The Tosti Club: bestellen en betalen via Whatsapp

18 maart 2020 | Thijs Jacobs

"De ontwikkeling was al een tijdje aan de gang maar nu –tijdens de coronacrisis- willen we onder meer deze WhatsApp-applicatie inzetten om onze zaak draaiende te houden. Aan de hand van een botje (robot) kun je onze ÉCHTE tosti’s en onze andere favourites bestellen, die een half uur later klaarstaan om opgehaald te worden", vertelt eigenaar van The Tosti Club, Jacco Heijkoop. Samen met het Bredase CM.com werkte The Tosti Club (TTC) aan een innovatieve en unieke manier van bestel- en daarna zelf afhaalservice. Vanaf woensdag 18 maart start, als eerste in Nederland (!), de pilot bij locatie Vlaszak in Breda.

‘If you can’t stay, take away’

Bij The Tosti Club wordt er al veel gebruik gemaakt van bestellen en afhalen, maar door de maatregelen rondom het coronavirus is The Tosti Club genoodzaakt om de deuren te sluiten voor gasten. Heijkoop: "Het zijn bizarre tijden maar op deze manier proberen we onze gasten alsnog te kunnen voorzien van de ÉCHTE Tosti Club Tosti’s. We beginnen met een pilot op onze locatie Vlaszak in Breda. De functie is vooralsnog alleen gemaakt voor deze locatie maar als dit een succes blijkt dan willen we zeker uitbreiden naar onze locaties door het land. Onze samenwerking met CM.com voor het unieke bestelsysteem binnen de whatsapp-omgeving zat er al langer aan te komen, vanaf woensdag 18 maart nemen we SAMEN de proef op de som."

TTC-botje

"Het gebruik is heel eenvoudig. Je appt ‘bestel’ naar +31 76 303 3302 en dan reageert onze virtuele collega en assisteert jou door de bestelling. Het fijne is dat je direct in dezelfde omgeving kan betalen en jouw bestelling 30 minuten later klaarstaat op locatie", legt Heijkoop enthousiast uit. Via deze functie is het mogelijk om onze gehele menukaart te bestellen en daarna zelf af te halen, het zelf samenstellen van een tosti is niet mogelijk. Wel een tosti zelf samenstellen? Bel dan naar 076-303 3333 of bestel via Deliveroo of UberEats.

Conversational commerce

The Tosti Club richt zich met deze pilot op de toekomst. Heijkoop: "We gaan mee met de vraag naar nog meer aandacht voor onze gasten. Daarnaast willen wij in contact blijven en komen met onze gasten. Onze doelgroep wil snelheid en kwaliteit, wij kunnen hen dat bieden door deze unieke manier van bestellen. Naast dat ze kunnen bestellen en in eerste instantie door onze virtuele collega geholpen worden, zetten wij daarna onze fysieke collega’s in om het contact met de gast te onderhouden."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Coronacrisis
Moet horecapersoneel plastic gezichtsmaskers gaan dragen?

Vanaf zondagavond 18.00 uur zijn in nog eens acht regio's strengere maatregelen van kracht gegaan in de horeca. Een bekende maatregel is de inloop van gasten die om middernacht stopt, waarna de horcazaak om 01.00 uur gesloten dient te zijn. De vrees voor een nieuwe lockdown is groot bij de horec...

Nice 'n Easy
Gebruik van convenience is vaak afhankelijk van je volume

Of je convenience- of gemaksproducten gebruikt in de keuken is vaak afhankelijk van het type restaurant waarin je werkt en welke volumes je draait. We benaderden verschillende chefs die in uiteenlopende restaurants werken en zij vertellen je meer over hoe zij werken. Peter Postma is chef-kok en m...

Awards Vega
Restaurant Veggies On Fire wint duurzaamheidsprijs voor de horeca

Veggies On Fire, Vegan Restaurant Den Haag wint voor de tweede maal op rij de duurzaamheidsprijs voor de horeca van Nederland en België. Op dinsdag 22 september werden in Ahoy, tijdens de zwaar versoberde editie van Gastvrij Rotterdam, maar toch geheel in stijl, de Gaia Green Awards 2020 uitger...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Coronacrisis
Hellendoornse lunchroom dicht vanwege corona

De Hellendoornse Lunchroom Lorkeers is sinds maandag gesloten, meldt Tubantia. Een personeelslid werd positief getest op corona. De eigenaresse en vier personeelsleden kregen van de GGD te horen dat zij tien dagen in thuisquarantaine moeten. Het personeelslid zat al langere tijd ziek thuis, waarn...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: