Sterrenchefs koken in pop-up restaurant op BBB Maastricht

26 september 2016 | Thijs Jacobs

Sterrenchefs Sang-Hoon Degeimbre* en Soenil Bahadoer*  koken in oktober in Maastricht. De organisatie van BBB Maastricht en Folie Culinaire heeft hen bereid gevonden om in pop-up restaurant The Tent in MECC Maastricht een proeve van hun kunnen te tonen. Bezoekers kunnen genieten van een drie gangen menu, signature dishes en amuses op sterrenniveau tegen een betaalbare prijs. Ook is er een cocktailbar waar cocktails en bijpassende “gerechtjes” verkrijgbaar zijn.

The Tent, een concept van Herman den Blijker, opent de deuren van 10 t/m 12 oktober in MECC Maastricht. Het pop-up restaurant maakt deel uit van de horecavakbeurs BBB Maastricht en van Folie Culinaire, hét exclusieve evenement voor de internationale gastronomieThe Tent biedt een sfeervolle omgeving om bij te praten met collega's en relaties. Ook kunnen er speciale relatie-ontvangsten worden georganiseerd. 

Soenil Bahadoer 
Meesterkok Soenil Bahadoer van restaurant de Lindehof in het Brabantse Nuenen, ontving in 2014 zijn tweede Michelinster. Hij beschouwt het als een uitdaging om in zijn kookkunst zijn roots te gebruiken. Soenil Bahadoer: "De Surinaamse en Hindoestaanse keuken heeft een breed palet aan smaken die ik probeer te verfijnen en tunen". Alle zintuigen worden aangesproken als hij op het oog eenvoudige gerechten een verrassend gewaagd tintje geeft. In het pop-up restaurant zijn bijvoorbeeld zijn rendang met bereiding van kool, ijs van gemberbier en blanke soja te proeven.

Sang-Hoon Degeimbre 
De van origine Koreaanse Sang-Hoon Degeimbre staat sinds 1997 achter het fornuis in zijn restaurant L'Air du Temps in het Belgische Liernu. Ook heeft hij in Brussel restaurant SAN. Hij is volgens Gault&Millau op de dirigent van de Belgische gastronomie omdat hij de huidige trends belichaamt maar ook bereid is zijn vaak hoogst persoonlijke interpretaties daarvan te delen. Zelf zegt Degeimbre: "Ik kook niet in functie van gidsen of gasten, maar werk vanuit mijn persoonlijkheid en besteed vooral aandacht aan techniek, de emotie en de producten." In pop-up restaurant The Tent staat onder meer zijn filet van kalf met gamtae, ui en furikaké op de kaart.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Coronacrisis
Assortiment Coffeelicious verkrijgbaar bij Jumbo

Door het coronavirus moesten alle horecazaken de deuren sluiten. Veel ondernemers verzinnen de meest creatieve manieren om toch hun afnemers te voorzien van de diensten en producten die zij aanbieden. Coffeelicious is daar één van, want haar assortiment is verkrijgbaar bij de Jumbo....

Coronacrisis
Young Creators Group start HorecaTegoed

Om de horeca een hart onder de riem te steken, is Young Creators Group, een community voor jonge ondernemers en makers onder leiding van ondernemer Edwin de Jong, op eigen initiatief gestart met HorecaTegoed. HorecaTegoed is een initiatief waar je een gift aan jouw favoriete horecagelegenheid kunt g...

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Opening Fastfood
Dunkin’ opent vestiging met drive through in Goes

Donutliefhebbers hoeven binnenkort hun auto niet uit om van hun favoriete donuts te genieten. Deze zomer opent namelijk een food court in Goes, waar zowel Dunkin’ als New York Pizza via een drive through verkrijgbaar zullen zijn. Daarnaast kan er ook van Dunkin’s heerlijke koffie en donu...

Coronacrisis
Kwalitaria en Délifrance starten actie tegen eenzaamheid

Kwalitaria en Délifrance roepen gezamenlijk iedereen op om iemand blij te maken met een kaartje. Met deze actie hopen de formules wat positiviteit te brengen in deze moeilijke tijd. Vanaf vandaag zijn er gratis kleurkaarten verkrijgbaar in de geopende vestigingen en via de website van beide f...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: