Ruimte voor startups, scale-ups en innovatie tijdens Gastvrij Rotterdam

14 juni 2019 | Thijs Jacobs

Gastvrij Rotterdam en Horecaplatform HorecaNetwerk.nl bundelen hun krachten met het Horeca Netwerk Meet-Up Paviljoen. Dit paviljoen biedt startups, scale-ups en andere aanbieders van leuke, relevante en innovatieve producten voor de horeca de kans zich te presenteren tijdens de driedaagse horecavakbeurs in Rotterdam Ahoy. 

In 2018 is het FoodIntro Live! Paviljoen voor het eerst succesvol geïntroduceerd op de beursvloer van Rotterdam. Horecaplatform HorecaNetwerk.nl is afgelopen jaar tot stand gekomen als samensmelting tussen de twee initiatieven FoodIntro en Foodservice Homies van Mehmet Eser. Dat is ook de reden dat het FoodIntro Live! Paviljoen komende editie verder zal gaan onder de nieuwe naam Horeca Netwerk Meet-Up Paviljoen. Dit paviljoen is dé plek waar diverse startups, scale-ups en aanbieders van innovatieve producten en diensten aan de horeca zich voor een toegankelijk tarief kunnen presenteren. Bezoekers van Gastvrij Rotterdam kunnen hier goed terecht voor inspiratie en innovatie.

"Vorig jaar zijn we gestart met het FoodIntro Live Paviljoen in samenwerking met Mehmet Eser. De prettige samenwerking en het succes heeft ons doen besluiten ook dit jaar wederom een podium te bieden aan startups, scale-ups en aanbieders van innovaties in de horeca", aldus Robert Melaard, Managing Director van Gastvrij Rotterdam.

100 procent verbindend

"We zijn niet alleen blij met de samenwerking met Gastvrij Rotterdam, maar we zijn er ook trots op! Vooral omdat we met ons platform HorecaNetwerk.nl ons best doen om alle horecaprofessionals te voorzien van voldoende nieuws, verhalen, kennis en tips. Niet omdat wij dit gewoon leuk vinden, maar juist omdat we ervan overtuigd zijn dat iedereen voldoende kansen moet krijgen om zichzelf te kunnen onderscheiden. Er zijn zoveel mooie initiatieven in de markt die nog niet worden gezien, dus door ze allemaal zichtbaarder te maken hopen we transparantie te creëren en de samenwerking tussen ondernemers, grossiers en fabrikanten te stimuleren. Onze doelstellingen sluiten dus perfect aan bij die van horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam. We kijken er dus weer naar uit om bezoekers van Gastvrij Rotterdam te verrassen en te inspireren", aldus Mehmet Eser, initiatiefnemer HorecaNetwerk.nl. 

Wat kunnen bezoekers verwachten?

"Op dit moment zijn de eerste aanmeldingen bevestigd en zijn we bezig met de voorbereidingen. Wat ik je in ieder geval kan vertellen is dat we verschillende producten en categorieën zullen activeren, zoals Krekelburgers met de Krekerij, alcoholvrije IPA’s en Porters met Braxzz, Foodwaste met bananenbrood van SUNT food, het high-tea moment met hightea.nl, Instagrammable Acai Bowls met ACAI Benelux, producten van zeewieren van Olijck, frietconcepten met Farm Frites en vouwbare disposables van NIQ’s", vertelt Mehmet Eser.

Gastvrij Rotterdam 2019

De 7e editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 23 tot en met woensdag 25 september 2019 in Rotterdam Ahoy. Gastvrij Rotterdam richt zich op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden- en hoog segment. Vakbezoekers (18 jaar en ouder) kunnen zich registreren via de website waar ook meer informatie te vinden is over de standhouders, het programma en alle partners: www.gastvrijrotterdam.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Koffie & thee Utrecht
30ml Coffee & Food maakt een feestje van de heropening op 1 juni

De afgelopen maanden was het rustig in de ‘huiskamers’ van 30ml. Alle vestigingen waren open voor TO GO, maar de gezelligheid die de zaken normaliter zo typeert hebben de medewerkers echt gemist. Gelukkig openen ook zij vanaf 1 juni om 12:00 uur weer de deuren voor het nuttigen ter plaat...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Bezorgen Vega
Supergewassen, eitwitvervangers en plantaardige melk over tien jaar normaal

Maaltijdplatform Deliveroo deed onderzoek* onder tech-minded Nederlanders van 18 jaar en ouder over de toekomst van voeding gedreven door techniek, zoals supergewassen, kweekvlees, 3D-geprint voedsel en persoonlijke voeding op basis van het eigen DNA. Zij blijken een sterke voorkeur te hebben voor &...

Branded Content
Veiligheidsproducten worden nieuwe reclamedragers

Horecaondernemers hebben groen licht gekregen om per 1 juni weer te openen.Met deze bijzondere printproducties kunnen horecaondernemers de aandacht op zichzelf vestigen of zelfs gebruiken voor hun marketing en eigen reclame. Voorbereiding is heel belangrijk: Plaats daarom specifieke gedragsregel...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Slecht levensgedrag, definitief oordeel in zicht?

Het openen van een restaurant gaat niet zomaar. Los van alle praktische zaken moeten de nodige vergunningen worden aangevraagd, waaronder in veel gevallen een exploitatievergunning op grond van de (algemene) plaatselijke verordening en een Drank- en Horecawetvergunning. Hierbij stuit men doorgaans o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: