Schiphol verlengt contract HMSHost

22 oktober 2012 |
Schiphol verlengt contract HMSHost<

Amsterdam Airport Schiphol heeft het contract met horeca-exploitant HMSHost verlengd tot 2027. Deze verlenging omvat de exploitatie van 75 restaurants en horecapunten op de luchthaven.

Voorbeeld in luchthavencatering
De contractwaarde is twee miljard euro. HMSHost is sinds 1995 actief op Amsterdam Airport Schiphol en is de grootste leverancier van Food & Beverage diensten op de luchthaven. "Wij zijn verheugd met deze nieuwe overeenkomst waaruit het vertrouwen van de luchthaven spreekt dat wij een belangrijke bijdrage leveren aan de ervaring van de passagier op Amsterdam Airport Schiphol. Voor HMSHost is de luchthaven meer dan alleen een groot contract, het is ook een voorbeeld in de wereld van luchthavencatering", aldus Walter Seib, CEO HMSHost International.

Het belang van gastvrijheid
Maarten de Groof, Executive Vice President en CCO van Schiphol: "Gastvrijheid is één van de kernwaarden van Amsterdam Airport Schiphol. We hebben de ambitie om Europe’s Preferred Airport te zijn en te blijven en verwachten van onze business partners een hoog kwaliteitsniveau. HMSHost heeft bewezen passagiers en bezoekers van de luchthaven, met een breed palet van horecafaciliteiten, op een bijzondere wijze te bedienen. Wij kijken er naar uit de vruchtbare samenwerking met HMSHost voort te zetten."

Eén van de zaken van HMS is Bread! is een broodjesconcept waar broodjes naar de smaak van de gast ter plekke worden samengesteld.

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Onderzoek: Laag alcoholische bieren steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: