Stout legt de focus op zakenlui

22 november 2013 |
Stout legt de focus op zakenlui<

Waar andere lunchrooms vooral broodjes verkopen, biedt Lunchroom Stout Surinaamse specialiteiten aan zoals nasi, bami en roti. De familie Gopie, eigenaar van de lunchroom in
Rijswijk, wil het bedrijf de komende jaren ontwikkelen tot een zakelijke lunchroom. “Wij willen dat bedrijven ons gaan gebruiken als bedrijfskantine.”

Vraag naar Surinaamse gerechten
Wishal Gopie, zoon van eigenaar Radijn Gopie, verzorgt de promotie en het werven van gasten binnen het bedrijf. Zijn ouders staan in de keuken. De familie heeft al tien jaar lang haar eigen cateringbedrijf. De grote vraag naar Surinaamse gerechten leidde tot Lunchroom Stout. Wishal: “Wij zijn zelf van Surinaamse afkomst en merken dat veel mensen houden van de fijne smaak van het Surinaamse eten. Uiteraard verkopen wij naast onze specialiteiten nasi, bami en roti ook broodjes.” Denk hierbij aan een broodje zoetzure kip of een broodje tempé & tahoe.

Surinaamse toko’s
“Stout zit vlakbij het treinstation. Hier zit ook een kleine Surinaamse toko. Concurrentie zien wij hier zeker niet in. Het is geen lunchroom, dus niet te vergelijken met ons.” Wishal zegt inspiratie te halen uit Surinaamse toko’s. “Onze inrichting ligt grotendeels in de lijn van wat men verwacht van een Surinaamse zaak. Het is modern ingericht, met witte muren, een laminaatvloer en LED-verlichting voor de sfeer. We gebruiken gele en gouden satijnen gordijnen. Deze stof komt ook terug op onze buffettafels.”

Het pand
In het pand van Stout zou al eerder een lunchroom komen. “De voormalige eigenaar wilde hier ook een lunchroom starten. In plaats van een samenwerking aan te gaan, wilde hij het pand aan ons verkopen”, zegt Wishal. Over een uitgebreid personeelsbestand beschikt de lunchroom nog niet. “Lunchroom Stout is een echt familiebedrijf: wie kan werken springt in. Al hopen we natuurlijk wel dat het snel nodig is om extra personeel in te huren.”

Bedrijfskantine
In de toekomst hoopt Stout zich te ontwikkelen tot een lunchroom voor zakelijke gasten. Wishal: “Bedrijven kunnen onze lunchroom gebruiken voor zakelijke evenementen. Er zijn genoeg bedrijven die geen eigen bedrijfskantine hebben. Aan deze bedrijven willen wij onze lunchroom beschikbaar stellen, zodat ook zij een fijne ruimte hebben. Wij willen dat bedrijven ons gaan gebruiken als bedrijfskantine.”

Wishals tip voor starters: “Zorg dat je veel research doet als je een nieuwe zaak opent. Denk goed over alles na, van inrichting tot inkoop.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Amsterdam Opening
Coffeecompany opent nieuw filiaal aan Bos en Lommerplein

Coffeecompany opent in mei zijn deuren aan het Amsterdamse Bos en Lommerplein. Het is de eerste nieuwe huurder sinds het plein in handen is van Propertize. De koffieketen betrekt het pand van 133 vierkante meter aan de rechterkant van de trap die vanaf de Bos en Lommerweg naar het plein toe leidt. ...

Video
"We bakken 10.000 American pancakes per jaar

The Blueberry is een Amerikaanse lunchroom gevestigd op twee plekken in Amersfoort. De vestiging op Emiclaerhof in Amersfoort-Noord bevat zo’n 70 binnen- en 60 buitenzitplaatsen. Door het hippe en stijlvolle interieur voelt het echt alsof je in Amerika zit. De doelgroep wisselt per locatie,...

Video
Reportage: Brasserie De Haven verbindt jong en oud 

De laatste jaren heeft er in de zorgsector een verschuiving plaats gevonden. Steeds meer mensen moeten langer thuis wonen. “Om die doelgroep in huis te krijgen, moet je ze op een of andere manier lokken en met ze verbinden", vertelt gastheer Arthur Karstens. Zorgcentrum De Haven in Bun...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: