Paneldiscussie in Studio DE: 'Creëer koffie en theemomenten'

14 januari 2010 |
Paneldiscussie in Studio DE: 'Cre√ęer koffie en theemomenten'<

'Welke trends veroveren de horeca in 2015?' Dat is de centrale vraag in Studio DE. Loek Beeren, eigenaar van The Colour Kitchen in Amsterdam heeft wel een idee; "Ik ben geen koffiemens, dus ik denk dat de toekomst in kwaliteit thee ligt. Zelf drink ik alleen goede darjeeling." De andere panelleden beamen dat er een kwaliteitsslag is gemaakt in warme dranken en dat deze zal doorzetten. Leo van Deutekom van Douwe Egberts stond aan de wieg van de Senseo en denkt dat het 'koffie en theemomentje' steeds belangrijker zal worden. "Meer ritueel." De koffiepot op tafel, even zitten en samen genieten.

Eenvoud en echtheid
Annelies Hermsen heeft een eigen ontwerpstudio waar ze zich bezig houdt met productdesign, concepts en fooddesign. Zij ziet ook dat de beleving van koffie verandert. "En ja, duurzaam en maatschappelijk verantwoord horen er nu een beetje bij, maar leg het er niet te dik bovenop. Doe het gewoon, dan straal je het ook uit. Ik denk dat er vooral toekomst is voor eenvoud." Rob Bongers, eigenaar van SteelStuff denkt meer in termen van design. Hij ziet dat er de laatste jaren mooie, moderne interieurconcepten zijn bijgekomen, maar mist het klantcontact. "De buitenkant is er, maar het lijkt alsof zaken gaandeweg hun ziel hebben verloren. Ik pleit dan ook voor echt contact met je gasten." "Authenticiteit en echtheid", ziet Loes Verwijk van Servex ook als speerpunten. "Wees niet bang je te onderscheiden, geef je eigen invulling aan iets simpels als een kopje koffie." Daar moet Loek Beeren even op inhaken: "Ik zit niet te wachten op allerlei extra's. Ga voor kwaliteit, dat is al moeilijk genoeg."


Barista aan het werk in Studio DE

Gouden tip
Erik Driessen, directeur Foodstep, leidt de paneldiscussie. Hebben de deelnemers nog een gouden tip? Jazeker: Doe meer met thee en schenk vooral aandacht aan de kwaliteit en het ritueel. Biedt de gast een keuze uit meerdere merken en investeer in een barista.

Horecava 2010 Amsterdam, Natalja Elings

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20horecava%20nieuwsbericht&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20horecava%20nieuwsitem%0A%0Ahttp://www.decafekrant.nl/nieuws/paneldiscussie-in-studio-de-creeer-koffie--en-theemomenten/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread Coronacrisis
Utrechtse horecaondernemers: "De run op de horeca blijft uit"

We zijn nu drie dagen onderweg sinds de 'heropening' van de horeca. Tijd om horecaondernemers te bezoeken en te vragen naar de ervaringen met het ondernemen met coronabeperkingen en de verwachting voor de toekomst. In Utrecht bezochten we daarom verschillende horecaondernemers en voelden vooral het ...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: