Startup bouwt virtuele restaurants voor de bezorgmarkt

28 juni 2018 | Thijs Jacobs

De Franse startup Taster, feerder bekend als Mission Food, bouwt 'restaurants' rondom grote steden speciaal voor Deliveroo, UberEats en Glovo. De restaurants hebben geen tafels, maar zijn helemaal toegespitst op online platforms.

De startup heeft net vier miljoen euro opgehaald. Er zijn inmiddels al zeer succesvolle restaurants en restaurantketens zonder zitplaatsen ontstaan dankzij de online bestel- en bezorgplatforms, maar het 'upscalen' gaat nog te langzaam. De grootte van de keuken is dikwijls een beperking.

Satellietrestaurants

Deliveroo is gestart met het investeren in 'satellietkeukens' voor de meest populaire restaurants, vaak in containers op parkeerplaatsen of industrieterreinen. Taster gaat niet werken met reeds bestaande restaurants, maar wil nieuwe restaurantketens opzetten voor deze groeimarkt. Zo houden ze invloed op het menu en de restaurants. In Frankrijk en Spanje zijn al enkele restaurants geopend. Aan niets is te zien dat het geen 'echt' restaurant is. Slim, want de kostenstructuur is hierdoor fors lager: geen hoge huur, geen bezorgingen die zelf gedaan moeten worden, minder personeel...

Maar wat als Deliveroo en UberEats nieuwe regels maken die dit soort initiatieven tegenwerken? Dat moeten we nog zien. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Duurzaamheid
Nestlé gaat voor 100 procent recyclebare verpakking in 2025

Nestlé heeft vanmiddag, tijdens de Nationale Circulaire Economie Conferentie in Den Haag, samen met meer dan 70 andere bedrijven en milieuorganisaties het ‘Plastic Pact’ ondertekend. Het pact is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De ondertekenaars ...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Opening Koffie & thee Utrecht
Opent 30ml Coffee Roasters straks vierde vestiging in Utrecht?

Vrijdag 22 februari om 14:00 uur start een crowdfunding-actie, waarmee 30ml haar 4e vestiging in Utrecht wil openen. Het is de bedoeling dat de specialty coffee bar medio april haar deuren opent aan de Nachtegaalstraat 61. Al langere tijd loopt barista Michel Tijdgat rond met het idee om een eige...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Achtergronden Culinair
IENS verdwijnt en verliest 5000 restaurants

De Nederlandse reserveringswebsite IENS gaat verder onder de internationale merknaam TheFork. Ongeveer de helft van de restaurants verdwijnt daarmee van de website, maar met het oog op de internationale bekendheid van TheFork hoeft dat geen probleem te zijn. IENS was immers een (te) lokaal product. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: