Startup bouwt virtuele restaurants voor de bezorgmarkt

28 juni 2018 | Thijs Jacobs

De Franse startup Taster, feerder bekend als Mission Food, bouwt 'restaurants' rondom grote steden speciaal voor Deliveroo, UberEats en Glovo. De restaurants hebben geen tafels, maar zijn helemaal toegespitst op online platforms.

De startup heeft net vier miljoen euro opgehaald. Er zijn inmiddels al zeer succesvolle restaurants en restaurantketens zonder zitplaatsen ontstaan dankzij de online bestel- en bezorgplatforms, maar het 'upscalen' gaat nog te langzaam. De grootte van de keuken is dikwijls een beperking.

Satellietrestaurants

Deliveroo is gestart met het investeren in 'satellietkeukens' voor de meest populaire restaurants, vaak in containers op parkeerplaatsen of industrieterreinen. Taster gaat niet werken met reeds bestaande restaurants, maar wil nieuwe restaurantketens opzetten voor deze groeimarkt. Zo houden ze invloed op het menu en de restaurants. In Frankrijk en Spanje zijn al enkele restaurants geopend. Aan niets is te zien dat het geen 'echt' restaurant is. Slim, want de kostenstructuur is hierdoor fors lager: geen hoge huur, geen bezorgingen die zelf gedaan moeten worden, minder personeel...

Maar wat als Deliveroo en UberEats nieuwe regels maken die dit soort initiatieven tegenwerken? Dat moeten we nog zien. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Utrecht
De Pizzabakkers Voorstraat opent haar deuren

Komende vrijdag, 21 september, is de feestelijke opening van de tweede vestiging van De Pizzabakkers in Utrecht. De ambachtelijke houtovenpizza’s zijn nu ook te vinden in de Voorstraat. Eigenaren Jean-Marc en Daniël vertellen je wat meer over wat je kan verwachten. Het begin van een...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Interview Longread
Interview Miljuschka Witzenhausen: ''De Nederlandse horeca is goed bezig''

Miljuschka Witzenhausen is een graag geziene gast binnen het Nederlandse medialandschap. Via een modellenbureau belandde ze bij TMF, ging daarna aan de slag als actrice in soapseries en is nu frequent te zien bij RTL Boulevard, zowel als presentatrice als in de rol van fooddeskundige. Koken is immer...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Bunnik) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaard...

Culinair Vega
Zeewier wordt toegankelijker in een burger

Zeewier als voedingsmiddel heeft behoorlijk wat voordelen. Toch eten nog maar weinig Nederlanders het. Door zeewier in een burger te stoppen blijkt het een stuk toegankelijker te worden. En omdat producten van zeewier bovendien vegetarisch zijn, spelen ze in op de trend van duurzame gezonde voeding ...

Amsterdam Culinair
Pop-up restaurant op sterrenniveau

In Amsterdam opent voor slechts één avond een pop-up risotto restaurant op sterrenniveau: de nu al legendarische Peroni Risotteria. Aan het roer staan de Italiaanse Michelinster-chefs The Costardi Brothers, die hun kookkunsten voor het eerst in Nederland komen vertonen. De Risotter...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: