whatsapp

18 maart 2020 | Thijs Jacobs

"De ontwikkeling was al een tijdje aan de gang maar nu –tijdens de coronacrisis- willen we onder meer deze WhatsApp-applicatie inzetten om onze zaak draaiende te houden. Aan de hand van een botje (robot) kun je onze ÉCHTE tosti’s en onze andere favourites bestellen, die een half uur later klaarstaan om opgehaald te worden", vertelt eigenaar van The Tosti Club, Jacco Heijkoop. Samen met het Bredase CM.com werkte The Tosti Club (TTC) aan een innovatieve en unieke manier van bestel- en daarna zelf afhaalservice. Vanaf woensdag 18 maart start, als eerste in Nederland (!), de pilot bij locatie Vlaszak in Breda.

‘If you can’t stay, take away’

Bij The Tosti Club wordt er al veel gebruik gemaakt van bestellen en afhalen, maar door de maatregelen rondom het coronavirus is The Tosti Club genoodzaakt om de deuren te sluiten voor gasten. Heijkoop: "Het zijn bizarre tijden maar op deze manier proberen we onze gasten alsnog te kunnen voorzien van de ÉCHTE Tosti Club Tosti’s. We beginnen met een pilot op onze locatie Vlaszak in Breda. De functie is vooralsnog alleen gemaakt voor deze locatie maar als dit een succes blijkt dan willen we zeker uitbreiden naar onze locaties door het land. Onze samenwerking met CM.com voor het unieke bestelsysteem binnen de whatsapp-omgeving zat er al langer aan te komen, vanaf woensdag 18 maart nemen we SAMEN de proef op de som."

TTC-botje

"Het gebruik is heel eenvoudig. Je appt ‘bestel’ naar +31 76 303 3302 en dan reageert onze virtuele collega en assisteert jou door de bestelling. Het fijne is dat je direct in dezelfde omgeving kan betalen en jouw bestelling 30 minuten later klaarstaat op locatie", legt Heijkoop enthousiast uit. Via deze functie is het mogelijk om onze gehele menukaart te bestellen en daarna zelf af te halen, het zelf samenstellen van een tosti is niet mogelijk. Wel een tosti zelf samenstellen? Bel dan naar 076-303 3333 of bestel via Deliveroo of UberEats.

Conversational commerce

The Tosti Club richt zich met deze pilot op de toekomst. Heijkoop: "We gaan mee met de vraag naar nog meer aandacht voor onze gasten. Daarnaast willen wij in contact blijven en komen met onze gasten. Onze doelgroep wil snelheid en kwaliteit, wij kunnen hen dat bieden door deze unieke manier van bestellen. Naast dat ze kunnen bestellen en in eerste instantie door onze virtuele collega geholpen worden, zetten wij daarna onze fysieke collega’s in om het contact met de gast te onderhouden."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
15 jaar geleden in Lunchroom: Pieter Punter

Lunchroom is dit jaar volwassen en bestaat 21 jaar. Tijd om terug te blikken en een greep te doen uit de welhaast onuitputtelijke voorraad interviews en achtergrondverhalen die in het vakblad voor de lunchroombranche hebben gestaan gedurende deze periode. Wekelijks presenteren we je zo'n verh ...

Achtergronden
Bagels & Beans Almere verhuist

Vaak wordt een remix een grotere hit dan het origineel. Datzelfde zou zomaar eens kunnen gebeuren met Bagels & Beans Almere. Vrijdag 14 mei verhuist de vrijplaats voor bagels, koffie en geluk namelijk van restaurantplein ‘Belfort’ naar een veel ruimere locatie mét terras aan d ...

Economie Achtergronden
Advies Belastingdienst aan horecaondernemers: verleng bijzonder uitstel van betaling

Is uw bijzonder uitstel van betaling afgelopen en kunt u nog niet aan uw nieuwe betalingsverplichtingen voldoen? Verleng dan uw bijzonder uitstel van betaling. Dat kan nog tot en met 30 juni. Afgelopen zaterdag ontvingen 60.000 ondernemers, waaronder uit de horecabranche, hierover een brief van de B ...

KHN Corona
KHN: uit eten met sneltest onbespreekbaar

De uitspraken van minister De Jonge over de rol van sneltesten in het openingsplan van het kabinet kunnen rekenen op stevige kritiek vanuit horecaondernemers. Zo wordt er mogelijk gesproken over versoepelingen, waarbij de horeca voor uit eten open mag met de inzet van sneltesten. Vooral het feit dat ...

Achtergronden
De Beren opent nieuw bezorgrestaurant in Breda

Bourgondische Bredanaars kunnen vanaf nu hun hart ophalen met het gloednieuwe Bezorgrestaurant De Beren Breda. De opening van de 27ste bezorgvestiging vond op maandag 3 mei 2021 plaats aan de Haagdijk 24. De Haagdijk is een ideale bezorglocatie, omdat vanaf deze centrale plek veel Bredase huishou ...

Economie Achtergronden
CBS: relatief veel horecabedrijven opgeheven

In het eerste kwartaal van 2021 werden zo’n 30,2 duizend bedrijven opgeheven, ruim 9 duizend minder dan in hetzelfde kwartaal het jaar ervoor. Bij 85 procent van de opheffingen ging het om bedrijven met één werkzame persoon. Er werden 4,7 duizend bedrijven met meer dan é&e ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: