Suicide Club meest vernieuwende horecaconcept

1 december 2015 |
Suicide Club meest vernieuwende horecaconcept<

Amper vijf maanden na de officiële opening wint de Suicide Club de Dare Devil Award van de Hospitality & Style Awards. Door professionals en
horeca-experts wordt dit gezien als dé prijs op het gebied van innovatie.

Uitgesproken concept
De jury prijst The Suicide Club om haar onderscheidende en uitgesproken concept. “Op een ongewone plek en met een verrassende entree, is dit een zaak die zich niet conformeert aan standaard. The Suicide Club hanteert een geheel eigen uitstraling en identiteit waardoor automatisch een selectieve doelgroep wordt aangetrokken.” Mede-eigenaar Roeland Flierman: “Iedereen in ons team werkt keihard aan het waarmaken van de enorme hoge verwachtingen, elke dag opnieuw. Dat dit gezien en – ook door vakbroeders - gewaardeerd wordt, is een enorm compliment.”

Risico genomen
Het team achter The Suicide Club is razend trots op deze erkenning. Tijmen Meijer, Roeland Flierman, Nikki van Dijk en chefkok Marnix Benschop hebben met dit vernieuwde concept een risico genomen in de Maasstad. In de korte tijd dat The Suicide Club bestaat, is de bar uitgegroeid tot een van de beste uitgaansplekken van Rotterdam. Van diverse (inter)nationale media ontvingen ze al ‘raving reviews’ en deze prijs is de kers op de spreekwoordelijke taart. Marnix Benschop: “Entree Magazine biedt ons erkenning voor een gewaagde horecaconcept dat zich maar moeilijk laat indelen in de gebruikelijke categorieën of standaarden.”

Over The Suicide Club
The Suicide club staat voor innovatie, eigenzinnig, eerlijk en scherp en zoekt grenzen op; in het cocktailaanbod, in het foodconcept, het interieur, de muziek en in het uitgaan. Met een ingang verstopt op de binnenplaats van het markante Groothandelsgebouw en een goederenlift (met belboy!) die gasten laat uitkomen in de keuken, begint een bezoek aan The Suicide Club al bijzonder. Het on-Nederlands spannende interieur blijft ver weg van de gangbare ‘industriële’ trends of het inmiddels afgezaagde huiskamergevoel. Tel daar het kosmopolitische foodconcept, de service van een sterrenrestaurant, de entourage van de exclusieve skybar en de dynamiek van een club bij op en je hebt een prijswaardig horecaconcept. De inmiddels 7.000 leden van The Suicide Club genieten keer op keer van perfecte en persoonlijke service.

Over Mess
Van Rotterdam een (culinaire) wereldstad maken. Vanuit die ambitie ontwikkelen de mensen van Mess culinaire kosmopolitische concepten. Met een feilloos gevoel voor trends weten zij de stad te verrassen met initiatieven die ‘spot on’ zijn. Zo gaven zij de Maasstad al haar eerste Biergarten (2012) en Ontbijtbar (2014), maar ook het foodfestival Rauwkost, dat dit jaar de derde editie beleefde. De drijvende krachten achter Mess zijn Tijmen Meijer, Roeland Flierman, Nikki van Dijk en chefkok Marnix Benschop.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Vega
Helft van de Nederlanders vindt iedere dag vlees eten niet meer van deze tijd

Iedere dag vlees eten is niet meer van deze tijd. Dat vindt ongeveer de helft van alle Nederlanders. Meer dan 60% van de mensen is zich bewust van de impact van vlees op het klimaat. De milieuschade die de productie en consumptie van vlees oplevert moet in de winkelprijs worden verwerkt, vindt 1 op ...

Opening Rotterdam
Restaurant JAQ, dé hotspot in het Rotterdamse theaterdistrict

Op 12 december opent restaurant JAQ haar deuren in het theaterdistrict van Rotterdam, tegenover het Oude Luxor Theater en vlakbij het bruisende uitgaansgebied rondom het Hofplein. Het sfeervolle restaurant is dé plek om af te spreken voor een drankje tijdens of na het shoppen, voor een zakend...

Economie
Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Ruim de helft (55%) van alle ondernemers uit het MKB ligt ’s nachts wel eens wakker van zorgen over de eigen onderneming. Met name het vinden en behouden van goed personeel zorgt voor slapeloze nachten. Daarnaast zijn niet betalende klanten en een verstoorde werk-privébalans veel voorko...

Interview Longread
Het succesverhaal van Brownies&downieS: 'Eind dit jaar hebben we 57 lunchzaken'

In zeven jaar tijd van twee naar vijfenvijftig vestigingen. Thijs Swinkels, oprichter van Brownies&downieS, geniet nog steeds van de olievlek die zich vanuit het Brabantse Veghel heeft weten te verspreiden naar de rest van Nederland. Een mooie prestatie voor iemand die eigenlijk alleen maar werk...

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Koffie & thee Achtergronden
App spaarder 'wint' reis naar Italië bij Doppio Espresso

In september 2018 was de lancering van de Mijn Doppio App. Gasten van Doppio Espresso kunnen middels de app sparen voor gratis koffie, patisserie, lunch en als ultieme spaardoel een reis naar Milaan. In 2019 is het zover, de eerste gasten hebben 5000 punten bij elkaar gespaard. De trouwe gast van...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: